Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Utixo schreef:Voorzover ik weet is Domperidon uit de handel genomen omdat het hartklachten kan veroorzakenDikke kans dat je gewoon bij de AH Domperidon kan halen. Die is wel open vandaag. Domperidon is speciaal tegen de misselijkheid.
Ook een glas cola drinken wil nog wel eens helpen.
.kippetje schreef:Ben jij nou even om te adviseren om te stoppen met een antibiotica petrichor!
Je weet niet eens waarom ze die krijgt en het stoppen met een antibiotica is meestal niet het meest verstandige om te doen ivm resistentie en zo....
De andere tips zijn wel heel bruikbaar.
Sterkte met je misselijkheid!
eva1969 schreef:Utixo schreef:Voorzover ik weet is Domperidon uit de handel genomen omdat het hartklachten kan veroorzakenDikke kans dat je gewoon bij de AH Domperidon kan halen. Die is wel open vandaag. Domperidon is speciaal tegen de misselijkheid.
Ook een glas cola drinken wil nog wel eens helpen..
Maar inderdaad eerst iets eten voor je je anti-biotica inneemt zou al moeten schelen.
Femia schreef:Probeer yoghurt erbij te eten. Vangt vaak datgene op waar je misselijk door bent.
Petrichor schreef:kippetje schreef:Ben jij nou even om te adviseren om te stoppen met een antibiotica petrichor!
Je weet niet eens waarom ze die krijgt en het stoppen met een antibiotica is meestal niet het meest verstandige om te doen ivm resistentie en zo....
De andere tips zijn wel heel bruikbaar.
Sterkte met je misselijkheid!
Ik adviseer haar om te stoppen ja, omdat je veel verder van huis bent als je nog meer klachten krijgt. Amoxeline staat ook nog eens bekend als een medicijn die heel veel nare bijwerkingen geeft.
egnie schreef:Nooit direct stoppen, dan heb je kans dat je nog veel verder van huis bent.
Ik heb ook al heel wat kuurtjes gehad, met name toen ik nog erg jong was. Gevolg is dat ik vrij hoge doseringen krijg als ik nu weer antibiotica voorgeschreven krijg. Ik word er ook super slecht op. Met name de eerste de andere 2 gaan dan wel. Ik zou toch proberen iets te eten, hoe vervelend het ook is het is een veelvoorkomend bijverschijnsel.
Sommige mensen gebruiken naast de antibiotica een probiotica bij. De antibiotica maakt namelijk veel meer kapot, ook de goede bact. enz. Het is dus niet zo raar dat je (als je er vatbaar voor bent) een schimmelinfectie erbij krijgt.
Ik zou weer contact opnemen met de huisarts en vragen of er wat meer gedaan kan worden aan de misselijkheid. Helaas zullen ze de kuur niet zo snel stoppen. Hoe lang moet je nog?
KoudbloedKim schreef:Ben je niet gewoon overgevoelig/allergisch voor AB?
Ik ben voor meerdere soorten allergisch en krijg dan vreselijke jeuk over heel mijn lichaam en rare plekken op mijn huid.
Ruikt je huid ook anders?