Al ong. 3 jaar heb ik nu last van Acne.
Eerst begon het op mijn rug, nu zit het ook op mijn schouders en op mijn borst en sinds kort ook op mijn onderrug. Ik vindt dit érg vervelend, vooral maakt het mij onzeker in een laag shirtje of bikini, en draag ik het liefste mijn haar los. (Vooral in een zwembad als ik bv. in de rij sta te wachten voor een glijbaan.)
Omdat ik het nu al zo lang heb, ben ik er al aan gewend en vindt ik het een stuk minder vervelend dan het in het begin was.
Het komt bij mij waarschijnlijk door de puberteit, aangezien ik nu 14 (bijna 15) jaar ben.
Ik ben al heel vaak bij de huisarts geweest, die me elke keer weer pilletjes en zalfjes heeft meegenomen maar het helpt niets.
Ik heb een tijdje biergist tabletten ingenomen, die een tijd zeker hebben gewerkt.
Nu slik ik ze nog regelmatig omdat ik het vaak vergeet.
Ik heb nu vaak mijn haar omhoog en lig vaak met de rug in de zon, om de puistjes uit te laten drogen.
Ik drink geen frisdrank meer, vooral water en thee nu, en ik probeer te minderen met eten waar veel suikers in zitten.
Ik vindt het erg lastig om er af te blijven, omdat het zó erg kriebelt.
Ook heb ik een hele tijd het schoon gemaakt met lotion (bevat alcohol)
Ik weet niet of zweten er veel me te maken heeft, ik dacht dat ik het op een site zag staan, maar ik zweet ook meer dan andere mensen. Ook is mijn hartslag vaak best wel hoog omdat ik vaak pieker over veel dingen en erg zenuwachtig ben.
Ik neem me vaak voor om van de puistjes af te blijven, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik ga morgen weer een afspraak maken met de huisarts, en zal zien wat hij deze keer zal zeggen.
Ik wil nu echt actie ondernemen om het te verminderen. (Ik moet zeggen dat het nog lang niet zo erg is als je op plaatjes ziet bv. op google)
Vanaf vanavond ga ik weer biergist tabletten kopen en zal binnenkort weer even lotion halen (deze is nu op) en het elke avond schoonmaken. Ook zal ik de zalfjes weer uit de kast halen en gebruiken.
Iemand die hier ervaring mee heeft, en weet wat handig is om er tegen te doen?
Alvast bedankt!

D
ook bij mijn neefje van 18 trouwens.
maar goed
volgens mij schrijven ze die ook niet meer voor ivm de doden die daardoor gevallen zijn.