zere ogen in Turkije wat te doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

zere ogen in Turkije wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 14:42

Hallo Bokkers,

Even een dringende vraag.
Mijn vriend heeft momenteel ontzettende zere ogen. Het jeukt het traant en ze zijn heel rood.
Het is zo pijnlijk dat hij niet voor zich uit kan kijken en we nu maar naar de hotel kamer zijn gegaan en we op bed liggen. Hij heeft zijn ogen dicht.
Nu heeft hij zo'n slaapmasker op maar doet nog pijn. Ook heeft hij een verstopte neus. Ibruprofen is al ingenomen.
Wij zitten in Turkije en mijn engels is slecht.
Wat kunnen we nu nog doen?? Aangezien we graag nog willen genieten vab onze vakantie en we dinsdsg pas terug gaan.
Owja spoelen met water al gedaan.

Sorry voor het warrige verhaal en eventuele fouten ok zit op mijn telefoon.

Xxx

Brainless

Re: zere ogen in Turkije wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:44

Spoel je wel met afgekoeld gekookt water?
Water uit de kraan kan veel bacteriën bevatten en dat moet je nu natuurlijk helemaal niet in je ogen hebben.

Anders toch even naar de spreekuur van de arts gaan, als je zijn ogen laat zien hoef je weinig uit te leggen denk ik (of anders even met de reisleider mee gaan).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:45

Is er bij de receptie van het hotel niet iemand die even kan helpen bij het regelen van medische hulp ?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:45

Zou zeggenm, bel de alarmcentrale van je verzekering, nummer staat vast op je zorgpas. Zij kunnen ook begeleiding bieden.
Weten waar je terecht kunt, en waar je heen mag ivm vergoeding

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:46

Is hij ergens allergisch voor dat je weet? Dan heb je ook vaak een verstopte neus en jeukende, pijnlijke en tranende ogen

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:48

Zit er geen huisarts bij jullie in het hotel? Anders inderdaad even naar de receptie om te vragen waar medische hulp te vinden is.
Het kan zoals DeniseES zegt ook een allergische reactie zijn.

Turken spreken ook vrij goed Duits, dus met een beetje Duits en Engels kom je er wel. :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 14:49

Hij is niet allergisch zover hij weet. Kokebd water niet want daar kunnen we niet aankomen. Wel water uit de winkel. Receptie praat alleen maar engels/duits/turks.
Reis leiding gaan we zo maar even bellen denk ik.
Verzekering nog niet dat kan achter af wel.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 14:50

Mijn duits is nog veel erger...
Kan echt geen woord.
Medische hulp bij het hotek is er niet zo ver ik kon zien.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:50

Inderdaad eerst even nagaan of je vriend weet dat hij ergens allergisch voor is, en nagaan of hij misschien in contact is gekomen met een gekke stof. Ogen spoelen zou ik inderdaad voor de zekerheid doen met gekookt en afgekoeld water (weet niet hoe de drinkwaterkwaliteit is in turkije) of met bronwater uit een gesloten fles. Is het accuut opgetreden? En hoe lang heeft je vriend er nu last van?

Verder kan je inderdaad gewoon iemand bij de receptie aanspreken. Als je engels niet goed genoeg is kan je misschien eerst via google translate oid. een vertaling maken van wat je wilt zeggen/vragen. Vaak kan iemand van de receptie je dan laten weten wat het beste is om te doen (qua dokter/ziekenhuis).

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:53

Last van de airco?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 14:53

Rond 10 uur kreeg hij last. Gespoeld met bronwater uit de fles.
We waren naar het (kiezel) strand en hebben op ligbedden gelegen. Dit deden we de afgelopen dagen ook en geen last gehad.
Bedankt voor de hulp bokkers!!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 14:55

Aieco hadden we ook al eerder aan staan en geen last van gehad.
Hij probeerd nu wat te slapen. Met maskertje op hebben met make up doekjes de ogen afgedept en nu moet hij er van me af blijven.

Nu hij op zijn rug ligt met masjer klopt zijn oog minder.
Laatst bijgewerkt door Bonnyyyyyy op 09-08-14 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:58

Kun je niet ergens een goedkoop waterkokertje kopen (Turkse Action ;) ) en zelf water koken of liever nog, kamillethee en dan uiteraard goed af laten koelen !

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 15:00

Ik ben die nog niet tegen gekomen.. We zitten in calis vlak bij fethiye.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:01

Er zijn vast nog wel andere Nederlands mensen in het hotel die wel Engels of Duits spreken en even mee willen lopen naar de receptie om voor jullie te vertalen. Durf te vragen!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:04

Misschien een rare tip. Maar als je internet op je mobiel hebt kan je misschien een app downloaden die vertaald. Als je er niet uit komt bij de receptie dan kan je die app gebruiken!

Ze zullen je echt niet bijten ;)

*tip laat de make up doekjes achterwege! Hou het bij bronwater! Die dingen doen wss meer kwaad dan goed!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 15:11

Zovee wij gemerkt kebben zijn we de enigste nederlanders:(
In 3 dagen tijd hebben we alleen nog maar duits engels en turka gehoord;) waren blij dat we gister met een boottocht van corendon eindelijk nederlanda hoorde haha
Mijm vriend wilt het zoieso tot het eteen afwachten( tot 8 uur dus) en bij ons is het nu 16;11.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:15

Je kunt toch wel vragen om eyedrops? Is niet zo moeilijk in het engels. :+ Of ga naar de receptie, vraag om een dokter. Klinkt mij als een soort hooikoorts, omdat hij ook zn neus vol heeft. Van de dokter krijg je een antihistamine tabletje, dan moet het wel afzakken.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:16

Inderdaad zo min mogelijk met chemische troep werken. Makeupremover doekjes doen vermoedelijk meer kwaad dan goed bij een geïrriteerde huid ;)

Even afwachten kan vermoedelijk geen kwaad als het op dit moment dragelijk is. Als het erger wordt of rond etenstijd nog steeds even erg is, lijkt het me geen slecht idee om toch even langs de receptie te gaan om advies te vragen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:16

Even contact opnemen met de contactpersoon van je reisorganisatie.

En durf gewoon Engels te spreken. Ik neem tenminste aan dat je gewoon examen Engels hebt gedaan.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:17

Neem contact op met de reisleiding en/of de verzekering. Zij zullen je verder begeleiden. Water uit de kraan kan je wel gebruiken voor dit soort doeleinden echter niet drinken. Heeft je vriend misschien last van chloor of zonnebrandcreme in zijn ogen gekregen? Dat kan ook zeer venijnig doorwerken.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:22

Joh, je hoeft niet in details uit te leggen wat er aan de hand is, loop naar personeel van het hotel; " Hello, can I ask you something? Can you help us?" Lach er vriendelijk bij, wijs naar zijn ogen en je hebt bijna geen Engels meer nodig. Als ze Duits verstaan, snappen ze je ook redelijk als je rustig Nl's praat.

Durf engels te spreken, hoeft helemaal niet foutloos en vloeiend, ze zullen hun best doen je te begrijpen en jou hun te laten begrijpen. Gewoon beetje lef hebben, scheelt de wereld.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:24

Zorg in ieder geval voor een goede neusspray voor de terugvlucht, want vliegen met een verstopte neus kan heel naar zijn. Als je niet naar de dokter wil/kunt even naar de drogist en wat kalmerende oogdruppels en lenzenvloeistof halen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:27

Spreekt je vriend ook geen Engels?
Praten kan wel met zere ogen.

Maar als hij zoveel last heeft zou ik wel even contact opnemen met de reisleider of receptie voor advies.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 15:30

Neus spray hebben we! Ook al genruikt. Hooikorts tabletjes had hij al ingenomen dit dachten wij eerst ook. Chloor kan, zonnebrand kan zeker:(
Over minn engels wijt ik niet uot nu, al genoeg ruzie over met mijn ouders/ school hoe dat is geregeld en dus nu geen zin in op vakantie!
Ik heb in iedergeval een slecgte opbouw en weinig woord kennis.
Minn vriend ka. Wel engelz en bij het diner gaan we even vragen bij de rwceptie.