Misselijk door antibiotica

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Misselijk door antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 22:21

Ik slik nu 3x per dag amoxicillne/clavulaanzuur 500/125 mg (oftewel antibiotica) ik word hierdoor super misselijk. En ik ben bang om die pillen in te nemen omdat ik niet misselijk wil worden. Maar zometeen moet ik er weer 1, wat kan ik doen om misselijkheid te verkomen?

De huisarts zei dat we het tot morgen aan moeten zien en anders terug moeten komen... Maar tot die tijd moet ik het nog slikken

Cynn
Fotograaf

Re: Misselijk door antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:40

Geen maagbeschermers gekregen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:13

Neem je hem wel in met eten?
Als je alsnog misselijk wordt mag je hem na het eten innemen, dan is de kans veel kleiner dat je er last van hebt.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 06:41

Brainless schreef:
Neem je hem wel in met eten?
Als je alsnog misselijk wordt mag je hem na het eten innemen, dan is de kans veel kleiner dat je er last van hebt.

Ja dat probeer ik wel maar vaak heb ik geen eetlust en moet ik me eten echt in mijn mond duwen

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 06:41

Cynn schreef:
Geen maagbeschermers gekregen?

Nee

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 06:47

En tegelijkertijd een Domperidon nemen?

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 06:51

Probeer yoghurt erbij te eten. Vangt vaak datgene op waar je misselijk door bent.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 06:56

Utixo schreef:
En tegelijkertijd een Domperidon nemen?

Die heb ik niet alleen een andere pijnstiller, weet de naam er niet van en het doosje ligt boven haha.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 06:59

Dikke kans dat je gewoon bij de AH Domperidon kan halen. Die is wel open vandaag. Domperidon is speciaal tegen de misselijkheid.

Ook een glas cola drinken wil nog wel eens helpen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:09

Brr Amoxeline, ik werd er ook misselijk van.

Iets later in de kuur kreeg ik netelroos (de HAP had het nog nooit zo heftig gezien) en daarna kreeg ik ook nog eens een schimmelinfectie.

Als ik jou was zou ik dus gewoon direct stoppen, gezien de misselijk wel eens een teken van een heleboel ellende kan zijn.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:13

Ben jij nou even om te adviseren om te stoppen met een antibiotica petrichor!

Je weet niet eens waarom ze die krijgt en het stoppen met een antibiotica is meestal niet het meest verstandige om te doen ivm resistentie en zo....

De andere tips zijn wel heel bruikbaar.

Sterkte met je misselijkheid!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:14

Utixo schreef:
Dikke kans dat je gewoon bij de AH Domperidon kan halen. Die is wel open vandaag. Domperidon is speciaal tegen de misselijkheid.

Voorzover ik weet is Domperidon uit de handel genomen omdat het hartklachten kan veroorzaken ;).

Maar inderdaad eerst iets eten voor je je anti-biotica inneemt zou al moeten schelen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:15

Goed eten is wel belangrijk. Zonder wordt ik er ook misselijk van. Vorige week ook een kuurtje afgemaakt en deze keer nergens last van. Vorige keer ook misselijkheid en diarree.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:18

kippetje schreef:

Je weet niet eens waarom ze die krijgt en het stoppen met een antibiotica is meestal niet het meest verstandige om te doen ivm resistentie en zo....

Ik adviseer haar om te stoppen ja, omdat je veel verder van huis bent als je nog meer klachten krijgt. Amoxeline staat ook nog eens bekend als een medicijn die heel veel nare bijwerkingen geeft.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:19

Nooit direct stoppen, dan heb je kans dat je nog veel verder van huis bent.

Ik heb ook al heel wat kuurtjes gehad, met name toen ik nog erg jong was. Gevolg is dat ik vrij hoge doseringen krijg als ik nu weer antibiotica voorgeschreven krijg. Ik word er ook super slecht op. Met name de eerste de andere 2 gaan dan wel. Ik zou toch proberen iets te eten, hoe vervelend het ook is het is een veelvoorkomend bijverschijnsel.

Sommige mensen gebruiken naast de antibiotica een probiotica bij. De antibiotica maakt namelijk veel meer kapot, ook de goede bact. enz. Het is dus niet zo raar dat je (als je er vatbaar voor bent) een schimmelinfectie erbij krijgt.

Ik zou weer contact opnemen met de huisarts en vragen of er wat meer gedaan kan worden aan de misselijkheid. Helaas zullen ze de kuur niet zo snel stoppen. Hoe lang moet je nog?

Heel veel beterschap.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:42

eva1969 schreef:
Utixo schreef:

Voorzover ik weet is Domperidon uit de handel genomen omdat het hartklachten kan veroorzaken ;).

Maar inderdaad eerst iets eten voor je je anti-biotica inneemt zou al moeten schelen.

Huh? Ik heb net nog even op mijn verpakking gekeken, maar dat is echt nog Domperidon. Heb ik 2 maanden geleden gehaald ofzo?

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:52

Domperidon is niet uit de handel genomen. Het is een ur middel geworden, uitsluitend op recept. Dus alleen nog via de arts verkrijgbaar.

Je kunt nog wel okugest kopen van vsm is ook tegen misselijkheid, anders proberen in te nemen met yoghurt, dat legt een laagje om je maag

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:26

Femia schreef:
Probeer yoghurt erbij te eten. Vangt vaak datgene op waar je misselijk door bent.

Melkproducten zorgen voor een verminderde werking van antibiotica.
Vandaar dat het helpt.... maar in de gebruiksaanwijzing (van veel medicijnen) staat dus dat je het niet in mag nemen met melkproducten en bij sommige dat je zelfs je gehele melk inname moet beperken.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:38

Petrichor schreef:
kippetje schreef:

Ik adviseer haar om te stoppen ja, omdat je veel verder van huis bent als je nog meer klachten krijgt. Amoxeline staat ook nog eens bekend als een medicijn die heel veel nare bijwerkingen geeft.

Wow, hier schrik ik echt van! Zomaar adviseren om antibiotica op eigen houtje te stoppen. Door dit soort adviezen komt het net dat veel soorten antibiotica niet meer werkzaam is en bacterien er resistent tegen worden.... dan pas ben je verder van huis.

Je stopt nooit op eigen houtje met antibiotica. Heb je last van bijwerkingen, dan ga je terug naar je arts en vraag je om een andere soort antibiotica, maar je stopt nooit op eigen houtje.

Een schimmelinfectie of netelroos is vervelend, maar maar een minieme bijwerking die makkelijk te behandelen is, terwijl gewoon stoppen, dat kan pas verregaande en vervelende gevolgen hebben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:42

Ik neem nooit melkproducten tijdens ab kuren. Zelfs melk in combi met een vitaminetablet maakt dat ik boven de pot hang... abmagje nooit zomaar stoppen ivm resistentie. Dom als je dat zou doen. De misselijkheid gaat ook weer over

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:44

egnie schreef:
Nooit direct stoppen, dan heb je kans dat je nog veel verder van huis bent.

Ik heb ook al heel wat kuurtjes gehad, met name toen ik nog erg jong was. Gevolg is dat ik vrij hoge doseringen krijg als ik nu weer antibiotica voorgeschreven krijg. Ik word er ook super slecht op. Met name de eerste de andere 2 gaan dan wel. Ik zou toch proberen iets te eten, hoe vervelend het ook is het is een veelvoorkomend bijverschijnsel.

Sommige mensen gebruiken naast de antibiotica een probiotica bij. De antibiotica maakt namelijk veel meer kapot, ook de goede bact. enz. Het is dus niet zo raar dat je (als je er vatbaar voor bent) een schimmelinfectie erbij krijgt.

Ik zou weer contact opnemen met de huisarts en vragen of er wat meer gedaan kan worden aan de misselijkheid. Helaas zullen ze de kuur niet zo snel stoppen. Hoe lang moet je nog?

:j

Yoghurt of probiotica worden vaak gebruikt om de typische bijwerking diarree tegen te gaan. In Yoghurt zitten bacterien en die worden gebruikt om terug de darm te coloniseren aangezien de antiobiotica daar de goede en de slechte groep bacterien heeft aangetast waardoor je vaak diarree krijgt bij antibioticainname, dit is eigenlijk een normale, maar vervelende reactie en yoghurt durft daar wel goed tegen te helpen.

Contacteer je arts en doe gewoon wat die adviseert, je krijgt niet voor niets antibiotica.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:59

Ben je niet gewoon overgevoelig/allergisch voor AB?
Ik ben voor meerdere soorten allergisch en krijg dan vreselijke jeuk over heel mijn lichaam en rare plekken op mijn huid.
Ruikt je huid ook anders?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:59

@Evi84