Ik heb het drie keer gehad links. De eerste keer als gevolg van een gebroken gips en de twee keer erna nadat ik gestopt was met de verdunning. Bij de derde keer is de internist heel hard gaan zoeken naar een mogelijke oorzaak .bij mij uiteindelijk een zwaar te kort aan B12. Sinds ik bijprik niet meer gehad gelukkig.
Ik mag de tabletten ervoor niet hebben, wel geprobeert met de trombose dienst maar ik was niet in te regelen (tabletten bevatten lactose helaas) en heb dus drie keer een half jaar fraxiparine twee keer per dag bijgeprikt.
Maar nog wel soms last van post trombose klachten, die ook weer lijken op de post traumatische klachten dus wordt wel regelmatig nog bekeken of die plek niet weer dichtzit.
Edit aanvulling, ook hier heel lang (jaren) goed aangemeten steunkousen gedragen om het been dun te houden. Aandoen voor het opstaan en pas weer uitdoen s avonds na het liggen.
En ik heb B12 en fraxiparine wel gecombineerd trouwens, iets meer last van bloedinkjes bij het aanprikken van de huid maar in principe is het b12 prikken een bloedloze handeling. Wel na dat half jaar een volledig blauwe buik door de fraxi.