Pijnlijke borstkast alleen linkerkant wat terugkomt.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Pijnlijke borstkast alleen linkerkant wat terugkomt.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 23:00

Hallo allemaal.
Ik hèb pijn op de linkerkant op borstkast. Schiet er zo in lijkt aan ademhaling vast te zitten. Kan dan ook niet goed linkerarm bewegen. Nadat ik tijdje rustig heb gezeten zakt de pijn af. Heb er nu al een dikke 2 weken last van maar blijft terugkomen.... Dacht eerst door een verkeerde beweging of spierscheurtje..... Maar kan er geen touw aan knopen.
Dokter heb ik al aan gedacht echter is het niet voorspelbaar wanneer ik de pijn heb.... Vandaag wel weer daarvoor afgelopen vrijdag. Kan moeilijk aankloppen met ik heb pijn maar nu niet.....
Van het weekend zus geholpen met verhuizen trap op trap af (woonde 1 hoog zonder lift) nergens geen last van ook niet met het tillen van zware dingen...(wasmachine etc).
Zijn er bokkers die dit ook wel eens hebben gehad en misschien tips hebben zodat wat het ook is kan genezen....

Thesserd

Re: Pijnlijke borstkast alleen linkerkant wat terugkomt.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:01

Doet het pijn als je inademt?

Cassidy

Re: Pijnlijke borstkast alleen linkerkant wat terugkomt.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:02

Toch even naar de dokter toe. Links zit wel je hart.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:02

Naar de huisarts, wij kunnen via een schermpje geen diagnose stellen. Pijn in de borst lijkt me altijd reden om een bezoekje te brengen aan je ha, laat staan als je dat al 2 weken hebt. :n

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 23:04

Ja als ik pijn heb doet diep ademhalen goed zeer. (Zuchten lukt dan dus niet). Zolang ik maar rustig blijf zitten in 1 houding zakt de pijn weg,

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 23:05

Hart heb ik ook al aan gedacht echteret sport zwemmen waterpolo inspanning dus helemaal geen last....

Vandaag ook 10 km heen met tegenwind en 10 km weer terug gefietst geen last....

Tot nu toe gebeurt het alleen als ik rustig tv zit te kijken s'avonds.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:07

Herkenbaar. Heb dit ook geregeld en soms ook erg hard dat diep inademen echt onmogelijk is. Zelf olk nog niet naar de dokter gegaan omdat het steeds zelf weg gaat. Soms heb ik ook rechts steken. Maar ik heb wel dat mijn borstbeentje dieper ligt dan bij mijn zussen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:07

sandorra schreef:
Ja als ik pijn heb doet diep ademhalen goed zeer. (Zuchten lukt dan dus niet). Zolang ik maar rustig blijf zitten in 1 houding zakt de pijn weg,

Niet meer ademhalen is dan ook weer zo'n drastische maatregel he? :+

Nee geintje ;) , je kunt toch op zn minst vragen aan je HA?
Misschien weet hij/zij wel hoe het komt, of het normaal is of dat er meer onderzoek moet komen :)
Succes er mee :)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:08

Toevallig ben ik gisteren voor vrijwel gelijke klachten naar de huisarts geweest (eenzijdige pijn, uitstralend naar borst, maar niet continu last).
Die constateerde syndroom van Tietze (http://www.tietze.nl). Kort gezegd: kraakbeenontsteking tussen de ribben.
Maar omdat ik geen dokter ben lijkt het me toch verstandig als je even langs de arts gaat. Het is daarvoor niet nodig om óók op dat moment last te hebben... Arts kan door aantal drukpunten uit te proberen constateren of dit wel of niet het geval is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:08

Vaak is zijn je tussenribspieren de oorzaak.
Deze kunnen makkelijk scheuren/verrekken/ontsteken en dan doet diep inademen/hoesten/tillen pijn.
Het is onschuldig maar kan soms heel vervelend zijn.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 23:09

Liesje1611 schreef:
Naar de huisarts, wij kunnen via een schermpje geen diagnose stellen. Pijn in de borst lijkt me altijd reden om een bezoekje te brengen aan je ha, laat staan als je dat al 2 weken hebt. :n

Diagnose vraag ik ook niet alleen ervaringen van andere bokkers snap dat dat niet gaat via internet. Dokter heb ik al aan gedacht en aangegeven waarom ik daar nog niet ben geweest....

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:10

Herkenbaar, bij mij is het vaak een overbelasting. Rondje sportmasseuse doet dan wonderen. Maar ik ben de eerste keer ook naar de HA geweest om ernstigere dingen uit te sluiten.

Brainless

bamsy

Ik heb hier ook wel eens last van en dat komt bij mij door een geblokkeerde rib (eigenlijk een spier die vast zit) De fysio kan dit bij mij simpel verhelpen door de boel weer eens te "kraken"

Op het moment dat het er bij mij "inschiet" heb ik een heel benauwe gevoel en kan niet meer diep inademen, maar lijkt de pijn ook eerder van net onder mijn schouderblad te komen.

Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jou het geval is maar klikt wel hetzelfde.

Voor de zekerheid toch maar even langs de huisarts of bezoekje aan de fysio

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:11

Even bijhouden wanneer je wel en geen pijn hebt en dan toch even naar de dokter gaan... Ben je ook benauwd of niet? Bij hartkwalen denk ik ook snel aan tintelingen / verzwakking in de linkerarm e.d..

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:12

Joh, wat een paniek direct hier. Links zit idd je hart, maar pijn aan de linker kant van je borstkas betekent niet dat je direct doodgaat.

TS; waar zit de pijn precies? Voor- of achterop je borstkas? Niet diep kunnen inademen duidt meestal op een rib die vastzit of een spier die verkrampt is. Denk dat de fysio meer voor je kan betekenen dan de HA.

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:12

Dit had ik ook erg vaak. Als je dieper inademt word de pijnscheut steeds feller. Het kwam bij mij ook in vlagen en het was best onduidelijk. De huisarts zei dat er een spiertje tussen mijn ribben was die misschien gekneusd was of overbelast. Dus hij raadde aan om te blijven bewegen en te zorgen dat die spieren soepel blijven.

Misschien is het bij jou wel iets heel anders. De dokter kan je meer vertellen (:
Heb je er ook last van als je alleen met je buik ademt?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 23:15

Nickas schreef:
Toevallig ben ik gisteren voor vrijwel gelijke klachten naar de huisarts geweest (eenzijdige pijn, uitstralend naar borst, maar niet continu last).
Die constateerde syndroom van Tietze (http://www.tietze.nl). Kort gezegd: kraakbeenontsteking tussen de ribben.
Maar omdat ik geen dokter ben lijkt het me toch verstandig als je even langs de arts gaat. Het is daarvoor niet nodig om óók op dat moment last te hebben... Arts kan door aantal drukpunten uit te proberen constateren of dit wel of niet het geval is.

Ik had dit ook al gevonden echter zit de pijn niet op de botten....ribben borstbeen.
Zit ter hoogte net iets boven de bovenkant aanhechting van je borst links als je je rechterhand met de vingers wijzend naar links op je borstkast legt, met je wijsvinger onder je sleutelbeen zit de pijn ter hoogte van je pink...

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 23:17

Gruis schreef:
Even bijhouden wanneer je wel en geen pijn hebt en dan toch even naar de dokter gaan... Ben je ook benauwd of niet? Bij hartkwalen denk ik ook snel aan tintelingen / verzwakking in de linkerarm e.d..

Arm is niet zwakker en tintelt niet echter doet bewegen wel zeer en wodt de pijn op de borst erger.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 23:18

bamsy schreef:
Ik heb hier ook wel eens last van en dat komt bij mij door een geblokkeerde rib (eigenlijk een spier die vast zit) De fysio kan dit bij mij simpel verhelpen door de boel weer eens te "kraken"

Op het moment dat het er bij mij "inschiet" heb ik een heel benauwe gevoel en kan niet meer diep inademen, maar lijkt de pijn ook eerder van net onder mijn schouderblad te komen.

Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jou het geval is maar klikt wel hetzelfde.

Voor de zekerheid toch maar even langs de huisarts of bezoekje aan de fysio

Heb geen pijn in schouder zit alleen aan de voorkant.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:21

hier ook en is als kramp op de borstspier geconstateerd, komt bij mij ( als ook bij vriend) vaakst voor als we juist rustig zijn, zoals net op bed liggen en dat je lijf volledig ontspant dan komt de kramp op zetten.

diep inademen is dan ook onmogelijk, omdraaien ook, op de rug blijven liggen en goed de borstkas vooruit zorgt er voor dat het het snelste weer wegtrekt.
draaien we te snel om schiet de kramp er weer in.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:21

Wat gebeurt er als je even goed diep hoest? Doet dat pijn, geeft het daarna verlichting v/d pijn?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 23:26

Brainless schreef:

Bedankt voor de link had ik ook al gevonden..... Lijkt het niet te zijn....

Citaat:
Toch is er een duidelijk verschil: pijn afkomstig van het hart zelf manifesteert zich voornamelijk als een drukkende band op de borst en pijn in het midden, soms uitstralend naar de linkerschouder en/of linkerarm. Bovendien komt er benauwdheid bij kijken. Bij een pijnlijke tussenribspier is men niet benauwd.

Ik heb dus geen drukkende band kan alleen niet goed bewegen linkerarm en borstkast wanneer ik pijn ervaar zolang ik rustig stil blijft zitten zakt het af. Kan dus op dat moment alleen oppervlakkig ademhalen diep zuchten etc wil niet is te pijnlijk. Benauwd dus een klein beetje als ik blijf stil zitten en ander houding heb gevonden waarin ik goed kan ontspannen/ geen pijn voel zakt het af.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 23:30

Murthul schreef:
Wat gebeurt er als je even goed diep hoest? Doet dat pijn, geeft het daarna verlichting v/d pijn?

Dat lukt dus helemaal niet is op dat moment te pijnlijk. Afgelopen vrijdag was ik bij ouders toen ik er last had. Toen ik pijn had deed de kat iets doms en ik en mijn moeder moesten heel erg lachen..... Dat lukte dus totaal niet-ingezetene moeder zag dat ik erg pijn had en vroeg wat er was na paar minuten zakte de pijn af en kon ik haar dat vertellen. Praten lukt dus ook haast niet als ik last heb.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:31

sandorra schreef:
Nickas schreef:

Ik had dit ook al gevonden echter zit de pijn niet op de botten....ribben borstbeen.
Zit ter hoogte net iets boven de bovenkant aanhechting van je borst links als je je rechterhand met de vingers wijzend naar links op je borstkast legt, met je wijsvinger onder je sleutelbeen zit de pijn ter hoogte van je pink...

De pijn kan uitstralen! Ik heb de pijn ook niet precies op de plek van de oorzaak namelijk.

Bel morgen de huisarts even, die kan uitsluitsel geven.