Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonsparkle schreef:Hallo allemaal,
in Nederland is een natuurlijke bevalling het meest gangbare echter zie ik ook wel voordelen aan een keizersnede. Volgens mij zijn er zelfs landen waar (als de baby niet onverwacht eerder komt)altijd de baby wordt gehaald via een keizersnede. Wat zijn jullie ervaringen? Bij een keizersnede duurt het herstel daarna wel langer, maar je kan in sommige gevallen al een datum hebben waarop het gaat gebeuren, het is volgens mij beter voor het kindje(geen navelstreng om de nek, geen plekken Door de druk),je hoeft geen uren ondragelijke weeën te ervaren. Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien of naar ervaringen van beide.
phormicola schreef:Maar kun je echt zo makkelijk een keizersnee krijgen als er niets mankeert?
Ik ben niet bang voor pijn, ik weet dat het vreselijk zal zijn, maar ze moet er toch uit en als mijn kleinzerige moeder het kan dan kan ik het ook
) en verder weinig te klagen had. Bij het onderzoek kwam ze tot de conclusie dat ik al op 5cm zat
Ze zou tegen 23.30u nog weleens aanwaaien. Nou prima
!!! moonsparkle schreef:Ik ken iemand waarbij juist de keizersnede goed uitpakte en mij lijkt het natuurlijke bevallen zo ontzettend eng, pijnlijk(Ik kan veel hebben, maar je ziet met bevallen echt dat vrouwen het uitkrijsen) en vermoeiend ook voor de man. Na een keizersnede kan iig je man fris helpen met de baby. Ik doelde inderdaad op plekken door een vacuumpomp.
.
. Bij mijn tweede alleen extreme rug weeën gehad.
).moonsparkle schreef:Ik ken iemand waarbij juist de keizersnede goed uitpakte en mij lijkt het natuurlijke bevallen zo ontzettend eng, pijnlijk(Ik kan veel hebben, maar je ziet met bevallen echt dat vrouwen het uitkrijsen) en vermoeiend ook voor de man. Na een keizersnede kan iig je man fris helpen met de baby. Ik doelde inderdaad op plekken door een vacuumpomp.

ThreeFingers schreef:Tjee wat veel negatieve reacties over een KS.
Mijn dochter is in Duitsland geboren via een KS, dit omdat het nodig was. Nu kan ik het niet verglijken met een normale bevalling, maar het ging allemaal heel vlot. En ik stond ook de volgende dag naast mijn bed. En dat ging niet eerder door de ruggenprik, je onderlichaam is verlamt, dus je kunt niet lopen.
Ik was vlotter met opknappen dan sommige vrouwen daar die een normale bevalling hadden.
5 dagen na de KS liep ik met de hond in het bos.
Dus het herstel zit ook in jezelf of je nu een KS of normale bevalling hebt.
Bij beide kunnen complicaties voor doen.

heel vlot hersteld,