voor
Nu ik: mijn houding is eerlijk gezet bagger. Ten eerste loop ik scheef, dus mijn schoenen slijten altijd scheef naar binnen af, omdat ik dus naar binnen loop. Ten eerste heb ik een holle rug, en ik heb er ontzettend moeite mee om mijn rug recht te houden. Voor mij is het bijna onmogelijk, omdat ik er de hele tijd aan moet denken, en omdat het heel raar voelt om mijn rug recht te houden, omdat ik dit dus niet gewent ben. Daarnaast zit er ook nog een klein bochtje in mijn ruggen wervel. Mijn schouders en bovenrug zijn ook niet helemaal goed, want ik zit vaak met mijn schouders naar voor, ik weet niet echt hoe ik dit moet zeggen. In ieder geval zit ik dus vaak ingezakt: schouders naar voor, bovenrug bol, onderrug hol, niet helemaal OK dus
Ik merk dit nu ook helaas. Voorbeelden zijn als ik lang moet staan of lopen
Goed, na dit verhaal voel ik me wel een beetje een zeur, maar ik merk gewoon aan mijn rug dat die het soms niet helemaal trekt. Zo had ik gister echt rugpijn(in de onderrug) na het werk, en nu vanochtend merk ik dit nog als ik bijvoorbeeld buk. Dit maakt mij best bang, ik ben super bang dat ik net als mijn vader over een aantal jaar permanente rugklachten ga krijgen. Dit is echt een nachtmerrie, ook nu ik zie hoe het met mijn vader gaat. Ik wil dit dus echt niet, en vraag me dan ook af: is dit te voorkomen? Kan je bijvoorbeeld geen oefeningen doen om je rug(spieren) sterker te maken?
Ik zou ook even een doorverwijzing vragen voor steunzolen, die heb ik ook, ik liep ook naar binnen. En een oefening die ik moet doen, ik ben 16 en heb nu zo goed als elke dag rugpijn, is een plankhouding aannemen. Dus op de grond liggen en op je ellebogen en tenen steunen. Beginnen met 10 seconden en elke dag opbouwen. Hiemee train je zowel rug als buikspieren. Succes 

er zijn enorm veel oefeningen voor je buik en rug! denk dan niet alleen aan sit ups, deze zijn niet zo prettig als je rugpijn hebt. Denk bijvoorbeeld aan een bruggetje maken (op je rug liggen en met gebogen knieen, en dan je heupen naar het plavond drukken) en hierbij je benen een voor een strekken. Of als een hondje en dan je arme en been gekruist optillen.
)
) heb ik nog wel eens last.
Ik was pas nog begonnen aan hardlopen, maar ben er al snel weer mee gestopt omdat ik er geen zin meer in heb. Maar goed, ik heb er natuurlijk ook geen zin in als het nog erger wordt, dus ik heb niet echt een andere keuze.
Maar ik heb veel minder last nu
Ik vind de behandeling niet echt fijn, de methode en het idee erachter spreken me niet aan, dus ik ga er liever niet meer heen. Ik heb al 2x een atlasbehandeling gehad voor mijn nek, en dit helpt ook voor mijn rug, dus daar wil ik graag nog eens heen!