"spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

"spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 11:05

Brr het "spinnen in huis" seizoen is weer begonnen met een mooie aftrap... gillend van de ene stoel naar de andere stoel springen en daarbij in je moeders nek belanden... goed ik had ook een zeer goede reden want die spin was heeuuuul groot en kwam als een dolle stier op mij afrennen...

Sorry mam voor de hartverzakking... en je nek...

Zoals je leest ben ik dus niet een beetje bang, maar écht bang. Zeg maar gerust richting spinnenfobie :o
Stomme angst, het is onnodig, het zit tussen mn oren en uitleggen kan ik het niet :n

Gisteravond zaten we dus allemaal in de huiskamer tv te kijken totdat er een joekel van een spin (je weet wel zo'n look-a-like tarantula) over de grond richting mijn stoel rent. Ik begin te gillen, spring op de stoel en spring in een reflex naar de stoel ernaast zo in mn moeders nek. :oo

Gelukkig is mijn vader wel wat gewend na 29 jaar leven met een dochter als mij, en begint als een gek te stampen op de spin _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Mijn redder in nood :))
Voor de duidelijkheid normaal hoeven ze van mij niet dood, als iemand ze maar naar buiten zet dan ben ik al tevreden :j Maar in dit geval zag mijn vader maar 1 optie omdat ik zo in paniek was :o

Ik heb de rest van de avond bibberend in huis gezeten, licht misselijk en moest echt even mn tranen inslikken. Goed gelachen heb ik ook hoor want het was best komisch om te zien gok ik zo hoe ik door de kamer sprong :')

Wie is er nog meer zo bang? Want hoewel ik de kleine spinnen onderhand kan handelen, lees "ik volg waar ze zitten/kruipen en maak een afspraak met ze onder het mom "als jij mij met rust laat laat ik jou ook met rust" zijn die joekels die nu tevoorschijn komen vanwege de naderende herfst echt teveel *kan geen passende smiley vinden* maar dan lopen de rillingen over mijn rug, krijg ik hartkloppingen, schiet mn adrenaline door mn aderen en kan ik in het ergste geval alleen nog maar huilen en roepen om pappa.

Zo'n training volgen durf ik niet, het idee dat ik gedwongen geconfronteerd wordt met spinnen is voor mij al genoeg om angstig te worden.
Oh ja voor het idee, buiten schrik ik wel van een spin maar heb ik niet die enorme angst. Waarschijnlijk omdat ik dan genoeg ruimte heb om weg te kunnen lopen van de spin.

Nog meer "liefhebbers" die hier hun ei kwijt moeten ?? :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:10

Hahaha, wat heerlijk herkenbaar je verhaal. :D En ik woon nu sinds 1,5 jaar op mezelf dus moet ze zelf doden, nog erger. :Y)
(En nee, ik heb helaas geen man die het voor me kan doen, woon met een vrouw :+ )

Ik had het van de week, zaten tv te kijken en zie in mijn ooghoek iets bewegen over de grond. Het kwartje viel niet direct,
tot ik me bedacht dat de hond op schoot zat bij ons en het dus iets anders moest zijn. Ook zo'n zwarte renspin. :oo

Dus ik spring op: Help help, hij moet dood, maar hoe dan!? Had ook geen schoenen aan. :')
Mijn vriendin: Pak dat boek, pak dat boek en gooi het erop! Dat was dus einde spin, sorry.. Y;(

Moet zeggen dat ik het alleen heb met die grote zwarte harige gevallen, met die dikke poten.
De rest durf ik wel te pakken of weg te halen met de hand. :Y)

Edit: Ik vind het niet de moeite waard om ervoor naar zo'n training te gaan, die paar keer per jaar dat het voor komt..
*klopt af en hoopt dat ze nu niet vaker mijn huis uitkiezen :') )*
Laatst bijgewerkt door MarrieLeen op 04-09-14 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:11

Ik vind klein-grote spinnen ook niets. (zoals kruispunt die redelijk volgroeid is)
En grote natuurlijk.

Dinsdag heb ik een spinnetje over mijn hand laten lopen. Ong 1-2 mm klein. Die vind ik niet meer heel eng. Terwijl ik vroeger daar al als de dood voor was. :')

Maar ik heb soms nog wel van die acties dat mensen een hart aanval krijgen van mij. En ik kom dan echt niet verder want ben soms echt verstijfd.. Ookal weet ik dat ze niets doen.. :\

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:11

Ik .. Gisteren twee in 1 keer.. Van t weekend ook zo'n dikke vetklep.. Vah.. Vind ze doodeng.. Als mijn lief er niet is, dan roep ik de buurman om m weg te halen.. :')

Daihyo

Re: "spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:15

Echt bang niet. Maar ik had er van de week 1 in de badkamer zitten. Ook zo'n grote. Ik ben daar wel met een boog omheen gelopen en heb bij uitzondering de deur open gelaten. Toen ik thuis kwam zag ik een paar uitgespuugde spinnenpoten liggen en een zeer voldane kitten. O:)
Maar bah :r
Die grote zijn echt veel te groot :=

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:16

O gadver indd hier ook al weer van die grote dikke behaarde zwarte kruipers gehad en vriendlief brengt ze met een bibberende hand (ja hij vind ze ook eng) 'n glas en papiertje naar buiten! Mijn held <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:17

Echt heel bang ben ik ook niet, maar eergisteren zat er zo'n joekel op onze slaapkamer en heb hem sindsdien niet meer gezien :=
Hij zit dus nog ergens in huis >;)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:17

Thuis gelukkig nog niet, maar op mijn werk wel... en altijd bij mijn bureau...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:18

Ik heb een hor strakgespannen voor m'n dakraam.. en ik hoop op m'n blote knieën dat alles weg blijft en buiten blijft :')

Dit wil ik nog wel proberen:
Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:19

Hier 6 van die joekels op 10 dagen tijd... Ze worden groter en groter heb ik de indruk!!

Ik overdrijf niet als ik zeg dat 2 van de 6 zo groot waren als mijn hand (zonder vingers meegerekend, én ik heb geen grote handen :D ).

3 in bad, 1 die vanachter de tv kwam gekropen, 1 die op de muur zat en 1 die in mijn badjas zat :'(

Ik haat het, waar komen ze toch vandaan?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:19

Ik zet er altijd een glas overheen en wacht tot er iemand thuis komt die ze wel buiten durft te zetten :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:20

Cayenne schreef:
Echt heel bang ben ik ook niet, maar eergisteren zat er zo'n joekel op onze slaapkamer en heb hem sindsdien niet meer gezien :=
Hij zit dus nog ergens in huis >;)

Dat hóóp je dat hij in je huis zit................ }> :')

Vérschrikkelijk die beesten!! Ben echt als de dood!
Zelf buiten zetten durf ik echt niet, dus of vriendlief moet dat doen, en als hij er niet is zit ik niet meer lekker tot hij er wel weer is.... :+

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:20

Ik herken je verhaal helemaal!
Ik ga ook als een gek wegrennen, no way dat ik ze zelf dood, want dan moet ik veel te dichtbij komen.
Die smalle met lange poten durf ik wel stofzuigen of als ze niet te groot zijn met mijn schoen doden, maar die dikke harige.... Brrrrrr

Zo ook eens in de auto heel hard beginnen krijsen waardoor mijn moeder, die achter het stuur zat, zich helemaal een bult schrok.
Zelf ben ik ook eens onverantwoord beginnen slingeren met mijn auto omdat er een spin op het dashboard zat :n Ben daar niet trots op, maar het wordt met de dag sterker en sterker, de spinnenfobie.
Gisteren heeft men moeder nog een hele dikke dood gedaan, gelukkig zag zij hem eerder als mij.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 11:24

Wil je die afbeelding in een link doen :\

Ik snap dat dus ook niet he, dan maken ze reclame voor spinnenvangers, etc en wat plaatsen ze er dan bij... juist zulk soort plaatjes... :')

Nou nine... wanneer ik dan (eindelijk) op mezelf ga is het eerste wat ik doe de telefoonnummers van beide buren in mn telefoon zetten :j En afspreken met ze dat ze tegen beloning spinnen weghalen bij mij.

Moet er niet aandenken dat dit was gebeurd als ik alleen was geweest thuis. dan had ik denk ik geslapen in mn auto :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:26

Goeie tip van die anti spinnen mix! Vandaag meteen even doen.
Ik heb nog niets gezien, maar zag wél een lange spinnen draad door de huiskamer lopen. Er zit er dus minimaal één en ik vind het nog enger als ik ze niet kan zien... :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 11:27

en idd, dichtbij komen (vrijwillig) durf ik dus niet :n
Een glas erop zetten? Ja daahaaaag op het moment dat ik dat doe gaat ie rennen, en dan geheid mijn kant op _O-

Heb ooit op mn vorige werk er 1 vermoord met het dikste boek wat in de kast stond, ben toen boven op de balie geklommen en heb toen het boek van boven af op de spin gemikt... Maar no way dat ik dat boek opruim :n

Vanmorgen is trouwens nr 2 opgeruimd, tenminste die lag in de bijkeuken en we vermoeden dat mn vader hem heeft vermoord toen ie naar zn werk ging. Dat was de grootste dus nu maar hopen dat het het vrouwtje was en er dus geen mannetjes meer komen...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:27

Ik spoot vroeger altijd deodorant op de drempel van mijn kamer in de hoop dat ze daar niet overheen kwamen. :')

En weglopen bij de spin om hulp te halen doe ik ook nooit meer, ik ging mijn kamer af naar de overloop om mijn vader te roepen,
kom ik terug: Spin foetsie! No way dat ik nog op die kamer wilde slapen tot 'ie gevonden was. :Y)
En toen hij eenmaal was gevonden durfde ik het nog niet, want waar er één is, zit er altijd nog één, zeggen ze dan. :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:28

Jeuh gezellig, gratis huisdieren :) Eten ze ook fruitvliegjes?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 11:30

MarrieLeen schreef:
Ik spoot vroeger altijd deodorant op de drempel van mijn kamer in de hoop dat ze daar niet overheen kwamen. :')

En weglopen bij de spin om hulp te halen doe ik ook nooit meer, ik ging mijn kamer af naar de overloop om mijn vader te roepen,
kom ik terug: Spin foetsie! No way dat ik nog op die kamer wilde slapen tot 'ie gevonden was. :Y)
En toen hij eenmaal was gevonden durfde ik het nog niet, want waar er één is, zit er altijd nog één, zeggen ze dan. :+

Nou wat dat betreft ben ik dan ook net een masochist... blijven kijken naar die spin, terwijl de adrenaline maar blijft pompen door mn aderen.

Ik moét ook gewoon zien dat mn vader de spin weghaalt anders geloof ik het niet :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:30

Ik heb weleens een spin laten zitten om te kijken wat en hoeveel ze nou precies vangen. Heb er zelfs een camera op gezet. Na een maand had die kl*releier niets gevangen. Hoe ze het overleven, geen idee, maar dat is mijn probleem niet, meneer/mevrouw ging mooi de stofzuiger in. Nutteloze engerd!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 11:31

renee16 schreef:
Jeuh gezellig, gratis huisdieren :) Eten ze ook fruitvliegjes?

zou fantastisch zijn, maar toch kies ik vrijwillig voor een wolk fruitvliegjes :j :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:31

Ik ben ook echt onwijs bang voor spinnen, er schijnen trainingen of iets te zijn dat je angst ervoor weggaat, maar no way dat ik een joekel van een spin op me laat lopen... :n

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:32

Volgens mij kunnen ze een jaar zonder eten? Zal niet voor elke spin gelden natuurlijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:33

Ik ben panisch voor spinnen! ik durf ook niet naar plaatjes,foto's of beelden op p.c. of t.v. van spinnen te kijken.
Ik vind ze zó eng,de kleintjes durf ik wel naar te kijken,maar dan heb ik het wel over de mini spinnetjes.
Laatst bijgewerkt door gohya op 04-09-14 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:33

Boompje1985 schreef:
Volgens mij kunnen ze een jaar zonder eten? Zal niet voor elke spin gelden natuurlijk.

Nutteloos dus :+ Ik laat ze niet meer zitten.