Paard op teen gaan staan, kan ik nog dansen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leintjeO

Paard op teen gaan staan, kan ik nog dansen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 16:57

Hallo bokkers,

Ik ben in de voormiddag gaan paardrijden, nu tijdens ik Beauty aan het opzadelen was is dikie recht op mijn voet gaan staan. En dan bleef ie maar staan, ik heb hem er letterlijk af moeten duwen! Het deed echt pijn, maar toch heb ik noch gereden. En toen ik thuis begon mijn grote teen best pijn te doen. Ik heb er ijs op gelegd en ik kan m'n teen nog bewegen maar dat doet wel pijn. En dan het ergste van al, deze week is het voor mij heel erg druk. Ik doe mee aan een groot openlucht spektakel 'Marie Antoinette' aan het water van het kasteel De Merodes. Ik ben danser en moet best vaak dansen tijdens de voorstelling,vooral ballet. Gisteren was de premiere dus de volgene weken zal het elke dag vollenbak worden. Kan ik nog dansen met deze teen? Gebroken is ie waarschijnlijk niet, en stappen kan ik ,maar moeilijk.
Straks is het weer optreden, dus naar de dokter gaan is al te laat. Zou ik nog kunnen dansen? Wat zouden jullie in mijn plaats doen? En is mijn teen gekneusd, hoe kan je dat zien? -O-
Ik hoop echt dat ik straks nog kan dansen, want wij hebben hier zo hard aan gewerk, het zou jammer zijn als ik niet meer kon meedoen. :(

Alvast bedankt!

kaatje77

Re: Paard op teen gaan staan, kan ik nog dansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:01

Ik zal uit voorzorg toch maar even naar de HA gaan en afhankelijk wat hij ervan zegt een foto laten maken?

Hier een muts die 5 weken lang met een gebroken voet heeft rondgelopen :+

Je weet niet wat je kapot maakt als je nu door gaat dansen, wellicht geef je onbewust je hele cariére op :o

:(:)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:01

Persoonlijk snap ik niet dat je dit risico genomen hebt in deze belangrijke periode en dat je alsnog gereden hebt maar da's water onder de brug...
Je kunt je voet door een deskundige laten intapen zodat je minder risico en minder last hebt tijdens het dansen maar ik zou toch een arts contacteren.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:04

Als je al moeilijk kunt lopen, kun je zeker niet dansen :). Daarnaast vind ik ook dat je gekwetste lichaamsdelen zeker rust moet geven om erger te voorkomen.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:11

Naar de huisarts gaan heeft weinig zin, althans bij mij was dat zo. Ik heb ook een teen gebroken/gekneusd gehad maar de huisarts deed er weinig aan omdat alles er nog goed uitzag. Alleen als er duidelijk een bot uitstak of dat het echt niet goed zat gingen ze het recht zetten anders niet. Denk dat er dus weinig aan gedaan wordt.

Als ik jou was zou ik het goed intappen, dat helpt het beste, in mijn geval.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:14

Ik heb het ook gehad. Moest nog naar de ha omdat het zo ging opzwellen door het bloed dat ze het open moest maken. Kon een tijdje geen schoenen aan. Ik denk dat je gewoon moet proberen of je de schoenen aan kan, dansen gaat vast lukken :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:15

Gewoon goed teen intapen indien mogelijk samen met andere teen intapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:16

Als je op spitsen danst is t helemaal niet verstandig maar ik denk dat je het beste kunt overleggen met je huisarts, al ga je maar heen om advies op te vragen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:17

Dus bijna iedereen adviseert om met een onbekende blessure gewoon te gaan dansen :?. Dat snap ik oprecht niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:21

_San87_ schreef:
Dus bijna iedereen adviseert om met een onbekende blessure gewoon te gaan dansen :?. Dat snap ik oprecht niet.

Ehh er zijn er 5 die zeggen niet dansen, 2 die zeggen dat jezelf het wel kan intapen.
Dus de meeste zeggen juist; niet dansen en naar de HA gaan

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:24

Brainless schreef:
_San87_ schreef:

Ehh er zijn er 5 die zeggen niet dansen, 2 die zeggen dat jezelf het wel kan intapen.
Dus de meeste zeggen juist; niet dansen en naar de HA gaan

Welke vijf mensen zeggen niet dansen :D?

Goed intapen impliceert dat er gewoon gedanst kan worden, minder last tijdens het dansen impliceert gewoon dansen en 'dansen gaat vast lukken' is zeker weten zeggen dat er gedanst kan worden.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:25

Intapen en pijn verbijten (wat ik zelf altijd doe :') ) of naar de HA gaan, advies vragen en zien wat die zegt.

Een van mijn paarden is hier tijd terug ook op mijn voet gesprongen. 2 tenen zwaargekneusd en middenvoetsbeentje gebarsten.
Ik moest het ook rustig aan doen maar ach :')

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:32

Ik zou ook gaan voor intapen. Tenzij pijn te erg is, maar dat voel jij zelf het best.

HA zal denk ik zeggen, niet dansen, of toch weer intapen. .....op geleide van de pijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:35

Ik zou niet gaan dansen. Je weet niet wat je er allemaal mee kapot kunt maken.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:43

ik denk dat het lastig is jou advies te geven. Je moet zelf ten rade gaan wat nu verstandig is. als je al bijna niet kunt lopen....volg je gevoel. Vanaf een beeldscherm is het lastig om een oordeel te geven. Daarnaast zal een ieder wat anders zeggen waar je denk ik niet zo veel mee opschiet. Vraag het even aan iemand die nu bij je in de buurt is...die kunnen ook zien hoe je teen eruit ziet en hoe je reactie is qua bewegen.

Wrs niet echt een antwoord wat je wil horen dit:)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:50

Ik was gewoon gegaan...
Het is compleet onverstandig en beter kun je gewoon naar de huisarts gaan en eventueel een foto te laten maken.

Dat neemt niet weg, dat ik in jou geval was gaan dansen en het risico had genomen.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:53

Als het echt kaoot is. Zou je denk ik niet eens over denken, dat doet dan zo afgemieterd pijn.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:55

ik heb een paar maanden met een verbrijzelde voet rond gelopen omdat ik dacht dat het alleen maar gekneusd was.. bespaar de ellende en ga gewoon even naar de HA

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:57

ijssnuiver schreef:
Ik was gewoon gegaan...
Het is compleet onverstandig en beter kun je gewoon naar de huisarts gaan en eventueel een foto te laten maken.

Dat neemt niet weg, dat ik in jou geval was gaan dansen en het risico had genomen.

Ja, deze voorstelling dansen is natuurlijk veel belangrijker, belangrijker dan mogelijk een danscarrière verknallen door toch met een onbekende blessure te gaan dansen (ts heeft geen idee wat er in de voet nog meer kapot is, hé).

Goede risicoanalyse. Laat dat soort beslissingen maar aan een dokter over, deze heeft verstand van zaken :).

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:01

Als je maar genoeg pijn hebt dan kun je echt niet dansen hoor!

Ik zou het rustig aan doen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:55

_San87_ schreef:
ijssnuiver schreef:
Ik was gewoon gegaan...

Ja, deze voorstelling dansen is natuurlijk veel belangrijker, belangrijker dan mogelijk een danscarrière verknallen door toch met een onbekende blessure te gaan dansen (ts heeft geen idee wat er in de voet nog meer kapot is, hé).

Goede risicoanalyse. Laat dat soort beslissingen maar aan een dokter over, deze heeft verstand van zaken :).

Ik geef toch ook aan dan het een totaal onverstandig advies is?

Als ze slim en verstandig is danst ze niet. Maar ik geef er ook bij aan, wat ik zou doen.
Ik heb een heeeel druk kerstdiner gewerkt met een gelijke situatie, voet was uiteindelijk niet stuk. Maar als ik niet was gaan werken, was het wel sneller genezen.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:59

Aangedane teen aan de teen ernaast tapen en als je zelf zeker ben dat het niet gebroken is kun je een paar passen proberen te dansen. Als het geen/weinig pijn doet gewoon gaan dansen, als het veel pijn doet naar de dokter, want dan kan er ergens een breukje zitten.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:03

Ik zou het laten controleren! 2Augustus had ik een soortgelijk ongeval en zit sindsdien met mijn voet omhoog en loop op krukken. Bij mij is het gelukkig niet gebroken, maar er is sprake van crushletsel, beschadiging van het kraakbeen en de weke delen. Geloof me, je kan het beter zeker weten dan er op door gaan en uiteindelijk meer kapot maken :j

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:08

Ik zou zo niet gaan dansen.
Wel even langs de dokter voor advies en een foto. Dan weet je iig of het is gebroken of niet. Voor je nog meer schade aanricht :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:51

En hoe is het nu met je voet?