Te veel krampen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Te veel krampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 20:11

Hoi!

Ik zal even vanaf het begin beginnen.
Een week of 3 geleden kreeg ik heel veel kramp in mijn benen. Dat heb ik op zich wel vaker dus dacht er niet te veel bij na.

Nu 3 weken later heb ik zo een beetje overal kramp in mijn lichaam. Bij uitrekken gaan mijn armen en benen heel erg krampen.
En mijn rug verkrampt de laatste tijd ook heel erg, als mijn rug verkrampt dan heb ik geen kracht meer in mijn armen en benen.
Even voor de duidelijkheid, ik ga naar de HA!
Maar ik zou graag willen weten of mensen hier ervaringen mee hebben (?)

Groetjes!

Larimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:32

ik zou zowieso even afwachten op wat de huisarts zegt, maar het kan helpen om magnesium te slikken, dat ontspant de spieren.
Het klinkt iig niet heel gezond.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:33

Goed dat je naar de HA gaat, zeg dat je je zorgen maakt en uitgebreide onderzoeken wilt. Ook duidelijk vermelden dat je al ruim 3 weken ermee loopt.
Huisartsen proberen lichamelijke klachten die bij hen geen bellen doen rinkelen als 'ernstig' altijd af met rust of antibiotica.
Je zou vragen of je bloed mag prikken. Kan zijn dat er iets mis is met aansturing van je spieren, of spierspasmen, of actine en myosine die niet in orde zijn (collagenen die aan elkaar klonteren, dat is normaal iets dat bij ouderen voorkomt,,)..
of met de verwerking van afvalstoffen, kan van alles izjn.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:35

RoyceMack schreef:
Huisartsen proberen lichamelijke klachten die bij hen geen bellen doen rinkelen als 'ernstig' altijd af met rust of antibiotica.

Dit lijkt me wel kort door de bocht en vooral erg 'alle huisartsen over 1 kam scheren.' Vind ik niet terrecht. Jammer als jij die ervaring hebt, maar dat betektent niet dat alle huisartsen zo zijn

TS: klinkt erg vervelend! Het kan een magnesiumtekort zijn of een ander mineraal. Eet je voldoende gezond en afwisselend? Daarnaast zou ik gewoon afwachten wat de huisarts zegt. Op internet circuleren alleen maar de meest ernstige ziekten

Weggebokt

Re: Te veel krampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:05

Ik eet zo ver ik weet we gezond en afwisselend. Onze HA neemt problemen altijd wel serieus.

Bloedprikken doe ik absoluut niet graag omdat ik als de dood voor naalden ben, en na het bloedprikken val ik flauw :+

Trouwens, ik heb in juni nog bloed geprikt, toen was er niks ernstigs te vinden. Kan er intussen tijd zo veel verandert zijn?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:07

Ja er kan in de tussentijd veel veranderd zijn. Dus ik denk dat je niet om bloedprikken heen kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:11

SindyKaya schreef:
Ik eet zo ver ik weet we gezond en afwisselend. Onze HA neemt problemen altijd wel serieus.

Bloedprikken doe ik absoluut niet graag omdat ik als de dood voor naalden ben, en na het bloedprikken val ik flauw :+

Trouwens, ik heb in juni nog bloed geprikt, toen was er niks ernstigs te vinden. Kan er intussen tijd zo veel verandert zijn?

Ja, helaas wel. Er zijn mensen die van heel gezond binnen een half jaar dood en begraven zijn. Niet bedoelt om je bang te maken hoor :) Gewoon lekker naar je huisarts en desnoods weer bloed prikken. Sterkte!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:49

Ben niet van plan om over een half jaar dood te gaan, maar begrijp wat je bedoelt haha!
Ik zal erg tegen het bloedprikken opzien maar dat moet dan maar :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 04:33

haal bij de drogist even magnesium van vsm. Dat werkt bij mij altijd als een tierelier.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 05:25

Ik heb er ook al weken last van. Begon ook als kramp in mijn benen en nu zit het overal.. Twijfel erg wat ik ermee aan moet aangezien ik weer fanatiek aan het sporten was en ik dacht dat het daarvan kwam. Dus ben benieuwd wat je HA zegt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:06

.....op zich kun je van fanatiek sporten stinve spieren krijgen: tennissers die tegen het einde van de wedstrijd kramp krijgen is een bekend verschijnsel. Maar ook wie niet heftig sport wil nog wel eens aan het einde van de dag stijve schouders hebben - wat in feite krek hetzelfde is.

En bedenk, dat je er soms in kunt vastlopen. Veel kramp geeft ook weer melkzuur, dus spierpijn. Die pijn verhoogt de spierspanning (dat is een reflex) - die extra spierspanning verhoogt de behoefte aan magnesium, dus kun je bij minder "spierarbeid" en gelijke voeding toch nog steeds kramp hebben/ houden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:37

Miriam91 schreef:
RoyceMack schreef:

Dit lijkt me wel kort door de bocht en vooral erg 'alle huisartsen over 1 kam scheren.' Vind ik niet terrecht. Jammer als jij die ervaring hebt, maar dat betektent niet dat alle huisartsen zo zijn

TS: klinkt erg vervelend! Het kan een magnesiumtekort zijn of een ander mineraal. Eet je voldoende gezond en afwisselend? Daarnaast zou ik gewoon afwachten wat de huisarts zegt. Op internet circuleren alleen maar de meest ernstige ziekten

dat is niet mijn ervaring, dat is de situatie zoals mijn docenten dat schetsen.
Dat zijn allemaal afgestudeerd artsen.
Mijn persoonlijk ervaring is dat als je met een klacht naar de huisarts gaat, en loopt er nog niet lang genoeg mee(zeg 2/3 weken) dan word je als jongere altijd naar huis gestuurd met 'doe maar rustig aan'. waarom doen ze dit? Omdat hij jongere mensen alle kwaaltjes vaak zelf herstellen zonder verdere complicaties.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 15:54

Afspraak is voor dinsdag gemaakt.
Vandaag kon ik ook al niet bewegen omdat ik in mijn hele lichaam kramp heb. Heel erg vervelend.
Met boeken uit mijn tas halen krijg ik al kramp :(

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:56

Heb je heel veel gelopen/gerend de laatste tijd?

En anders bloedprikken inderdaad.. Het is heel vervelend, maar als je vantevoor even aangeeft dat je heel bang bent, kunnen ze er rekening mee houden!

Succes!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 16:01

Ik probeer dat juist te vermijden Arc_En_Ciel, met gym moet je dan hardlopen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:03

Overigens kan (veel) stress ook in spierspanning en kramp resulteren en ook bij veel stress is magnesium een belangrijke hulpbron. Veel sterkte!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:09

Klinkt als teveel melkzuur in de spieren...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:11

teveel melkzuur zou vanzelf weg moeten trekken na een aantal uur en zeker vermindering moeten waarnemen binnen 24/48 uur.
Het is vreemd dat ze ineens krampen krijgt bij de meest simpele handelingen.
Kortom, even afwachten tot volgende week.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:21

Als je bloed moet prikken kijk dan of ze prikken op lever functies en dan met name Ck
Ik heb al jaren een standaard verhoogd Ck waardoor ik de krampen heb.
In erge periodes heb ik met alles last ervan zelfs een deur open doen bijvoorbeeld.
Ook na het sporten heb ik het en ik kan geen explosieve bewegingen maken zoals heel hard wegrennen en dergelijke.
Ik heb het al van jongs af aan, getest op van alles maar nooit iets gevonden
Ben wel benieuwd of je al vaker last ervan had, meer dan 1x per week bijvoorbeeld?
En heb je het veel koud toevallig?
Bij kou word het bij mij erger, mijn krampen doen altijd dusdanig pijn dat het echt pijn pijn doet, niet gewoon verkrampen.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:27

Heb je altijd goed je vaccinaties gehad? Volgens mij is dat verplicht maar je weet maar nooit.
Je kan ook kramp van spanning krijgen ja, maar in zo'n geval moet het wel erg veel spanning zijn.

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:14

Misschien ziekte van lyme? Merk je niet heel veel van in het begin maar kan uiteindelijk op al je spieren gaan slaan.. dus past wel binnen jouw klachten. Ziekte van lyme wordt veroorzaakt door een teek. Zoek het maar eens op!
Beterschap

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:19

SuzanLarissa schreef:
Als je bloed moet prikken kijk dan of ze prikken op lever functies en dan met name Ck
Ik heb al jaren een standaard verhoogd Ck waardoor ik de krampen heb.
In erge periodes heb ik met alles last ervan zelfs een deur open doen bijvoorbeeld.
Ook na het sporten heb ik het en ik kan geen explosieve bewegingen maken zoals heel hard wegrennen en dergelijke.
Ik heb het al van jongs af aan, getest op van alles maar nooit iets gevonden
Ben wel benieuwd of je al vaker last ervan had, meer dan 1x per week bijvoorbeeld?
En heb je het veel koud toevallig?
Bij kou word het bij mij erger, mijn krampen doen altijd dusdanig pijn dat het echt pijn pijn doet, niet gewoon verkrampen.

Ja heb het wel veel koud.
Heb dit zeker meer als 1x in de week, heb elke dag kramp. De ene keer langer als de andere keer maar elke dag moet ik toch helaas wel op rekenen..

__Maartje schreef:
Heb je altijd goed je vaccinaties gehad? Volgens mij is dat verplicht maar je weet maar nooit.
Je kan ook kramp van spanning krijgen ja, maar in zo'n geval moet het wel erg veel spanning zijn.

Zover ik weet heb ik alle vaccinaties gehad, maar dat weet ik ook niet 100% zeker.
Spanning is het niet want thuis heb ik echt geen spanning en op school gaat het ook top.

KaylOdi schreef:
Misschien ziekte van lyme? Merk je niet heel veel van in het begin maar kan uiteindelijk op al je spieren gaan slaan.. dus past wel binnen jouw klachten. Ziekte van lyme wordt veroorzaakt door een teek. Zoek het maar eens op!
Beterschap

Oei Lyme.. Daar hoop ik toch niet op.. Heb de laatste tijd wel veel in de bossen gelopen met mijn pony..

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:23

Dan zou ik het ook niet echt weten. Denk dat een bezoek aan de HA inderdaad wat meer inzicht zal geven :j liever even bloedprikken (ik vind het ook verschrikkelijk hoor) dan steeds met pijn en onzekerheid rondlopen. ;)

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:24

Hier heb ik ook een periode veel last van gehad, ben toen magnesiumtabletten gaan slikken en na een weekje of 2 was het zo goed als over! En magnesium kan volgens mij geen kwaad, dus je kan het altijd proberen! Bij mij heeft het in ieder geval wel geholpen. :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:29