tips voor spinnenangst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

tips voor spinnenangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 16:49

Hallo allemaal.
Ik ben enorm bang voor spinnen. Maar ik wil van die angst af. Ik denk dat wel meer mensen dat willen. Ik heb daarom een aantal tips voor jullie.

1: als je een spin ziet zitten ga dan niet gillen en weg rennen zoals ik dat altijd deed. Schrikken mag want soms verwacht je ook niet zomaar een spin. Als je kalm blijft dan ben je vaak al een stuk rustiger en meer ontspannen en dan ben je al minder bang voor ze.

2: geef je spin(nen) een leuke naam. Dan zijn ze al een stuk minder eng.

3: doorsta dingen en verleg je grenzen. Probeer bijvoorbeeld eens een klein spinnetje te pakken en als dat lukt ga dan naar steeds groter of laat ze zitten zodat je er elke dag tegenaan kijkt en er aan went.

4: als je een dikke harige zwarte spin ziet snapt iedereen denk ik wel dat je flink schrikt. Maar blijf evengoed kalm en probeer eventueel met hem te praten. (Klinkt eng maar vreemd genoeg werkt dat bij mij)

5: zoek leuke feitjes op op internet. Misschien maakt dat je minder bang.

6: denk er vooral aan dat in Nederland geen enkele gevaarlijke spinnen zijn. Bv de kruisspin die kan wel degelijk bijten maar als je ze gewoon over je hand laat lopen gebeurt er niks. Als je er bijvoorbeeld voor zorgt dat hij geen kant meer op kan dan gaat hij waarschijnlijk bijten maar je voelt niet veelmeer dan een speldenprikje en bij kleinere kinderen of een dunne huid kan er eventueel een bultje ontstaan. Zoiets als een muggenbultje. Verder tv gebeurt er Helemaal niets en ik spreek uit ervaring.

7: kijkvoor de leukigheid eens een keer hoe een spin een vliegje opeet ofzo. Dan kom je er meer over te weten en wie weet maakt dat je minder bang.

Dankjewel voor het lezen en ik hoop dat je hier iets aan hebt. Spinnen zijn eigenlijk heel nuttig en ze zien er eng uit maar dat zijn ze eigenlijk niet.

Laat evt een reactie achter of iets heeft geholpen. Dat zou ik namelijk heel leuk vinden.

Sorry voor evt typefouten. Ik zit op vakangie met een tablet en ja ook heel veel spinnen. En mijn tablet is niet zo makkelijk met typen.

Britta31

Re: tips voor spinnenangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:52

Onze zwarte harige spin heet 'Anansie'.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:02

Dat monster dat in mijn schuur woont wordt echt niet minder eng als ik hem een verhaaltje vertel helaas....

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:04

Hihih ik moet hier stiekem om lachen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:12

Nassie schreef:
Hihih ik moet hier stiekem om lachen :o

Ik van huilen.

Tot nu wist ik niet eensdat een kruisspin kon bijten. :') :')

En ik ga die wezens geen namen geven, ik kan al bijna direct aan het zuurstof als ik weer eens zo'n dikke harige op de muur zie.

Nu word ik vast belaagd met aansteller maar dat interesseert me niks, de een heeft een enorme angst voor spinnen de ander voor bijv slangen. :+

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:17

Ik moest ook even lachen met de tips. Had ook geen idee dat een kruisspin kon bijten dus dat helpt niet echt :')

Prima als ze in de woonkamer of keuken zitten, zo lang ze niet in m'n buurt komen. Op m'n slaapkamer kan ik er daarentegen niet mee leven en stuur ik ze altijd richting de eeuwige spinnenwebvelden :(:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:20

Leuke tips hoor :j Naam geven aan je spin is inderdaad echt een goeie haha! Dan wil je hem ook niet meer doodmaken :(:) (tenminste, ik denk dat als ik een mug ofzo Henkjan ga noemen ik hem niet meer dood zou willen slaan...)(nu ben ik ook echt zo'n hippie die dat niet over d'r hart kan verkrijgen en alles buiten zet... insecten zijn de ruggegraat van het ecosysteem waarin we leven! Houd van insecten! :) )

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:00

De kinderen komen wel eens binnen en zeggen dan" Anansi is er weer".Altijd duidelijk over welke spin het gaat.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:06

Ik vind spinnen juist enger worden als ik er langer naar kijk.
Nu ik paarden aan huis heb, kom ik vaker spinnen tegen en meestal is mijn man niet in de buurt om te helpen...dan moet je zelf en dat heeft wel geholpen.
Maar nog steeds kan ik erg van ze schrikken en moet ik er niet aan denken dat ze op me kunnen zitten wanneer ik per ongeluk door een web loopt brrrrr

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:24

En in een stal zitten juist hele grote.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:35

Ja :-(

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:40

*scrolt heeeeel voorzichtig naar beneden om niet eens een plaatje voor mijn neus te krijgen*

Hier ook echt spinnenangst. Nu ik een dochter heb probeer ik iig normaal te reageren en heeeeeel snel hubs te roepen.

Tip neem een kat! Die van ons vangt alles en eet ze op. Heul handig!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:21

Eh - kalm blijven terwijl je schrikt; hoe doe je dat nou?

(Ik erken dat kalm en ontspannen naar een monster kijken kan helpen als de angst niet te groot is. Ik ben daar uitstekend toe in staat en ik kan dat ook terwijl ik vreselijke pijn heb. Een uiterst nuttige vaardigheid, al zeg ik het zelf. Maar ik heb niet erg de ervaring dat mijn angsten die nu over zijn minder werden als/omdat ik kalm bleef.)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:17

Ik vind dit eigenlijk wel erg schattige tips! :D Vooral die van de spin een naam geven en een verhaaltje vertellen <3 Ga het eens uitproberen, ben ook enorm bang voor spinnen...

@Salsa haha mijn kat vangt ze ook, erg handig!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:19

Salsa schreef:
*scrolt heeeeel voorzichtig naar beneden om niet eens een plaatje voor mijn neus te krijgen*

Hier ook echt spinnenangst. Nu ik een dochter heb probeer ik iig normaal te reageren en heeeeeel snel hubs te roepen.

Tip neem een kat! Die van ons vangt alles en eet ze op. Heul handig!

Die van ons ving ze en liet ze (half)dood op de grond / bed liggen -O- . Zalig als je er met een blote voet op ging staan of in ging liggen.

Lieve tips geef je hoor TS! Ik vrees alleen dat ik al iets te ver heen ben. :=

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:22

"Kijk eens hoe een spin een vliegje opeet"

Uh how about f*cking no :')
Ik krijg alleen bij het lezen van deze tips al jeuk, brrr..
Die beesten zijn gewoon veel&veels te eng. :')
Laatst bijgewerkt door Silenna op 05-08-14 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:23

Neem dan een kip, ipv een kat :)
Mijn kip wijs ik een spin aan en *pik* weg spin. Kan kip er zelf niet bij? Dan til ik de kip op en houdt em voor de spin.... hap-slik-weg....

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:23

Naam geven werkt echt wel ! Er zat zon langpootspin naast mn nachtkastje en die noemde ik altijd dunne. Ik ging hem zelfs de mugjes voeren die ik doodsloeg xD
Helaas heeft mama m opgezogen hahaha.
Als ik ze zie zitten vind ik het niet zo erg, kan ik ze in de gate houden. Vind het erger als ik een web zie en de spin is nergens te bekennen :p

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:44

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:53

WHAAAH waarom is het bij mij nou gewoonte on op linkjes te klikken voordat ik ga lezen :roll:

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 11:39

Het is een vrouwtje en een kruisspin XD

Geloof me dat kruisspinnen kunnen bijten is Miss wel waar maar je hoeft helemaal niet naar de dokter ofzo. Het enige is dat je het voelt en Miss een bultje krijgt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:44

....die beesten hebben net als wij een mond waarmee ze eten. En ze kunnen dus ook bijten als ze worden aangevallen - spinnen met rust laten werkt het beste wat mij betreft.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 11:44

Jup idd daar heb ik ervaring mee nu :')

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:59

ik noem alle spinnen henk :')

ik zat op de wc, komt er zo'n grote zwarte spin achter de vuilnisbak vandaan >;)

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:09

Op school een vogel spin vastgehouden.. Ging wel gepaard met hartkloppingen en enorm zweten ;(
Toch is mijn angst niet weg, mijn vriend wilde een klein spinnetje weghalen voor mij en viel voor mijn voeten op de grond; huilbui.