Ik verlies bloed...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Ik verlies bloed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 23:31

Ja, al een paar maanden verlies ik bloed, door mijn pil heen.
Omdat ik altijd ENORM ongesteld ben, en daarbij soms echt ziek ben, en met migraine op bed lig, slik ik 2 strips en dan een stopweek. Altijd goed gegaan tot laten we zeggen een half jaar geleden. Verloor wat bloed door mijn pil heen. Goed, kan een keer gebeuren, maar inmiddels gebeurd het iedere keer.. Een paar dagen is het 'schoon' en verlies ik geen bloed, maar daarna begint het met gelig slijm. En dan van de een op andere dag echt donkerbruin bloed. Vorige maand naar de dokter geweest, en zij wou eigenlijk meteen mijn baarmoedermond controleren. Had dat niet verwacht en ze begreep me wel dus stelde het volgende voor; direct stoppen met de pil op t moment van bloeden, en dan echt 7 dagen stoppen en dan weer verder. Dit heb ik gedaan, maar ging vlak daarna (nadat ik weer mocht slikken) op vakantie, dus weer mijn pil doorgeslikt. Nu is het weer feest voordat mijn strip is afgelopen. Ik moest terug komen als het weer gebeurde.. Ik stop nu weer 7 dagen met de pil en kijk de volgende strip aan vanwegen dat doorslikken.. Maar ik vraag me af wat het kan zijn als dat niet helpt..

En eerlijk gezegd zie ik onwijs op tegen dat onderzoek dat ik met m'n benen wijd op tafel mag en er iemand zo naar binnen kijkt...
Zwangerschap is uitgesloten trouwens! Dokter stelde de vraag of er (baarmoederhals)kanker in de familie zat. Ook niet het geval..

Heeft iemand enig idee wat dit is/kan zijn? Er komen hier op Bokt altijd van die gruwelijke dingen voorbij die mij misschien over de drempel heen helpen op toch naar die dokter te gaan en dat onderzoek te laten doen, want op dit noemt durf ik dat echt niet.. :n

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:32

Ben je ondanks gewisseld van merk? Ik slik al jaren microgynon, maar reageer niet op alle pillen (merken) hetzelfde. Ondanks dat ze officieel dus exact hetzelfde moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door LizMD op 14-08-14 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Re: Ik verlies bloed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 23:33

Nee. Volgens de dokter was het dezelfde pil als voorheen, maar dit speelt al langer dan dat ik deze pil slik.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:33

Ik heb hetzelfde gehad en na 2 jaar toch maar eens een uitstrijkje toen laten maken...........
Pab3B, dus lag binnen 2 weken op de tafel. Even op je tanden bijten, onderzoek is zo gebeurd (ik ben er ook een drama mee, maar wat moet dat moet).

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:33

Ook geen ander doosje? Zie mn edit van hierboven nog even :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:34

Je hebt niet toevallig een andere pil gekregen? Een ander merk?

Ik kreeg hier namelijk last van nadat ik een ander merk pil, maar met dezelfde werkzamestof, kreeg. Volgens de HA was het bijna onmogelijk toch was het zo.
Paar maanden aangekeken en nu gaat het goed.
Ik slik trouwens ook altijd door.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:34

Mmm, mijn vriendin kreeg laatst ook "dezelfde" pil, maar deze had een andere vorm en kleur. Bleek iets mis gegaan te zijn bij de apotheek. Misschien even daarnaar informeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:35

Is de pil niet te licht?
Ik heb dit ook een aantal weken gehad, ik moest naar de gynaecoloog, onderzoek gehad, niks aan de hand maar m'n pil was niet goed.
Ik had die pil voorgeschreven gekregen vanwege mijn migraine.
Ik heb een andere pil gekregen en toen was het goed.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 23:36

Wat is Pab3B..?

Idd een ander doosje, maar t speelt al langer dan dat ik deze pil heb, en heb hiervoor minstens 1,5 jaar dezelfde pil gehad dus daar kan het onmogelijk aan liggen..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:36

Ik heb hier geen ervaring mee.. Ik denk dat je het beste gewoon je verstand op nul kan zetten en gewoon een uitstrijkje kan laten maken. Dan heb je in ieder geval mogelijke zekerheid...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:36

Ik zou de dokter dit toch laten onderzoeken, voor hetzelfde geld is er wel iets mis vanbinnen en krijg je er achteraf spijt van dat je dit onderzoek niet eerder hebt laten doen. Voor een dokter is zo'n onderzoek niet meer dan normaal en ze doen dit zo regelmatig dat ze er echt niet raar van opkijken. Ik snap je schaamte wel, maar dat is een kwestie van je eroverheen zetten.

Het hoeft uiteraard niets ernstigs te zijn, maar mocht dit het geval zijn dan kun je daar later erg spijt van krijgen.. Een dokter geeft niet zomaar aan dat zij het liefst je baarmoedermond even zou willen controleren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:38

Als je er al zolang last van hebt, zou ik toch gewoon het onderzoek ondergaan. Dan heb je die zekerheid en kun je (op welke manier dan ook) actie ondernemen. Daarmee suggereer ik uiteraard niet dat er wat ernstigs aan de hand is. Maar stel er komt niks uit het onderzoek dan kun je daarna kijken of je pil bijvoorbeeld niet te licht is.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 23:39

Klopt.. Ben ik ook wel van overtuigd dat t voor hun niet meer dan 'normaal' is. Ik weet wel dat ik daarna flink in de zenuwen zit, en mochten ze niets vinden ga ik me afvragen wat t dan wel is..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:39

Ik heb dit ook een periode gehad, elke week was het wel raak.. Ik ben gewoon door gegaan met slikken, netjes na elke strip gestopt en na een tijdje was het weer over :))

Volgens de dokter was dit het beste, en waren het waarschijnlijk restjes die waren blijven zitten (de donkere kleur= vaak oud)

Geen idee of het zo was, maar nu is het weer over dus bij mij heeft het geholpen :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:40

LoveUggs schreef:
Klopt.. Ben ik ook wel van overtuigd dat t voor hun niet meer dan 'normaal' is. Ik weet wel dat ik daarna flink in de zenuwen zit, en mochten ze niets vinden ga ik me afvragen wat t dan wel is..

Ja maar dan kun je verder gaan met bijvoorbeeld het proberen van een andere pil ;)

En troost je, ik dacht ook dat ik flink in de zenuwen zou zitten toen ik voor bevolkingsonderzoek moest. Onderzoek laten doen en afgesproken dat ik na 2 weken zelf zou bellen voor de uitslag. Ik ben nogal een paniekerd met zulke dingen, maar ik was het dus gewoon helemaal vergeten.
Dacht er pas weer aan toen ik de brief in huis kreeg.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:41

Je zou ook altijd nog voor een spiraaltje kunnen gaan. Met een beetje geluk bloed je na een tijdje dan helemaal niet meer. En ben je meteen voor 5 jaar er vanaf

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 23:43

Dat is idd wat de dokter mij ook adviseerde als alternatief. Maar nu weet ik dus niet of dat even stoppen, verder en dan doorslikken wel goed was, ivm vakantie.. Daarom twijfel ik of ik het dan nu niet gewoon even moet aankijken.. Zou me een hoop stres schelen.. Niet dat ik me er nu geen zorgen om maak..

Spiraaltje moet ik anders idd meteen maar even met mams overleggen... Als ik dan toch ga..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:44

Snap dat je er tegen op ziet maar gewoon gaan als er er wel iets blijkt te zijn neem je het jezelf kwalijk dat je niet eerder bent gegaan.

Wat ik zelf altijd in mijn hoofd hou bij vervelende onderzoeken ach met 5 minuten is het weer voorbij. En wat is nu 5 minuten op een mensen leven moet te overzien zijn.

SAKKIA

Re: Ik verlies bloed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:46

Nou volgens mij duurt het nog niet eens 5 minuten :+ het was voor mij ook de eerste keer en ik was echt zo klaar. Was echt verbaasd.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 23:46

Om deze reden plaats ik dit dus op Bokt... Soms is het verschrikkelijk, maar op dit moment steekt het me toch wel weer een hart onder de riem.. :j

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:47

Blijf je ook na de stopweek nog bloed verliezen? Ik heb ongeveer acht weken aan een stuk bloed verloren, en ben toen naar de huisarts gegaan. Hij zei dat het kwam doordat mijn baarmoederwand te dun was geworden, en hij raadde mij aan om drie weken lang twee pillen per dag te slikken, dus twee strips tegelijk. Dit heb ik gedaan en vervolgens stopweek gehouden, daarna was het bij mij wel over.
Of jij hetzelfde probleem hebt, weet ik natuurlijk niet. Een uitstrijkje laten nemen kan nooit kwaad.

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:48

Je kunt ook vragen om een kuurtje voor curettage pillen, die zorgen dat je baarmoeder weer helemaal schoon wordt. Het kan heel goed dat je tussentijds bloedingen krijgt van oud achtergebleven bloed. Heeft mij iig goed geholpen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:50

Ik heb dit ook een tijdje gehad, na mijn stopweek bleef het toch komen. Ik heb toen van de huisarts een 'pil' gehad die je 10 dagen moest slikken, als vervanging van mijn eigen pil. Meteen na de eerste keer innemen was het al gestopt en na die 10 dagen heb ik mijn strip nog afgemaakt, na die stopweek heb ik er nooit meer last van gehad.

Volgens mijn huisarts was het gewoon oud bloed/restanten, wat niet goed meegekomen was en na een tijdje toch los gaat laten. Die pillen die je dan 10 dagen slikt worden ook wel eens uitgeschreven aan dames/meiden die de pil niet slikken en bijv tijdens hun vakantie ongesteld zouden worden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 23:52

Nee, heb m'n stopweek, en als ik mijn pil dan weer slik is het of al weg, of het is binnen max twee dagen helemaal weg.
Daarna duurt het zo'n week à 2 weken voor ik weer bloed verlies. Het is niet onwijs veel, maar genoeg om het te zien in je onderbroek..

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:53

DewiRox schreef:
Ik heb dit ook een tijdje gehad, na mijn stopweek bleef het toch komen. Ik heb toen van de huisarts een 'pil' gehad die je 10 dagen moest slikken, als vervanging van mijn eigen pil. Meteen na de eerste keer innemen was het al gestopt en na die 10 dagen heb ik mijn strip nog afgemaakt, na die stopweek heb ik er nooit meer last van gehad.

Volgens mijn huisarts was het gewoon oud bloed/restanten, wat niet goed meegekomen was en na een tijdje toch los gaat laten. Die pillen die je dan 10 dagen slikt worden ook wel eens uitgeschreven aan dames/meiden die de pil niet slikken en bijv tijdens hun vakantie ongesteld zouden worden.

Die kuur bedoel ik. Je kunt er overigens wel hoofdpijn en duizeligheid van krijgen.