Inmiddels ben ik al een kleine 3 maanden bezig met oplettend eten en al een goede 10kg afgevallen door puur mijn etenspatronen aan te passen
(ik kan helaas niet sporten vanwege een lijf dat dan niet meer meewerkt
Hier hoeven mensen ook geen tips voor te geven, ik beweeg nog veel alleen sporten gaat helaas echt niet, toch vragen daarover, PB
)Maar, nu blijf ik al een week of 3 op hetzelfde gewicht hangen

Hoe kan ik dat met eten nog meer naar beneden krijgen? Ik ga geen crashdieet volgen of rare sapjes, maar wil graag weten wat eten is waar je lijf wel op brand, maar niet op aankomt

Toen ik begon met afvallen at ik regelmatig nog gewoon wat 'lekkers' en dat zal ik ook blijven doen, maar in zeer mindere mate.
Verder ben ik gestopt met aardappels eten (vind ze ook niet lekker) en neem kleinere porties avondeten + probeer gezonder/verstandiger te eten bij ontbijt en middag eten.
Hoe ik nu eet:
- Ontbijtje (yoghurt en sinds vandaag wrap)
- Middag eten (normaal 4 sneeen brood en nu een wrap en een sneetje brood)
- Avond eten (wat de pot schaft, kleine portie, geen aardappels of overmatig vlees)
Tussendoortjes:
Weinig tot niets, misschien eens een appel/handje chips of wat nootjes (walnoot/amandel)
Wat zijn dingen die wel slim zijn om te eten, en wat niet?
Zal ik nog wat minder brood kunnen eten, of zijn wraps (bijvoorbeeld met zalm en sla, kip en sla of ander mager vlees met sla) toch dooddoeners?
Het is voor mij nog nieuw en experimenteren, maar het is tot nu toe so far so good gegaan en wil eigenlijk nog wel verder! Ik ga zeker niet stoppen met zo af en toe uit eten of een frietje, maar let er wel goed op dat ik kleinere porties pak en ook gelijk stop als mijn maag zegt 'dit is voldoende' en niet meer naar 'ALSJEBLIEFT STOP!'
Daarna kun je weer verder gaan afvallen (wat EmptyWords zegt
)

ze zijn zo lekker....