Zwanger, maar wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KingChay

Zwanger, maar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 13:31

Hallo allemaal.

Ik zit een beetje met m'n handen in het haar terwijl ik eigenlijk toch best gelukkig zou moeten zijn.

Ik en mijn vriend zijn nu bijna 2 jaar samen en gelukkig. We hebben plannen om binnenkort te gaan samenwonen en het zag er allemaal goed uit.

Nu begon ik vorige week steken te krijgen in mijn eileiders en ook mijn menstruatie bleef weg. Mijn borsten werden op momenten gevoeliger en ik wist dat er iets mis was. Ik heb een test gedaan en ja zeker ik blijk dus zwanger te zijn.

Dezelfde avond heb ik het aan mijn vriend gezegd en hij vroeg mij voor nog een test te doen omdat die vorige al bijna een jaar in de kast lag dus zo gezegd zo gedaan een nieuwe test gedaanen ik had er nog maar net op geplast en het plusje kwam al tevoorschijn.

Ik heb al even een kinderwens en mijn vriend ook dus we gaan het waarschijnlijk wel bijhouden, eerst gaan we wel eens praten met zijn moeder. ( ik ben 20 en hij is 18).

Alles gaat dus op een sneltrein gaan omdat we nog maar net zijn afgestudeert en eigenlijk nog aan het profiteren waren van de vakantie, maar nu gaan we dus snel werk zoeken voor een appartementje te kunnen gaan huren.

Het stomme eraan is, ik kan het (nog) niet vertellen aan mijn familie.
Mijn zus (32 en 2 kinderen) zei. Og 2 weken geleden, 'begin nog maar niet aan kinderen'
Nou dat hadden we ook niet verwacht :/
In vader, die valt flauw. Dat zei zelfs men beste vriendin toen dat ik dat zei.
Ik en men vader hebben niet zo een goede band, en heel vaak ruzie.
Een moeder heb ik niet meer, die is 2aar geleden gestorven.

Ik ga het wel zeggen, maar pas als we alleen wonen..

Nu heb ik dus niet veel mensen met ervaring om hierover te praten en ik weet ook niet echt wat ik nu moet doen enzo, ik zit wat in een zwart gat met veel blinkende vraagtekens.

Voor de mensen dat me kennen oa op facebook, liever geen openbare posts hierover. Mijn familie heeft fb.

Tips, weetjes, wat moet ik nu doentjes, alles is welkom want ik weet het nu niet goed en kan het jammer genoeg niet aan m'n eigen moeder vragen..

Alvast bedankt!

Polly
Moderator Algemeen

Re: Zwanger, maar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:35

Voor evt vragen die je hebt kan je altijd een PB sturen.
Ik zou het wel vertellen aan mn vader maar ik heb makkelijk praten want ik heb een prima band.

Succes met je zwangerschap en mn PB box staat open

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:36

Wat lijkt me dat jullie behoorlijk overvallen worden door dit nieuws. Allereerst toch gefeliciteerd aangezien jullie het willen houden.

Allereerst zou ik contact opnemen met een verloskundige praktijk of huisarts om te kijken hoelang je zwanger bent. Zij kunnen je dan ook verdere informatie geven mbt foliumzuur, wat voor eten en drinken wel en niet mag enz.
Verder kun je kijken op http://www.zwangerschapspagina.nl daar staan erg veel topics met informatie waar je iets aan kunt hebben.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:37

Ach jeetje wat een gedoe, maar als allereerst toch gefeliciteerd :)! Wat sneu, want dit soort dingen wil je juist met je moeder delen. Heb je wel een goede band met de moeder van je vriend?
Wat voor opleiding hebben jullie gedaan? En is daar goed werk in te vinden? Misschien is het een idee om anders eerst hulp aan zijn moeder te vragen, daar te gaan wonen oid?

Heel veel succes en mijn Pb box staat voor je open :)

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:38

Ik ben 22 en net een zoontje gekregen, waar ik mega trots op ben! ! ♡ Weet dat het heel moeilijk is als het onverwachts gebeurt! (Ben zelf namelijk Door de pil heen zwanger geraakt) Mijn schoonfamilie stonden er ook niet achter en zijden zelfs dat ik het weg moest halen.. -:(- (nu hij er eenmaal is, is de band tussen ons ook steeds beter gaan worden)ik kan jou alleen 1 advies gegeven en dat is luisteren naar je eigen gevoel! Er is hier ook een topic over zwanger zijn enzo, super leuk en iedereen kan daar zijn vraag stellen.. [HK] Zwanger worden, zwanger zijn en bevallen in 2014!!! Deel 2!
Laatst bijgewerkt door veerle92 op 22-08-14 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:39

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Wat jullie doen moeten jullie zelf weten, kan een ander niet over oordelen.
Een kindje is een hele zorg, maar ook het allermooiste wat je kan overkomen.

Praat er samen met je vriend over en dan komen jullie er samen wel uit.

Hele dikke knuffel, volg je gevoel.....

p.s. de band met mijn ouders was ook heel slecht, maar nu de beeb er is, gaat het echt veel beter ;) wellicht trekt je paps helemaal bij, wie weet ;)

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 13:44

De band met mijn schoonmoeder en mij is wel oke, daar wonen, willen we allebei niet wegens priveredenen. We willen ook beide op onze eigen voeten staan.

Ik ben altijd onafhankelijk geweest. Heb 10 jaar op internaat gezeten wat me zo heeft gemaakt en sinds ik daar van af ben is de band met mijn vader heel erg naar beneden gegaan. Dit komt wel terug goed als ik thuis weg ben, dat weten we allebei uiteindelijk wel.

Zowizo ga ik wel naar de dokter gaan binnenkort maar volgens berekeningen zou ik nu 4 weken effectief zwanger zijn.
Ik was eerst aan het twijfelen het weg te halen. Tot ik las wat er allemaal al gevormd was. En dat krijg ik zelfs niet over mijn hart.

Ik ben niet trots dat ik erover twijfelde maar uiteindelijk denk ik dat veel mensen dat wel hebben op mijn leeftijd. Nu ben ik er eigenlijk echt wel blij mee en mijn vriend ook.

Oh ja, we hebben dierenzorg gestudeerd. Momenteel niet zoveel jobs daarin terug te vinden, maar ben nu gewoon aan het denken ergens in een winkel te gaan werken. Dit was zowizo al het plan om al wat geld te sparen voor een inboedel enzo.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:47

Ik zou ook eerst langs de verloskundige gaan ,je moet je zelf niet meer stress op de hals halen als je al zal hebben.
Julie vooral je vriend ,zijn nog wel erg jong en zo'n kind is natuurlijk wel heel bepalend voor je verdere leven.
Maar als julie het echt allebei willen waarom niet,gefeliciteerd in ieder geval.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:50

Eerst dokter en verloskundige.
Liefst nog vandaag bellen, maximaal maandag langs.
Dan weet je meer.
Vervolgens kunnen ze jullie helpen.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:54

Wel fijn dat je weet dat de hand beter word als je uit huis zak gaan!
Jij bent echt niet de enige die twijfelt hoor, ik heb altijd gezegd als het gebeurt dan gebeurt het.. maar toen het eenmaal zover was heb ik ook een momentje van twijfel gehad.. puur over hoe en wat! Bij mijn zoontje klopte het hartje al mega luid bij de 7 weken, op z'n moment ben je helemaal verlief! Als je vragen hebt staat mijn pb altijd open..

En gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:57

Hannanas schreef:
Eerst dokter en verloskundige.
Liefst nog vandaag bellen, maximaal maandag langs.
Dan weet je meer.
Vervolgens kunnen ze jullie helpen.

Verloskundige laten je waarschijnlijk niet zo vroeg komen, ik was met 7 weken al extreem vroeg.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:58

Ik zou er nog een goed gesprek aan wijden met je vriend of jullie het echt willen houden. Het is belangrijk dat je over deze keuze goed nadenkt, ik heb het idee dat jullie nu een beetje overrompeld zijn en een te snelle beslissing maken.
Den ook aan praktische zaken, maak een begroting, kijk wat het kind gaat kosten. Kunnen jullie dat betalen? Waar gaan jullie werken? Waar gaan jullie wonen? Is dit een geschikte plek voor een kind? Waar moet het kind heen als jullie overdag werken?

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:14

Allereerst van harte gefeliciteerd!

Langs de huisarts gaan kan, maar die doet en kan nu nog niets, als je zwangerschapstest herhalen. In principe krijg je pas een echo na 8 weken zwangerschap.

Daarna:

Een kindje is heel leuk, maar ook is het belangrijk dat jullie de leefomgeving voor het kindje op orde hebben!

Eerst beide een baan zoeken, daarna een huisje voor jullie samen, want ik begrijp dat dat jullie wens is!

En natuurlijk daarna op zoek naar spullen voor de kleine! dit kan heel goedkoop, als je alles 2de hands doet. Vaak zijn de spulletjes nog zo goed als nieuw. maar dan heel goedkoop.

Dit geldt natuurlijk ook voor de inrichting van jullie woning, koop niets nieuw. Zoek marktplaats af en wordt lid van facebook verkoopsites, zoek ook een gratis site op!

Mocht je vragen hebben, mijn pb staat voor je open!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:16

Wauw, dit moet moeilijk zijn...
Houd vooral rekening met wat jullie zelf willen, en meer nog, houd rekening met wat JIJ wil. Jullie zijn nog nog jong, jullie relatie duurt nog niet zo heel erg lang, en jullie wonen nog niet samen. Stel dat het fout loopt, kan en wil jij dan in je eentje jullie kind opvoeden?

Van wat ik in mijn directe omgeving zie, als je het echt wil, dan vind je wel een manier waarop het kan. Moeilijk gaat ook, en de drang om het beste voor je kind te willen is zo sterk, dat bijna alle moeders die ik ken, die in een minder dan ideale situatie zitten, het toch voor elkaar krijgen.

Ik ben overigens ook geen voorbeeld van "hoe het zou moeten" hoor, ik ben wel heel snel na het einde van mijn vorige relatie gaan samenwonen, en ondertussen zijn we getrouwd en zwanger. En neen, ik heb er nog geen seconde spijt van gehad :D

Ik wens je veel moed en wijsheid in jullie beslissing, en ons leuke zwangerschapstopic is al in een eerdere post vernoemd, voor specifieke vragen kan je daar zeker terecht.

Eneuh... gefeliciteerd :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:21

Ik testte op zaterdag positief, was toen nog niet overtijd, ben maandag bij de HA geweest en heb gewoon meteen een echo gehad..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:22

Gefeliciteerd!!

Snap heel goed dat je twijfelde in jouw situatie. Fijn dat je er goed met je vriend en schoonmoeder over kunt praten.

Wat betreft houden of niet, om even terug te komen op wat eerder werd gezegd. Zou ik nooit kunnen doen, is imo gewoonweg moord. Wat jij zegt over wat zich nu allemaal al gevormd heeft heb ik dus ook, je hebt toch een levend wezentje in je en dat is iets heel bijzpnders.
Helaas heb ik nooit de keuze gekregen, dat blijft moeilijk!

pb staat altijd voor je open hoor!

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:39

hoi,

je mag me altijd wat sturen, ik heb 2 kinders

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:41

Jeetje wat een belevenis :(:) Maar toch allereerst gefeliciteerd :)

Ik heb zelf 0,0 ervaring, ik ben 23 en nog nooit zwanger geweest, maar ik kan me indenken hoe je je voelt. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik blijf je volgen.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:42

gefeliciteerd en succes meid! je bent 20 en verstandig genoeg om je eigen keuzes te maken, luister na je gevoel

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:45

Praktisch:
Als je naar de huisarts gaat, kan die bloed afnemen en zien hoeveel zwangerschapshormoon er al is. Een weekje later kan je opnieuw gaan en dan kunnen ze zien of het hormoon goed stijgt. Huisarts kan je dan verder adviseren, maar je kan ook alvast bellen naar de gynaecoloog om te horen wanneer je kan langsgaan voor je eerste echo.

Naast het praktische in verband met je zwangerschap, inderdaad goed praten met je vriend en met mensen in jullie omgeving.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:54

Op bokt zitten een paar leuke topic's met ook jonge mama's er in.
Ik ben zelf 25 en heb twee kindjes van 3,5 en 1 jaar.

Als je vragen hebt mag je me altijd pben.

En als je spullen nodig hebt ik heb nog wel wat spul wat hier ligt en te goed is om zo maar weg te doen.
(omslagdoeken bijvoorbeeld ;) )

Van harte gefeliciteerd! en hopelijk loopt alles op rolletjes.
Heb je snel je eigen plekkie etc.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:03

KingChay schreef:
Ik ben niet trots dat ik erover twijfelde maar uiteindelijk denk ik dat veel mensen dat wel hebben op mijn leeftijd. Nu ben ik er eigenlijk echt wel blij mee en mijn vriend ook.

Ik heb zelf totaal geen kennis van kinderen en zwanger zijn maar ik wilde even hierop reageren.

In mijn ogen moet je juist trots zijn dat je getwijfeld hebt, dat betekend dat je bewust de keuze hebt gemaakt om je kindje te krijgen! Je mag trots op jezelf zijn dat je ondanks dat het onverwachts is, dat je nog jong bent en je (nog) niet in de perfecte situatie zit nu al zo veel van je kind houd om ervoor te gaan.

Ik zou het je niet nadoen _/-\o_

Gefeliciteerd TS, en heel veel succes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:06

Ik heb verder geen ervaring met kinderen en zwanger zijn en hoop dat ook niet te krijgen maar...

Ik vind het erg jammer voor jou dat jouw geluk zo "beperkt" wordt door moeilijke familie. Je zus hoort blij te zijn voor je als jouw wens uit komt... Niet jouw geluk te beperken. Ik hoop van harte dat je straks je geluk kan delen en ook echt gelukkig kan zijn hier mee zonder dat je anderen beperkingen laat op leggen!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:14

Ts ga nog goed zitten met elkaar.
Maak berekeningen en heb het er met je schoonmoeder en familie over.

je bent nog hardstikke jong.
Denk ook na over de toekomst

wat als jullie uit elkaar gaan.
jullie zijn nog hardstikke jong en dus ook dat kan nog gebeuren.
Denk na over wat als je of jullie geen baan kunnen vinden.
een kindje is duur.
heel duur maar kost ook heel veel tijd.

succes!!
Gefeliciteerd.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:22

risje schreef:
Gefeliciteerd!!

Snap heel goed dat je twijfelde in jouw situatie. Fijn dat je er goed met je vriend en schoonmoeder over kunt praten.

Wat betreft houden of niet, om even terug te komen op wat eerder werd gezegd. Zou ik nooit kunnen doen, is imo gewoonweg moord. Wat jij zegt over wat zich nu allemaal al gevormd heeft heb ik dus ook, je hebt toch een levend wezentje in je en dat is iets heel bijzpnders.
Helaas heb ik nooit de keuze gekregen, dat blijft moeilijk!

pb staat altijd voor je open hoor!

Adoptie is ook een mogelijkheid, kan me niet voorstellen dat je dat als moord ziet?