Geen normale ontlasting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Geen normale ontlasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 09:07

Om het zo maar even te noemen :Y) :Y) Ik ben nu een week terug van Turkije, waar ik vorige week maandag diarree heb opgelopen (en een flinke verkoudheid met hoestbuien, auw) maar dit is nog steeds niet over. Heb al naar de dokter gebeld om te vragen wat ik moet, maar moest nog een week afwachten. Intussen heb ik remmers geprobeerd, zonder succes. Daarnaast is het niet zo dat ik elke 5 minuten moet.. het is alleen sochtends heel erg, dan moet ik soms wel rennen. De rest van de dag heb ik nergens last van. Ik vind het vooral heel vervelend en mocht iemand een oplossing weten, dan hoor ik die graag. Ben dit echt niet gewend van mijn lichaam :(

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:11

yochurt eten waar goede bacteriën inzitten (vb activia). Of kefir maar dat zal je waarschijnlijk wel niet hebben. Yochurt helpt om de darmflora weer normaal te krijgen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:12

Lastig. Hopelijk is het over een paar dagen vanzelf over. En anders weer even naar de dokter bellen.
Misschien kun je producten eten die stoppen zie hier: http://www.buikgriep.com/diarree-stoppen/
Beterschap ermee :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:12

Probeer ook venkelthee en eventueel daslook-druppels. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:14

Mijn darmen zijn ook altijd van slag na een verandering in mijn voedingspatroon tijdens de vakantie. En vooral als het vakantiemenu bestond uit vet en zwaar eten met weinig vezels. Ik krijg het meestal weer goed in het gareel door een weekje heel vetarm te eten, met veel groenten en volkorenproducten en vlees te laten staan.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 09:19

Ik drink 3 tot 4 keer per week volle yoghurt smoothies, dus aan yoghurt geen gebrek :) Bedankt voor de site :)

Is venkelthee bij de supermarkt verkrijgbaar?

Ik hoop dat het snel over is, snap niet zo goed waarom het blijft aanhouden. Heb normaal nooit last van diarree, eerder van verstopping :') Heb op vakantie wat salades gehad, misschien toch daar iets fout gegaan..

magda_90

Re: Geen normale ontlasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:24

Ja, van sonnatura (heet dat zo?) sowieso en ik weet niet of er een Simon LeVelt in de buurt zit?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:25

Cola drinken dood bacterien die kunnen zorgen voor diarree. Het is zooi cola maar werkt wel.
Sterkte

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 09:29

Ik ga straks even bij de AH kijken of ze het daar verkopen :)

Cola, geen idee.. Ik heb heel veel cola gehad op vakantie (zero en light) maar heeft niet geholpen daar de laatste 2-3 dagen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:33

Inderdaad Coca Cola drinken. Het klinkt inderdaad als een bacterie in je darmen die er uit moet. En ik zou ook iets minder met yoghurt aan de gang gaan... Dat kan laxerend werken.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:34

Kuurtje pro biotica en je darmflora knapt enorm op

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:35

Roosvice stop schijnt ook te helpen en banaan eten.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:42

Een vriend van ons had het ook na ergens iets fouts met kip gegeten te hebben. Al maanden aan de diarree en op het laatst ook bloed in zijn ontlasting. De dokter gaf, net zoals hierboven al genoemd, als advies gegeven om veel cola te drinken. Daarnaast ook wel een antibioticakuur. Ik zou er niet te lang mee lopen , maar wel even langs de dokter gaan.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 09:45

Bedankt voor de tips :)

Wat had hij uiteindelijk? :\ lijkt me vreselijk als je er zo lang mee loopt, hoop dat dat bij mij niet het geval wordt. Was al aan het denken om morgen toch een afspraak af te dwingen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:48

Ik weet niet precies hoe 'zijn ' bacterie genoemd werd.
Hij was bang voor darmkanker (dit ook vanwege het bloed in zijn ontlasting) en alles werd op kweek gezet, maar het bleek gelukkig om een bacterie te gaan. Maar hij is er evengoed maar mooi klaar mee. Het was in ieder geval geen salmonella, maar iets anders. Het werd geweten aan de kip die hij in een restaurant had gegeten. Het was nadien en de rest van het gezelschap had niets en ook niet van de kip gegeten .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:50

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:02

Misschien domme vraag, maar in de regio waar jij heen ging in turkije, moest je daar entingen voor halen voor je ging?
Ik had zelf dit ook bij turkije, heb paar dagen vaak naar de wc moeten rennen, en waarom geen idee, mogelijk een ingredient waar zij mee koken waar mijn darmen niet blij mee waren...

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:05

Geen idee of het moest (marmaris), maar we hebben voor de zekerheid een DTP en Hepatitis A prik gehaald :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:06

Dat scheelt dan weer :D altijd goed dit van te voren wel na te gaan bij je HA in ieder geval. Hoorde overigens destijds wel dat t vlees daar anders gemaakt word als hier, misschien bepaalde olie gebruikt waar je niet tegen kan?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:09

Geen flauw idee, ik heb een dag een garlic bread met kaas gehad, daarna werd ik bloedmisselijk en heb ik nog een salade naar binnen geworsteld. Paar uur gelegen op de hotelkamer ook. Dag erna had ik ontzettend erge diarree en sindsdien is het niet meer weg te slaan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:10

Hun gebruiken geloof ik ook bepaalde kruiden en olien anders als "ons" zeg maar in nederland in de salade, misschien is dat t geweest ?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:28

Hier het zelfde, vooral sochtends last en eigenlijk pas sinds ik terug ben van vakantie (maar wij zaten in Frankrijk en hebben niks raars gegeten). Ik gooi het maar op het feit dat ik waarschijnlijk te weinig vezels heb gegeten. Eet nu gewoon elke dag veel vezels en banaantjes en drink wat extra, en als het over een week nog niet over is, toch maar even langs de huisarts, want lekker is anders :') Vooral tijdens het hardlopen wil de kramp er wel eens ineens inschieten, nou dan kan ik ineens hard hollen hoor :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:53

Behalve voldoende drinken, ook je darmflora aanvullen. Die twee dingen verlies je het hardste. En je darmflora moet je juist beschermen tegen bacteriën van buitenaf.
Doorgaans heeft het weinig te maken met het specifieke eten - iedere landstreek heeft andere bacteriën. (Vandaar adviezen zoals 'eet alleen gekookt, gebraden etc voedsel en geen ijs, salade etc op straat.)

Er zijn mierzoete drankjes die verrijkt zijn met bacteriën, er is biogarde yoghurt en/of activia - en er zijn echte preparaten bedoeld om je darmflora aan te vullen.

Beterschap!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:57

Geen remmers gebruiken, de bacterien moeten je lijf uit. Als je dat remt dan duurt het alleen maar langer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:54

troi schreef:
Geen remmers gebruiken, de bacterien moeten je lijf uit. Als je dat remt dan duurt het alleen maar langer.

Eh...... er zijn goede en slechte bacteriën.

Denkbaar wordt de diarree veroorzaakt door ongewenste bacteriën en dan geldt: "opgeruimd staat netjes".
Zaken die de diarree stoppen hebben minder zin (tenzij je dreigt uit te drogen).

De goede bacteriën graag aanvullen, want die verdwijnen ook.