Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dus nu ga ik maar gewoon niet meer.. 
) heb ik gehapt voor een boven gebit,
en heel veel in mijn mond.Cayenne schreef:Ik ken dit probleem ook. Mijn bovengebit was heel slecht en door ontstekingen in de wortels had ik ontzettende hoofdpijn en sprongen de scherven van mijn tanden af. Ik heb alles laten trekken en sinds anderhalf jaar implantaten met een klikprothese. Ideaal en het voelt alsof je gewoon je eigen tanden hebt! Het schuift niet, zit goed vast en ik kan alles weer eten en durf te lachen zonder me voor mijn gebit te schamen! Ik had het al 5 jaar eerder moeten doen
Goed, de weg naar implantaten toe was moeizaam (en best een heel gedoe), maar uiteindelijk is het resultaat geweldig!
Mijn tandarts heeft de implantaten aangeraden omdat na het trekken van mijn gebit het kaakbot erg geslonken was, waardoor mijn normale prothese slecht paste. Daarom heb ik dus kunstbot gekregen en 6 implantaten, waardoor alles nu zo vast zit als een huis.
En de verzekering heeft alles vergoed!
amazone77 schreef:Cayenne schreef:Ik ken dit probleem ook. Mijn bovengebit was heel slecht en door ontstekingen in de wortels had ik ontzettende hoofdpijn en sprongen de scherven van mijn tanden af. Ik heb alles laten trekken en sinds anderhalf jaar implantaten met een klikprothese. Ideaal en het voelt alsof je gewoon je eigen tanden hebt! Het schuift niet, zit goed vast en ik kan alles weer eten en durf te lachen zonder me voor mijn gebit te schamen! Ik had het al 5 jaar eerder moeten doen
Goed, de weg naar implantaten toe was moeizaam (en best een heel gedoe), maar uiteindelijk is het resultaat geweldig!
Mijn tandarts heeft de implantaten aangeraden omdat na het trekken van mijn gebit het kaakbot erg geslonken was, waardoor mijn normale prothese slecht paste. Daarom heb ik dus kunstbot gekregen en 6 implantaten, waardoor alles nu zo vast zit als een huis.
En de verzekering heeft alles vergoed!
Hoe ben jij verzekerd?![]()
Klinkt echt super.....mocht het bij mij nodig zijn wil ik het zo ook
Het eten viel trouwens mee. Ik hoefde weinig vloeibaar te eten en mijn gewone prothese heb ik er overheen gedragen.
Ik ben er superblij mee, haal mijn mond niet meer open aan een schuivende prothese en kan weer alles eten zonder bang te zijn dat ik mezelf bezeer. Citaat:Wanneer er sprake is van een ernstig geslonken, tandeloze onderkaak valt de behandeling onder de zogenaamde basisverzekering van u zorgverzekeraar.
FriesWytske schreef:Daarom durfde ik die implantaten niet aan. En heb gelukkig een goed passend gebit, wat niet schuift.

Ik moest hem iedere nacht uitdoen zodat mijn mond rust kreeg.
ben nog maar 22. Helaas is het toen ik klein was niet goed behandeld waardoor ik nu zo ontzettend vaak moet soms zelfs meerdere keren per week.
)
In middels zit ik op gebroken kies nummer 4 en dat is ook al 4 jaar zo. Erboven krijg ik soms een ontsteking die er aan de voorkant van m'n tandvlees uitkomt, erg charming.