Wat met dit pijntje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat met dit pijntje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:31

Arghh het drijft me gek #)

Ooit had ik 11 gaatjes , oa een tand/kies linksboven . Alles gevuld done! , alleen nu heb ik pijn als de ziekte linksboven het begon zo af en toe en sinds gisteren niet te houwen. Dat was af en aan een paar maanden , woensdag controle gehad en alles prima alleen tandvlees wat zielig dus ik zou komende woensdag terugkomen om het te laten reinigen. Foto's gemaakt en het zag er prima uit , tot gisteren weer pijn nou een half uur dacht ik en weg. Helaas na 5,5 uur , 2 paracetamol , 3 panadol en een advil liquid was het met moeite weg -O-

En nu zelfde ellende alleen ik heb al dat spul niet in huis , heb snel paracetamol en ibu gehaald . 3 uur geleden , niks werkt ik heb nu 5 para en 2 ibu en de pijn blijft ik drink de hele dag door water en doe het door mijn hele mond dat helpt een minuut en ellende weer compleet. Nu heb ik al gebeld en ik kan morgenmiddag komen ipv woensdag , wat moet ik tot die tijd? Zit bijna aan de max van huismiddeltjes en geld voor iets sterkers heb ik niet .. Begint me wel gek te maken , heb een waterbuik van al het water en ik plas me een ongeluk -O- . Waar ik ga gaat waterfles mee , eens per dag doe ik zout door mijn mond voor geval van bacterieen die zijn dan gelijk weg..

Anoniem

Re: Wat met dit pijntje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:34

Ik wist dat jij het was toen ik de titel las!
Balen dat je er morgen pas heen kunt, anders had je het vandaag maar vast gehad!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:36

Ik heb ook wel eens wat teruggetrokken tandvlees gehad, waardoor de wortel wat bloot lag en dit is ook erg gevoelig. Bij mij werd de pijn wat minder door er tandpasta op te smeren. Succes. Ik weet wat je doormaakt.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:37

Dat gorgelen met water klinkt als een wortelkanaalontsteking, zo snel mogelijk toch even de tandarts bellen en zeggen dat je de nacht zo niet doorkomt :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:38

Kun je nu niet de tandarts opbellen? :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:42

Ik heb vanmiddag al gebeld :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:38

Jezzi schreef:
Dat gorgelen met water klinkt als een wortelkanaalontsteking, zo snel mogelijk toch even de tandarts bellen en zeggen dat je de nacht zo niet doorkomt :j

Dit idd!

Ik had precies hetzelfde, vreselijke pijn, met water in m'n mond was het even te doen, maar verder hielp niks. Wortelkanaalontsteking :j Ik heb hem laten trekken en week later nog een stuk laten uitsnijden omdat ze wat vergeten waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:46

Ik heb nu nog wat para gepakt , zit op 7 nu en 4 ibu niks helpt ja het water...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:52

Ik zou even oppassen met hoeveel pijnstillers je slikt in een korte tijd en door elkaar. Lijkt me niet erg gezond...
Verder: als je echt doorzeikt kun je vast bij een tandarts ergens met spoed terecht.
Ik heb dit in het weekend wel eens gehad en reken maar dat ik ervoor heb gezorgd dat ik als de sodemieter naar een tandarts kon. Binnen drie uur zat ik bij de spoedtandarts op zondagochtend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:54

|Ik kan al morgen ipv woensdag wil ook geen zeur zijn..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:54

Wanneer je zoveel pijnstillers slikt word je sneller resistent. Dat is geen pretje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:55

Normaal gebruik ik ze nooit..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:55

Dan maar een zeur zou ik denken.
Met zoveel pijnstillers zou ik al k.o. zijn :') dan is er echt iets niet goed als dat niet werkt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:06

Of nu bellen naar een noodtandarts dat je vanavond nog ergens terecht kan. Maar niet meer pijnstillers slikken, je maag en met wat pech je lever gaan dit niet fijn vinden je zit nu al ver je gezonde maximale dosis heen zeker voor je ibuprofen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:26

Ik weet ondertussen dat het niet wegtrekt , als ik maar slapen kan en ik moet morgen 8 uur weer werken..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:37

Wat bij mij hielp toen ik een wortelkanaalonsteking had, was gaan liggen op de kant die pijn deed en wanneer dat niet hielp deed ik mijn hand er onder zodat er wat extra druk op die kies kwam. Maar ik had toen vakantie, vakantie in Egypte en deed niets anders dan liggen. :))

Pas wel op met teveel rommel slikken. Ga vroeg naar bed en probeer te slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:52

Hmm ik ben wakker , geen probleem gehad vannacht maar het is alweer terug .. ondertussen de uren aftellen tot de tandarts ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:42

Hoe ist Tak?

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:49

Oppassen met alle pijnstillers, daar kun je nog meer schade van overhouden.

Je mag max 2 paracetamol en dat 4 keer per dag, dus 8 per dag.
Je mag max 2 ibuprofen en dat maar 2 keer op een dag, als je een gevoelige maag hebt helemaal niet. E kan er namelijk een maagbloeding door krijgen.

Wat wel wil helpen is spoelen met waterstofperoxide 3% en dat 1 op 3 mengen met water. Kun je gewoon halen bij de etos overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:03

Vanmiddag kon hij niks vinden , vermoedelijk het tandvlees.. Dus bij de tand in kwestie heeft hij het schoongemaakt , morgen is moeder er dan wat flosdraad en spul halen wat ik even erop smeren moet . Volgende week weer terugkomen ..

Na die schoonmaakbeurt is de rust wat in mijn mond , 1 hoekje irriteerde me ook wat had al wat tandvlees opengekrabt uit pijn en ongenoegen en dat hoekje lukte niet .. Maar oh het voelt nog wat gevoelig maar het slaat niet meer door :)

Dan zeg ik niet mijn ochtend cocktail dan krijg ik iedereen over me heen :o , ik heb niet gewerkt deed teveel pijn vanochtend. 6 uur 1 ibu en 2 para en 8 uur een ibu en 2 para en 9 uur een glas canei :o (tandarts assistente moest lachen , heb een buitenlandse tandarts en die kent canei niet :') ) heb als een blok geslapen tot 1 uur voelde me echt even lekker toen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:13

Dat laatste vind ik stiekem nog het leukst, maar je weet waarom :P #fotoreportage in HK

Hopelijk valt het dan vanaf nu mee!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:20

kan je niet beter iets als aleve nemen?das meer een spierverslapper.werkte bij mij super toen ik last had van kaakkrampen(echt niet leuk!)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:28

Hopelijk valt het snel mee.

Wat bij mij het beste werkt bij tand of kiespijn is voltaren k tabletjes. Dan om de 4 uur 2 tabletjes. Door de goede verhouding slaat het beste aan. Para en ibu is hier een slechte pijnstiller.

En die canei. Tja als je maar slapen kan toch?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 00:23

Hmmm, Ibu is toch een ontstekingsremmer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:54

Ik heb geen geld meer , ik moest ook wat spul halen maar dat geld heb ik niet.. Volgende week pas weer geld , vrij normaal einde van de maand..