Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
dwaallicht schreef:Wat zou dit medicijn precies moeten doen?
Janneke2 schreef:dwaallicht schreef:Wat zou dit medicijn precies moeten doen?
Tekorten aanvullen.
Het punt is dan uiteraard wel, dat er een *echte*diagnose hoort te zijn.
Doorgaans wordt de diagnose ad (h)d gesteld op gedrag.
Dat is verder wat het is - maar het feit dat laten we zeggen duizend mensen voldoen aan beschrijving zus-en-zo (concreet: de dsm criteria voor add/adhd)
wil nu eenmaal niet zeggen, dat die duizend mensen allemaal dezelfde tekorten hebben.
Uiteraard kun je zelf naar de drogist stappen (of via internet) en experimenteren.
Maar samenwerking met iemand die de verschillende stoffen echt kent ("....wie laag zit in omega drie olie, heeft doorgaans dit en dat" - dat soort werk) maakt een en ander veel effectiever.
dwaallicht schreef:Janneke2 schreef:Het punt is dan uiteraard wel, dat er een *echte*diagnose hoort te zijn.
Doorgaans wordt de diagnose ad (h)d gesteld op gedrag.
Dat is verder wat het is - maar het feit dat laten we zeggen duizend mensen voldoen aan beschrijving zus-en-zo (concreet: de dsm criteria voor add/adhd)
wil nu eenmaal niet zeggen, dat die duizend mensen allemaal dezelfde tekorten hebben.
Uiteraard kun je zelf naar de drogist stappen (of via internet) en experimenteren.
Maar samenwerking met iemand die de verschillende stoffen echt kent ("....wie laag zit in omega drie olie, heeft doorgaans dit en dat" - dat soort werk) maakt een en ander veel effectiever.
Ik heb ook de diagnose en neem dagelijks lijnzaadolie voor de omega 3 en 6. Heb ook visolie geslikt. Het helpt wel wat hoor, maar het haalt de grote chaos niet weg.
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels bij dit nieuwe medicijn, maar ben ook geen fan van ritalin..
Azmay schreef:SuperLiesje schreef:Interessant ditWaar en/of hoe kun je laten testen of en welke tekorten op jou van toepassing zijn?
Ik heb zelf nu 2 dikke facturen van ProHealth en InVitaLab op schoot liggen, uiteraard wel via de psychiater.
siskeh schreef:Hier ben ik ook al een tijdje naar op zoek!
Kunnen deze instituten onderzoek doen naar vit-min-whatever tekorten?
Of enkel naar allergieën en infecties?
Edit: Even on-topic, ik geloof dat add/adhd problematiek wel degelijk door een tekort/overschot oid. kunnen komen, of worden versterkt. alleen is er geen standaard formule om die balans weer te herstellen.