Jeetje hoelang gaat dit duren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Jeetje hoelang gaat dit duren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 23:23

Hoi!
Ten eerste, ik vind het best vervelend/genânt om zo'n topic te openen maar ik moest mijn vraag even kwijt.

Andere halve week ben ik voor het eerst ongesteld geworden, maar het is gewoon nog steeds aan de gang..
Hoe lang duurt dit?

Samblabla

Re: Jeetje hoelang gaat dit duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:26

Dit kan verschillen bij de eerste ongesteldheid. Als dit aan blijft houden zou ik wel naar de huisarts gaan en evt de pil gaan slikken zodat je regelmatig ongesteld wordt.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:27

Meestal 5 dagen als het eenmaal een beetje regelmatig is.
Maarja denk dat het bij jou nu niet zo lang meer duurt, kam de eerste paar keer nog wel zo zijn. Geen idee meer hoe dat toen bij mij zat. Ik weet alleen nog het eerste moment dat ik dat bloed zag. Mijn leven was verpest! Hahaha

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 23:27

Mijn moeder had het 3 weken ongesteld en 1 week niet.. Nou dat lijkt me vreselijk!De pil hielp zelfs niet. Hoe erfelijk is dat?
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 09-08-14 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:28

Samblabla schreef:
Dit kan verschillen bij de eerste ongesteldheid. Als dit aan blijft houden zou ik wel naar de huisarts gaan en evt de pil gaan slikken zodat je regelmatig ongesteld wordt.

Mee eens! Een meisje die bij mij in de klas zat had het heel erg. 3 weken lang wel en 1 week niet. Volgens mij is dat wel goed gekomen na wat bezoekjes aan de huisarts

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:28

Oh ik heb het wel ens drie weken gehad meid :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:29

De eerste keer is meestal anders. Bij sommige duurt het een paar dagen en bij anderen 2 weken. Als je een normale cyclus hebt duurt het meestal een weekje.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:30

Uh weet niet?

Maar de pil slikken is heel makkelijk en je bespaard je een hoop problemen.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:31

Meestal lijkt je cyclus wel wat op die van je moeder, maar dat hoeft niet. Als je zo lang ongesteld wordt kan je naar de huisarts gaan en vragen om de pil. Wordt vergoed door de zorgverzekering. Als je erg last hebt van buikpijn en andere ongesteldheidsklachten kan je eens proberen aleve feminax te slikken, helpt tegen menstruatiepijn.
Sterkte met je 1e ongesteldheid :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:32

dit duurt nog een jaar of 40....met tussenposes. :+
Zooo leuk om vrouw te zijn :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 23:32

Donderdag hebben we wel een afsprak voor de pil, maar hoop dat het gewoon wel over is dan :=

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 23:33

geerke schreef:
dit duurt nog een jaar of 40....met tussenposes. :+
Zooo leuk om vrouw te zijn :j

:')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:34

SindyKaya schreef:
Hoi!
Ten eerste, ik vind het best vervelend/genânt om zo'n topic te openen maar ik moest mijn vraag even kwijt.

Andere halve week ben ik voor het eerst ongesteld geworden, maar het is gewoon nog steeds aan de gang..
Hoe lang duurt dit?

bij mij een van de eerste keren 2 weken waarvan de eerste week echt heel erg ..

daarna zelfs een paar maand niet en toen gelukkig vrij regelmatig..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 23:43

Ik hoop gewoon niet dat ik 1 van die meisjes ben die meer ongesteld is dan niet..
Maar goed, gewoon wachten tot het over gaat :P

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:47

Ik heb ook niet zo heel veel geluk... Een week wel, (gelukkig niet zo veel) dan twee weken pauze en dan geen we weer een week. :(

Maar TS, hopen dat het opgelost kan worden want zo lang "aan de beurt zijn" is ook geen pretje!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:00

Bij mij is het gelukkig lekker rustig. Ik slik gemiddeld 3 of 4 strips pillen achter elkaar door en ben dan een week ongesteld. Heerlijk!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:09

Ik zou eerst sowieso nog ff afwachten met de pil. Ik was opbt begin ook ontzettend onregelmatig. Het duurde bij mij trouwens ook een halfjaar tussen de allereerste keer ongesteld en 2e x.. Daarna was t soms 1 week niet en dan alweer. Of zaten er 5/6 weken tussen. Jaartje later ofzo was t al stuk regelmatiger, denk dat t ook allemaal beetje op gang moet komen zegmaar. Als t daarna nog zo blijft of je hebt er echt last van, kan je altijd nog de pil gaan gebruiken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:17

Samblabla schreef:

Ik zou echt nog niet zo vroeg in de menstruatie al de pil gaan slikken. Weet je wat een zooi daar inzit? :=
Mocht het echt nog een week aanhouden kan je altijd even langs de huisarts gaan om advies te vragen. Maar in principe is het normaal dat je sowieso het eerste jaar afwijkend menstrueert. Je lichaam moet er ook aanwennen.

Succes :(:)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:21

Ik had ook t grote geluk om steeds 3 weken ongesteld te zijn en 1 week niet :+ Moest dus van de huisarts aan de pil omdat dat echt teveel is voor je lichaam om te handelen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:23

Ik slik zelf de pil en het was echt belangrijk volgens de huisarts dat ik al een tijd ongesteld was. (Toen ik begon was ik een ander half jaar al ongesteld ongeveer) Maar toch maar even naar de HA gaan, die heeft vast wel een oplossing. :j

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:32

Ik vind persoonlijk 15 nog net iets te jong om met de pil te beginnen...
Het is je eerste menstruatie, dus laat het eerst op gang komen voor je met hormonen begint

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:35

Ik was 13 toen ik aan de pil ging, juist op aanraden van de huisarts? :=

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:37

Bij mij duurde het een half jaar tot een jaar voordat ik regelmatig ongesteld was. Dus ik zou even wachten totdat je wat vaker ongesteld bent geweest. Kan zomaar zijn dat je hierna een half jaar niet ongesteld word.

Ik ben trouwens op mijn 14e begonnen met de pil. Puur omdat ik zo extreem ongesteld werd. Was trouwens met 12 voor het eerst. Dus vind 15 niet te jong en vind dat dat ieder zijn eigen keuze moet zijn om dat te overleggen met haar huisarts.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:43

Ik vind onder de 18 starten met de pil sowieso erg jong, omdat je de pil dan niet gebruikt waarvoor hij in eerste plaats bedoeld is. Dat je een strip slikt voor een trouwdag, werkweek etc. kan ik me goed voorstellen, maar permanent om niet te menstrueren lijkt me niet gezond.

Houd even in je achterhoofd dat er nog steeds allerlei onderzoeken lopen en dat er vermoedens bestaan dat sommige bestandsdelen van de pil op latere leeftijd het risico op een hersenbloeding, trombose en enkele andere ziekten kunnen vergroten.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:47

demo_love schreef:
Ik vind onder de 18 starten met de pil sowieso erg jong, omdat je de pil dan niet gebruikt waarvoor hij in eerste plaats bedoeld is. Dat je een strip slikt voor een trouwdag, werkweek etc. kan ik me goed voorstellen, maar permanent om niet te menstrueren lijkt me niet gezond.

Houd even in je achterhoofd dat er nog steeds allerlei onderzoeken lopen en dat er vermoedens bestaan dat sommige bestandsdelen van de pil op latere leeftijd het risico op een hersenbloeding, trombose en enkele andere ziekten kunnen vergroten.

Volgens de huisarts mocht ik niet starten met de pil als er tromboze voorkwam in mijn familie, maar dat was niet t geval dus kon het gewoon. De kans op tromboze werd inderdaad verhoogd maar dat was zo klein dat t eigenlijk niet veel uit zou maken.

Ook mocht ik de eerste drie strips niet mn menstruatie skippen omdat mn lichaam moest wennen eraan, dus 1 keer een strip slikken voor een evenement oid lijkt me dan ook niet helemaal de bedoeling.

edit; of bedoel je als je de pil al slikt dat je 1 keer skipt? dan heb ik het verkeerd begrepen ;)