Zolang ik mij kan heugen, heb ik last van verlatingsangst. Als kind vond ik het vreselijk als mijn moeder mij achterliet op school en nu nog steeds heb ik er moeite mee als iemand weg gaat en ik daarmee alleen achter blijf. Na het overlijden van mijn moeder, 4 jaar geleden, is het gevoel van verlaten alleen maar sterker geworden. Ik heb hier al meerdere malen hulp voor gezocht, maar ik heb niet het gevoel dat het er beter op is geworden.
Vanmorgen (een half uurtje geleden) heb ik mijn vriend uitgezwaaid. Hij is op fietsvakantie met zijn jongere broertje en hij komt 15/16 augustus weer terug, niet erg lang dus zou je zeggen. Echter zag ik de bui al aankomen vanmorgen (eigenlijk zie ik er al weken tegen op) en zat ik in tranen op de bank. Het moment van afscheid verliep nagenoeg rustig, maar toen hij eenmaal de straat uit reed, kwamen de echte tranen pas. Het is een soort gevoel van eenzaamheid wat over mij heen komt en ik schaam mij rot dat ik met mijn 22 jaar hem geen fijne vakantie kan wensen zonder dat ik in tranen uitbarst. Gelukkig begreep hij het wel en neemt hij het mij niet kwalijk.
Ik heb er geen zin in om die twee weken dat hij weg is, mij alleen maar ellendig te voelen. Ik heb wel wat dingen om handen, zoals mijn werk, maar de avonduren en in de weekenden heb ik nu weinig te doen. Echte vriendinnen in de buurt heb ik niet (de meeste wonen wat verder weg of hebben zelf al een gezin en zijn daar druk mee) en ook geen eigen paard helaas. (Ik begin eind augustus weer met rijlessen op een manege hier in de buurt van Amersfoort.)
Even voor de duidelijkheid: wij wonen nog niet samen. Ik ben in de weekenden en soms door de weeks een avond bij hem in Amersfoort (daar ben ik nu op dit moment) en ik woon zelf in Almere bij mijn vader.
Is er iemand die dit gevoel herkend? Iemand die weet wat ik er aan kan doen?
Ik baal er vreselijk van, ik zou op mijn leeftijd toch wel twee weekjes alleen moeten kunnen doorbrengen?

)

Ik moet nu alleen mijzelf nog even een schop onder de kont geven en het ook daadwerkelijk gaan doen, in plaats van blijven kniezen!