Nagelriembijten afleren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Nagelriembijten afleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 19:39

GRR ik word er GEK van! Net betrapte ik mezelf er weer op..
Als ik even niks zit te doen of gewoon in gedachten ben zit ik constant op mijn nagelriemen te knagen.. Tot bloedens toe en het ziet er verdomd lelijk uit..
Mijn nagels zijn mooi lang, hard en goed van vorm, hier knaag ik ook niet aan, alleen dus aan mijn nagelriemen. Niet alleen als er een los velletje zit nee soms bijt ik net zo lang tot er wel een los velletje ontstaat dat ik groter kan maken..

Ik vind het nu echt heel lelijk maar kom er niet vanaf. Ben niet zo'n fan van allerlei vieze middeltjes want het helpt allemaal niet. Consequent zijn naar mezelf heeft geen zin omdat ik het vaak niet eens doorheb dat ik het doe.
En met 10 pleisters om mijn vingers rondlopen zie ik niet zo zitten omdat ik achter de kassa werk en dat dus echt niet uitziet(net zoals mijn afgeknaagde vingers overigens..).

Wie o wie helpt met dé gouden tip? :')

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:42

Antibijt?

Equisync

Re: Nagelriembijten afleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 19:47

Zie je dat niet ongelofelijk zitten? Heb alleen maar ervaring met die gore dingen die je op je nagels smeert dat niet alleen onwijs stinkt(en dus ook voor klanten aangezien ik continu aan geld en boodschappen zit) en ook nog een smerige kleur aan je handen geeft..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:57

Ik weet wat je meemaakt, verschrikkelijk is het! Mij helpt het om mezelf toe te staan om alleen mijn duimen te gebruiken, dan kun je toch iets en ziet het er niet aan alle vingers zo goor uit
En de duimen knagen ook het lekkerst, vind ik :))

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:04

Corelli schreef:
Ik weet wat je meemaakt, verschrikkelijk is het! Mij helpt het om mezelf toe te staan om alleen mijn duimen te gebruiken, dan kun je toch iets en ziet het er niet aan alle vingers zo goor uit
En de duimen knagen ook het lekkerst, vind ik :))

True :o
Maar ook dat vind ik geen goed plan haha.
Kan ik wel eens mee beginnen, om 't af te leren :Y)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:04

Nagelriemolie gebruiken zodat je ook geen velletjes krijgt om aan te knagen. Als ik velletjes heb kan ik er ook niet vanaf blijven namelijk.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:05

Cribox :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:05

SuperAssie schreef:
Zie je dat niet ongelofelijk zitten? Heb alleen maar ervaring met die gore dingen die je op je nagels smeert dat niet alleen onwijs stinkt(en dus ook voor klanten aangezien ik continu aan geld en boodschappen zit) en ook nog een smerige kleur aan je handen geeft..

Het is doorzichtig :j, Byte-x bijvoorbeeld. Daarbij gaat niet alles stinken wat je aanraakt. De geur ruikt iemand anders niet als jij het op hebt.
Afbeelding

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:06

Potje byte-x kopen?
Ik beet er vroeger gewoon doorheen maar het is wel echt smerig.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:07

Van die olie heb ik inderdaad, ben m alleen kwijt :+
Werkt redelijk, maar zoals ik zeg, ook zonder velletjes bijt ik, krijg t zelfs voor elkaar om gewoon keihard in mn vel te bijten zodat er een 'gat' ontstaat dat ik weer groter kan maken.. Ik ben echt hopeloos hierin haha

Hmm dan ga ik toch s kijken waar ik die byte-x vandaan kan halen misschien :)
Had eerder echt vies spul dat een rare kleur gaf aan mijn vingers, zag eruit alsof ze er af gingen vallen of zo :')

Edit: Oh bij de kruidvat te krijgen! Ideaal, ga ik zaterdag meteen halen :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:18

Sterkte O:) Dat spul is zo vies

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:21

Welcome to the club :p. Ik zoek ook nog naar de ware oplossing.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:22

Laurrren schreef:
Welcome to the club :p. Ik zoek ook nog naar de ware oplossing.

byte-x voor jou geen oplossing? Dan zie ik t somber in voor mezelf -O-

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:23

Byte-X heeft mij (lang geleden) geholpen om te stoppen met duimzuigen. Het spul is vies en je krijgt er een droge mond van, maar het werkt over het algemeen wel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:26

Velletjes bijten is wellicht nog wel slechter dan nagels bijten. De nagelriem is een zegel dat voorkomt dat bacteriën onder je nagel komen. Die kunnen tot fikse ontstekingen leiden. Helpen plaatjes? }:)
Je hebt mooie sterke nagels zeg je, zorg dat je die houdt. Een gezonde nagelriem is een gezonde nagel. Hou de nagelriem soepel met olie of crème die daarvoor bedoelt is.
Dingen als byte off etc zijn ontwikkeld voor op de nagelplaat (dood materiaal), niet voor op de nagelriem

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:30

LadyMadonna schreef:
Velletjes bijten is wellicht nog wel slechter dan nagels bijten. De nagelriem is een zegel dat voorkomt dat bacteriën onder je nagel komen. Die kunnen tot fikse ontstekingen leiden. Helpen plaatjes? }:)
Je hebt mooie sterke nagels zeg je, zorg dat je die houdt. Een gezonde nagelriem is een gezonde nagel. Hou de nagelriem soepel met olie of crème die daarvoor bedoelt is.
Dingen als byte off etc zijn ontwikkeld voor op de nagelplaat (dood materiaal), niet voor op de nagelriem

Nee aub geen plaatjes :Y)
Hmm, kan ik dat niet op mn nagelriemen smeren dan? Want soepel houden heb ik geprobeerd, toen ik nog naar school ging was dat makkelijker, meerdere keren per dag die olie enz, maar ik beet er gewoon doorheen, vond t nog lekker ook..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:30

Ik bijt mijn nagels, nagelriemen en alles eromheen. Maar dat vieze spul helpt echt niet hoor bij mij.

Nepnagels laten zetten? Dan kan je er niet echt bij voor een lange tijd en daarna ben je er misschien wel vanaf? Helaas zijn mijn nageltjes zo kort enzo dat het maar heel eventjes blijft zitten.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:32

Man man, ik doe het ook! Lees ik dit topic denk ik ineens oh chips, doe het nu zelf!

Ik heb ook ooit byte x gebruikt maar knaag er met gemak doorheen xD

Ik vind het zelf ook vervelend dat ik het bijvoorbeeld veel doe als ik stress heb maar mensen zitten je ook zo vies aan te kijken en dan besef ik het me weer. Heeel vervelend

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:37

Geryon schreef:
Nepnagels laten zetten?

Nepnagels laat je niet zetten, die koop je bij t kruitvat }:)
Kunstnagels laat je zetten ;)

Maar dat helpt niet bij velletjes bijters is mijn ervaring. Bij een correct gezette nagel kan je nl nog steeds bij de nagelriem.
Het vereist heel veel zelf discipline. Zet voor jezelf een straf als je eraan zit, maar ook een beloning als je eraf blijft!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:42

Nep/kunstnagels vind ik niet fijn, heb ik gehad maar ik kan er niet tegen als mijn nagels zo 'dik' zijn :')
Nagellak heb ik ook geprobeerd maar daar knaag ik netjes omheen dus dat zal ook niet veel helpen denk ik.

Wat voor 'straf' zou werken dan? Zodra ik het nu merk trek ik meteen mijn hand weg maar ik merk dat ik het nog steeds onbewust doe..

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:44

Ik deed ooit eens zelf een straf geven inderdaad. 10x opdrukken! Nou iedere dag had ik spierpijn haha

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 20:52

Oh, werkt tegen nagelbijten en goed voor de spekjes :')
Lol denk dat mensen me op het werk heeuuul raar aankijken dat ik spontaan opspring en ga opdrukken achter mn kassa _O-

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:52

SuperAssie schreef:

Ik beet door de antibijt heen! :')
Ik doe het nog steeds, nagels en nagelriemen bijten. Wil het ook afleren maar het lukt gewoon niet.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:01

Haha dat had ik op school maar het moest van mezelf. Alleen het werkt nu niet echt meer
:p

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:09

Kunstnagels horeb ook niet dik te zijn :n