tintelende benen na alcohol..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

tintelende benen na alcohol..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 22:40

Ik was wel van plan om hier mee naar de huisarts te gaan, maar ik loop al een poosje met deze klachten en heb nog geen tijd om de HA op te zoeken..

In ieder geval, het is me opgevallen dat ik erg pijnlijke en tintelende benen krijg na het drinken van alcohol. En ik drink niet eens veel, ik drink 1 flesje Jillz en op een gewoon rustig tempo maar toch reageert mijn lichaam er zo op. Mijn armen beginnen ook te tintelen maar doen geen zeer zoals mijn benen doen.. nu vroeg ik me af of er mensen zijn die dit herkennen? Op google kwam ik alleen maar dingen tegen na overmatig alcohol gebruik maar ik heb het na 1 flesje/glas al..

Nu tintelen mijn benen sowieso vaker, vooral s avonds als ik zit of lig. Zo erg dat ik mijn voeten moet blijven bewegen om het tintelende in mijn benen te kun e laten ophouden of negeren.. en daarnaast ben ik al een half jaar oververmoeid. Ik slaap nu zo'n 15 uur per nacht, en soms nog een uurtje of 2 overdag..

2 maanden geleden trouwens uitgebreid bloedonderzoek gehad en dat zag er goed uit, wel een Hb van 9,2 dus wat aan de hoge kant maar gewoon binen de normen

laughterline

Re: tintelende benen na alcohol..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:41

Beweeg je veel? Dit heb ik ook wel eens gehad, maar toen vertelde iemand me dat dat kwam omdat ik die dag veel meer had bewogen dan anders.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:43

Als je oververmoeid bent kan je lichaam veel minder goed tegen alcohol.
Verder lees ik dat je ook tintelingen krijgt zonder alcohol, dus weet je wel zeker dat het echt daarvan komt?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:47

15 uur per nacht slapen :oo hoe laat ga je naar bed?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 22:49

verootjoo schreef:
Als je oververmoeid bent kan je lichaam veel minder goed tegen alcohol.
Verder lees ik dat je ook tintelingen krijgt zonder alcohol, dus weet je wel zeker dat het echt daarvan komt?

Dat weet ik eigenlijk niet zeker, vooral omdat het tintelen me eigenlijk pas is beginnen op te vallen na het pijnlijke tintelen van de alcohol. Ik drink bijna nooit, en als ik drink absoluut niet veel. Raak niet aangeschoten of dronken, merk eigenlijk niks behalve die pijn en tintelen zodra het in mn bloed zit..

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:51

Zo drink ik ook echt amper, en als ik drink 1 of 2 glaasjes. Omdat ik hyperventilatie heb en alcohol dit opwekt, merk ook ik de alcohol meteen al na een paar slokjes. Niet alleen m'n adem maar ook in m'n benen.

Ik denk eigenlijk vooral dat het aan je oververmoeidheid komt.. Dan reageert je lichaam gewoon veel heftiger, op alles, en als je al nooit drinkt dan merkt je lichaam dat wel haha :P

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 22:51

Jolandaa_ schreef:
15 uur per nacht slapen :oo hoe laat ga je naar bed?

Meestal rond 9 uur al, dan ben ik gewoon bek af en kan ik mezelf echt niet meer wakker houden.. en word vaak rond 12 uur of half 1 s mkddags weer wakker. Soms ga ik later slapen, zoals vandaag maar dan moet ik een wekker zetten anders slaap ik gerust tot laat in de middag door

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:54

Als je zo oververmoeid bent zal er wel meer aan de hand zijn, niet gebeten door een teek ofzo?

Ik ben al blij als ik 6 uur slaap snachts :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:54

Ik zou idd eens teruggaan naar de huisarts en opnieuw bloedonderzoek laten doen. Ik denk namelijk ook niet dat het zozeer van de alcohol komt, maar dat de alcohol enkel de symptonen die je al hebt versterkt. Sterker tintelen kan pijnlijk zijn ;)

Hoe oud ben je?
*edit* zie het al, 19. Vind het abnormaal dat je zoveel slaap nodig hebt. Zeker aankaarten bij de HA en zorgen dat je serieus genomen wordt.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:57

Lisa_H schreef:
Nu tintelen mijn benen sowieso vaker, vooral s avonds als ik zit of lig. Zo erg dat ik mijn voeten moet blijven bewegen om het tintelende in mijn benen te kun e laten ophouden of negeren..

Geen idee hoe en wat met alcohol, maar deze symptomen ken ik! Dit doet me heel erg denken aan zogeheten Restless Legs. Een aandoening die nog niet zo bekend is maar nu steeds meer in de bekendheid komt (gelukkig!). Het is bij ons genetisch; mijn moeder heeft het vrij sterk, mijn broer nog erger en ik gelukkig maar een beetje. Bij mijn broer was het zo dat hij 's nachts ook nog heel erg schopte en bewoog (zonder dat hij het door had), waardoor hij nooit in zijn diepe slaap kwam en ontzettend moe was overdag omdat hij nooit uitrustte. Helaas zijn behandelingen nog erg in onderzoek.
Je wilt inderdaad niet stil zitten, en je voelt het met name als je een tijd/dag bewogen hebt en dan ('s avonds) stil gaat zitten. Mijn moeder heeft er met name op de zondag last van omdat ze dan niet zoveel beweegt als door de week.
Ik zou zeggen, google er eens naar. Ik weet niet of alcohol drinken er invloed op heeft, en ik weet natuurlijk ook niet of je het hebt, maar wilde dit toch even delen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:03

ik heb dat als ik 1 slokje alcohol drink,meteen mijn spieren voel.nou drink ik praktisch nooit,dus ach ik neem t maar voor lief

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:09

Ik heb precies hetzelfde!
Normaal heb ik het namelijk niet, ik volg:)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:14

Ik herken je gevoel precies, maar alleen als ik oververmoeid ben van een lange dag met weinig slaap of als ik extreem actief ben geweest, na een hele dag staan/lopen/rennen enzo.

Als je 15 uur pn slaapt en alsnog altijd moe bent zou ik eerder daarmee naar de dokter gaan dan hiermee.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:16

Weet je zeker dat je geen aandoening of ziekte/virus onder de leden hebt? Met jou leeftijd zo je niet zoveel slaap nodig moeten hebben. Ik kan gerust om 11 uur naar bed gaan en er 's morgens om 7 uur voor school weer uitklimmen zonder dat ik me moe voel. In het weekend ga ik soms wel om 1 uur en wordt dan om 10 uur de volgende morgen weer wakker. Voel me altijd prima.

Ik zou toch even een dokter opzoeken en je klachten doorgeven. Eventueel bloed laten prikken of urine inleveren. Even alles natrekken.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 00:31

Ik heb van mijn beste vriendin begrepen dat ik ook enorm erg schok in mijn slaap, een soort spierspasmes heb.. ik moet zeggen dat ik me daar wel bewust van ben omdat ik er soms wakker van word.. wat nu ook het geval is trouwens. En het stomme is dan ben ik dus klaar wakker. Misschien adrenaline of zo? Geen idee.
Ik heb zover bekent geen virussen of andere aandoeningen en mijn huisarts stuurt je gewoon weg met een goede bloeduitslag. Ze zegt ook dat ik geen recht heb op een nieuw onderzoek want de laatste is nog maar 2 maanden oud en er veranderd niks in je bloed in 2 maanden tijd. Aldus haar worden.

Ik denk dat ik sowieso maar een neurologisch onderzoek ga eisen en ook een nieuw bloedonder dan..

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:39

Hyperventilatie nooit aan gedacht? Adem je door de buik? Die schokken heb ik namelijk ook..als ik wakker ben en erg moe ben bijv. Maar kan ook door mijn lichaam zijn die oververmoeid is/burn-out heeft..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 06:28

Ook op q koorts getest. Ik vind het abnormaal zo veel slaap. Ik zou sowiao geen alcohol pakken tot je probleem gevonden is. Je lichaam kan haar energie beter gebruiken dan je lever de alcohol laten verwekken.

Of door drammen bij de huisarts of een andere huisarts zoeken naar dit is niet normaal. Ga je wel naar school?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:33

Ik zou me dan toch eens laten onderzoeken op restless legs :j
Veel van de symptonen komen dan toch wel overeen en dat zou dus ook je vermoedheid kunnen verklaren.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:36

SAKKIA schreef:
Ik zou me dan toch eens laten onderzoeken op restless legs :j
Veel van de symptonen komen dan toch wel overeen en dat zou dus ook je vermoedheid kunnen verklaren.

:j en je niet zomaar weg laten sturen. Het is nog niet zo bekend en sommige huisartsen kennen het gewoon niet (goed). Volgens mij is het niet zichtbaar in het bloed overigens.
Als je het voor elkaar zou kunnen krijgen zou een onderzoek in een slaapkliniek uitkomst kunnen bieden. Je slaapt daar dan een nacht en zij kunnen zien hoe je je gedraagt in je slaap. Daar zou dan uit moeten komen of je wel goed/diep slaapt om wat voor reden dan ook.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:50

Ik zou je eens laten onderzoeken voor sleep apnea (apneu in NL?). Je symptomen komen overeen met veel van mijn patienten :)
Veel gevallen van restless legs worden er ook door veroorzaakt...

Tintelingen kunnen ook op een slechte doorbloeding (zuurstof gebrek van je weefsel) wijzen, zou er wel even serieus naar laten onderzoeken, straks sterft er wat af :o

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:03

Typisch geval van ik ga voor het ene onderzoek naar de huisarts, en ze doen ook echt alleen maar dat onderzoek, en komen verder nergens mee.
Als je geluk hebt krijg je een pilletje mee (dat overigens meest nieteens werkt) en daar moet je het maar mee doen.

Tuurlijk zullen ze niet meteen groot onderzoek doen, er zijn zat mensen die voor elk ongemakje bij de ha staan, maar als het nou wel nodig is, moet je er echt om smeken.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:06

Libera schreef:
Ik zou je eens laten onderzoeken voor sleep apnea (apneu in NL?). Je symptomen komen overeen met veel van mijn patienten :)
Veel gevallen van restless legs worden er ook door veroorzaakt...

Tintelingen kunnen ook op een slechte doorbloeding (zuurstof gebrek van je weefsel) wijzen, zou er wel even serieus naar laten onderzoeken, straks sterft er wat af :o

Dit vind ik een hele goede.

Een oud collega had/heeft dit en viel op den duur zelfs tijdens z'n lunchpauzes in slaap. Na een slaaponderzoek kwam er slaap apneu uit en heeft hij een machine gekregen waardoor hij beter slaapt. Sindsdien heeft hij nergens meer last van.

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:09

Als ik jou was zou ik me ook eens gaan verdiepen in restless legs. Ik heb dit ook en alcohol is iets wat je net als cafeïne en nicotine zoveel mogelijk moet vermijden. Het zou ook heel erg goed jou vermoeidheid kunnen verklaren omdat jou lichaam 's nachts niet in rust kan komen.

Bij artsen is dit nog redelijk onbekend.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:51

Het klinkt heel stom maar van teveel slapen kun je ook erg moe worden. Het beste is om gewoon 8uur slaap per nacht aan te houden.

Ik was ook heel erg oververmoeid en dit is opgelost door gewoon 8 uur per nacht te gaan slapen. En overdag geen middag tukje meer te doen. Door wat je nu doet heb je een verstoord ritme en dat zal ook een van de redenen zijn dat je zo moe bent.

Het is ook logisch dat als je zo moe bent dat je slechter tegen alcohol kan. Denk dat als je oververmoeidheid is verholpen je al een stuk beter tegen alcohol kan.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:11

Hoe lang heb je dit al? Een collega van mij had ook last van tintelingen en zij bleek een autoimmuun ziekte te hebben, ze kon op een gegeven moment niet meer lopen.. Dat is nu wel allemaal onder controle hoor en ze loopt ook weer maar ik zou er toch even onderzoek naar laten doen!