Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Niniane schreef:Heb je gewoon last van een gebrek aan motivatie of schuilt er meer achter?
Lins_Vetra schreef:Bedankt voor de opbeurende berichten!
Sportschool deed ik een tijdje.
Dat voelde goed en ik gaf me voor de volle 100%
Maar dan is er na een paar weken weer een ommezwaai naar mijn luie kant en geef ik alles op. All or nothing.
Nu rijd ik 4 doordeweekse dagen in de week paard, 1 doordeweeksedag ga ik vroeg naar bed, en het weekend ga ik leuke dingen met mijn vriend doen. Wanneer moet ik dan naar de sportschool?
Niniane schreef:Heb je gewoon last van een gebrek aan motivatie of schuilt er meer achter?
Hmm.. je bedoelt dat het dieper gaat dan slechts motivatie? Geen idee.
secricible schreef:Sluit je aan bij het gezond eten topic.
En idd, als je op motivatie wacht kun je lang wachten, gewoon doen.![]()
Ga thuis sporten met YouTube-filmpjes (zie het jillian michaels topic) en geef jezelf een schop om beter te eten. Na 3 weken discipline zul je vanzelf zien dat het beter gaat. Dat kost je effectief 3 kwartier per dag, die tijd moet je toch wel ergens hebben?
Schrijf je excuses op en bedenk hoe je ze kunt tackelen. Gezond koken hoeft niet uitgebreid te zijn, ook gezond koken kan snel en simpel.
Lins_Vetra schreef:Bedankt voor de opbeurende berichten!
Sportschool deed ik een tijdje.
Dat voelde goed en ik gaf me voor de volle 100%
Maar dan is er na een paar weken weer een ommezwaai naar mijn luie kant en geef ik alles op. All or nothing.
Nu rijd ik 4 doordeweekse dagen in de week paard, 1 doordeweeksedag ga ik vroeg naar bed, en het weekend ga ik leuke dingen met mijn vriend doen. Wanneer moet ik dan naar de sportschool?
Hmm.. je bedoelt dat het dieper gaat dan slechts motivatie? Geen idee.
wat je niet in huis hebt kun je namelijk ook niet eten! Horseland93 schreef:Ik herken je probleem, Vriendlief eet weinig, heeft ook weinig nodig, als hij sport krijgt hij zo weer een boel spieren ervoor terug,
Als ik sport voel ik me een zoutzak in actie, ondanks mijn 500 kalorien dieet/800
ik drink 2.5 liter water op een dag, ook in stopweken voel ik me gigantisch lui.
Als ik (geen) zin heb ik sporten, beloon ik me met iets wat ik écht leuk vind.
Bv, een koekje bij de koffie 's avonds, ...
Ook ik geef nog wel eens mn luiheid de schuld, wie niet?
Wij hebben een appartement, met een minimale keuken.. Ik vind keuken 'leuk', als ik het ook écht uitgebreid kan doen.. en met 2 kastjes + blad erop kom je niet zover..
Klaar maken op mijn bureau, werkt ook niet.. ik ben ondertussen 2 toetsenborden verder.. DUS neee..
ookal sport ik elke week braaf, eet ik gezond, en zo nu en dan een beetje bewust..
ik blijf me lui voelen
EDIT: op het moment half om half bezig met mijn 'dieet'
Lins_Vetra schreef:Broeken zitten wat strakker, truitjes zitten niet meer zo mooi als eerst, foto's van mezelf gaan steeds meer tegenstaan als ik ze zie, kan geen motivatie vinden om gezond te eten.
Dit bovenstaande loop ik nu bijna dagelijks tegenaan, sinds een paar weken.
Ik ben gigantisch lui. Daardoor slaap ik veel, doe ik weinig aan sport, eet ik gemakkelijk voedsel, ipv dat ik gezond en uitgebreid kook en heb ik last van een soort algehele malaise.
Mijn vriend sport sinds een aantal maanden 4x per week in de sportschool; is 4 kilo aan spiermassa aangekomen, eet gezond, is gedisciplineerd, etc.
Hoe beter hij zich voelt, hoe slechter ik me voel. Raar he?
Miekjuh schreef:Horseland93 schreef:Ik herken je probleem, Vriendlief eet weinig, heeft ook weinig nodig, als hij sport krijgt hij zo weer een boel spieren ervoor terug,
Als ik sport voel ik me een zoutzak in actie, ondanks mijn 500 kalorien dieet/800
ik drink 2.5 liter water op een dag, ook in stopweken voel ik me gigantisch lui.
Als ik (geen) zin heb ik sporten, beloon ik me met iets wat ik écht leuk vind.
Bv, een koekje bij de koffie 's avonds, ...
Ook ik geef nog wel eens mn luiheid de schuld, wie niet?
Wij hebben een appartement, met een minimale keuken.. Ik vind keuken 'leuk', als ik het ook écht uitgebreid kan doen.. en met 2 kastjes + blad erop kom je niet zover..
Klaar maken op mijn bureau, werkt ook niet.. ik ben ondertussen 2 toetsenborden verder.. DUS neee..
ookal sport ik elke week braaf, eet ik gezond, en zo nu en dan een beetje bewust..
ik blijf me lui voelen
EDIT: op het moment half om half bezig met mijn 'dieet'
500kalorien dieet is een typefoutje hoop ik? Moet je als vrouw zijnde niet minimaal iets van 1500kalorien per dag binnen krijgen?
wat ik volgde bij de dietiste 

al geef ik wel een eigen draai aan dit 'dieet'
Wij hebben sinds gisteren een doos met allemaal gezonde biologische maaltijden erin. Elke week komt er een doos aan met 3 maaltijden erin.