Een 100% natuurlijk alternatief voor ADD en ADHD medicatie!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Een 100% natuurlijk alternatief voor ADD en ADHD medicatie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 10:25

Laatst heb ik hier een topic gezien over het gebruik van Ritalin en Concerta. Ik las toen veel negatieve ervaringen over deze medicijnen. Toevallig sprak ik laatst iemand op een feestje en die vertelde mij dat ze voor haar dochter iets geweldigs had gevonden, namelijk LTO3. Haar dochter was inmiddels van de Ritalin af en was heel blij. Ik had er nog nooit van gehoord en ben eens gaan googelen en het klinkt veelbelovend. Ik vond dat ik dit maar even met jullie moest delen, misschien zijn er hier ook mensen die er baat bij hebben!

Het is in Canada ontwikkeld in 2004 en is daar als natuurlijk geneesmiddel geregistreerd. Door alle goede resultaten is het nu overgewaaid naar andere landen.

http://www.addkenmerken.net/lto3/

Janneke2

Re: Een 100% natuurlijk alternatief voor ADD en ADHD medicatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:09

Het bevat visolie, glidkluid en L-Theanine.
Glidkruid ken ik eerlijk gezegd niet, maar er zijn inderdaad meerdere stoffen die de tekorten (jawel, tekorten) die ad(h)d'ers hebben aanvullen.
Denk ook aan L-Tryptofaan, L-Tyrosine, Taurine, DL-Fenylalaline en L-Glutamine.
Visolie is meer een gemaksterm: vissen maken die omega drie/6/9 olie niet zelf, maar halen het uit planten, zoals vegetariërs ook doen.

En doorgaans kan iemand na wat zoeken stoppen met dingen als concerta.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:51

Een collega van mij is ook heel enthousiast hierover, haar zoon krijgt het en dat gaat ook prima.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:54

Ik heb het ook een tijd geslikt en er was niet heel veel verschil

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:47

Wat zou dit medicijn precies moeten doen?

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:48

Ik lees mee! Hier twee AD(H)D'ers.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:49

Ik heb het ook geprobeerd maar het had totaal geen effect (tegen ADD).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:50

dwaallicht schreef:

Tekorten aanvullen.
Het punt is dan uiteraard wel, dat er een *echte* ;) diagnose hoort te zijn.
Doorgaans wordt de diagnose ad (h)d gesteld op gedrag.
Dat is verder wat het is - maar het feit dat laten we zeggen duizend mensen voldoen aan beschrijving zus-en-zo (concreet: de dsm criteria voor add/adhd)
wil nu eenmaal niet zeggen, dat die duizend mensen allemaal dezelfde tekorten hebben.
Uiteraard kun je zelf naar de drogist stappen (of via internet) en experimenteren.
Maar samenwerking met iemand die de verschillende stoffen echt kent ("....wie laag zit in omega drie olie, heeft doorgaans dit en dat" - dat soort werk) maakt een en ander veel effectiever.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:28

Ik heb absoluut de correcte diagnose :+ maar helaas dus niet echt baat erbij

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:18

Janneke2 schreef:
dwaallicht schreef:

Tekorten aanvullen.
Dat is verder wat het is - maar het feit dat laten we zeggen duizend mensen voldoen aan beschrijving zus-en-zo (concreet: de dsm criteria voor add/adhd)
wil nu eenmaal niet zeggen, dat die duizend mensen allemaal dezelfde tekorten hebben.
Uiteraard kun je zelf naar de drogist stappen (of via internet) en experimenteren.
Maar samenwerking met iemand die de verschillende stoffen echt kent ("....wie laag zit in omega drie olie, heeft doorgaans dit en dat" - dat soort werk) maakt een en ander veel effectiever.

Ik heb ook de diagnose en neem dagelijks lijnzaadolie voor de omega 3 en 6. Heb ook visolie geslikt. Het helpt wel wat hoor, maar het haalt de grote chaos niet weg.
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels bij dit nieuwe medicijn, maar ben ook geen fan van ritalin..

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:48

Klinkt opzich interessant. Is hier een gedegen (wetenschappelijk) onderzoek naar gedaan? Kon ik op internet niet zo snel vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:02

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:13

Ik slik 2 tabletten magnesium per dag, google maar eens op ad(h)d en magnesium :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:28

1234321 schreef:
Klinkt opzich interessant. Is hier een gedegen (wetenschappelijk) onderzoek naar gedaan? Kon ik op internet niet zo snel vinden.

Op de site van "van nature" staan legio wetenschappelijke onderzoeken naar voedsel/ voedingssupplementen en de mogelijke relatie met adhd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:39

dwaallicht schreef:
Janneke2 schreef:

Ik heb ook de diagnose en neem dagelijks lijnzaadolie voor de omega 3 en 6. Heb ook visolie geslikt. Het helpt wel wat hoor, maar het haalt de grote chaos niet weg.
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels bij dit nieuwe medicijn, maar ben ook geen fan van ritalin..

Noem het niet wat het niet is, "medicijn", en als je dingen op eigen houtje slikt is het een veredelde gok.
Nou is daar op zich niets mis mee, maar laten we het beestje wel bij de naam noemen.
De letters adhd zeggen iets over gedrag - het zegt niets over je lichaam. En hoe het bijvoorbeeld zit met je dopaminehuishouding. Of je L-Glutamine status. Weet je al die dingen niet (terwijl ze goed uit te zoeken zijn) dan blijft het gokken.
(En zullen sommigen juichen "in de roos, dit helpt! ", sommigen zullen geen effect ervaren en een aantal ergens er tussen in.)

.....en reguliere artsen geven hierin helaas ook niet het goede voorbeeld: er zijn (gelukkig maar!!) pillen die gedrag en stemming kunnen beïnvloeden.
Maar helaas worden die pillen ook voorgeschreven op geleide van gedrag, zonder zorgvuldig te kijken wat de (mogelijke) bijdrage van het lichaam (dus bijvoorbeeld dopaminestatus) is mbt het problematische gedrag.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 22-08-14 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:44

Wat grappig dat ik dit topic tegenkom. Ik gebruiknu al meerdere jaren lto3. Dit doe ik niet op regelmatige basis maar ik gebruik dit wanneer ik denk dat ik voor die dag wat meer concentratie nodig ben, bijvoorbeeld bij belangrijke toetsen. Ik heb geen add of adhd maar het werkt ook zeker goed bij mij.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:47

Momenteel slik ik ook een natuurlijkere pil, heb mijn concerta daardoor enorm kunnen verminderen. Wil de aanpak uit de OP daadwerkelijk echt werken zal je je erg goed moeten laten testen op de precieze tekorten. Door omstandigheden ben ik daar nu zelf ook mee bezig.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:50

Ik hoor er gemengde dingen over, idd wat Janneke zegt: de één heeft er baat bij, de ander niet. Ik zou het zelf wel de moeite van het onderzoeken waard vinden als ik de diagnose had, maar dan wel onder begeleiding van een psychiater. Op mijn stage staan de meeste psychiaters ervoor open.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:58

Interessant dit :D Waar en/of hoe kun je laten testen of en welke tekorten op jou van toepassing zijn?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:08

SuperLiesje schreef:
Interessant dit :D Waar en/of hoe kun je laten testen of en welke tekorten op jou van toepassing zijn?

Ik heb zelf nu 2 dikke facturen van ProHealth en InVitaLab op schoot liggen, uiteraard wel via de psychiater.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:15

Als rasechte ADDer met diagnose ( :+ ) heb ik hier helaas geen baad bij gehad...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:21

Azmay schreef:
SuperLiesje schreef:

Ik heb zelf nu 2 dikke facturen van ProHealth en InVitaLab op schoot liggen, uiteraard wel via de psychiater.

Hier ben ik ook al een tijdje naar op zoek!
Kunnen deze instituten onderzoek doen naar vit-min-whatever tekorten?
Of enkel naar allergieën en infecties?

Edit: Even on-topic, ik geloof dat add/adhd problematiek wel degelijk door een tekort/overschot oid. kunnen komen, of worden versterkt. alleen is er geen standaard formule om die balans weer te herstellen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:29

siskeh schreef:
Hier ben ik ook al een tijdje naar op zoek!
Kunnen deze instituten onderzoek doen naar vit-min-whatever tekorten?
Of enkel naar allergieën en infecties?

Edit: Even on-topic, ik geloof dat add/adhd problematiek wel degelijk door een tekort/overschot oid. kunnen komen, of worden versterkt. alleen is er geen standaard formule om die balans weer te herstellen.

Vitaminetekorten kan je gewoon via je HA doen, word nog vergoed ook in tegenstelling tot deze tests -O-

Inderdaad geen standaard formule, helaas..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:09

Idd: adhd of add gaat over gedrag.
Grof gezegd: dat is alleen maar het buitenste laagje - de letters zeggen niets over het "hoe en waarom" van dit gedrag.
(Behalve tekorten aanvullen kunnen wellicht dingen werken via het evenwichtssysteem. Sommige mensen voelen zich plm een half uur een stuk rustiger als ze een, twee of drie rondjes om hun as draaien en dan evenveel rondjes de andere kant op.)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:53

Wat een naar woord, "tekort". Alsof ik een essentieel onderdeel mis waardoor niet-ADHDers meer mens zouden zijn dan ik?

Ik zou een alternatief best willen proberen, maar enkel in overleg met de psych. Een psych die mij overigens heel goed heeft uitgelegd hoe het chemische proces in mijn hersenen verschilt met andere mensen en waarom ik dus bepaalde medicatie krijg.