duizelig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

duizelig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 23:00

Hallo Bokkers,

Sorry als het hier niet goed staat dit leek mij het logische

Ik weet dat er vaak reacties komen van toch even naar de huisarts gaan maar aangezien ik best wel bang ben voor de dokter ga ik het toch eerst hier proberen.

Ik ben nu al een paar dagen snel 'duizelig' ik word dan even heel licht in me hoofd en het word dan wat zwart voor me ogen. Nu is het al bekend dat ik niet goed tegen hitte/benauwd weer kan. Maar nu ben ik ineens heel misselijk en hoofdpijn.

Ongeveer een jaar of 2 terug ging ik op stal bijna onderuit. Ik kreeg het eerst ontzettend warm en daarna begin ik kleine zwarte puntjes te zien die steeds groter werden. Ze hebben me toen mee naar binnen genomen (me paarden staan bij vrienden van ons die een koeienstal hebben) maar voor ik halverwege was zakte ik in elkaar. Er werd toen tegen mij gezegd 'blijf je wel bij me' waar ik pas heel laat antwoord op gaf. Eenmaal binnen zag ik alleen de ogen van de mensen die op de bank zaten en meer niet. Ik was al zo goed als weg en kreeg zowat pure ranja gevoerd. Toen dat eenmaal begon 'te werken' was ik nog geen 5 min later zo hyper als een konijn me drugs op :x Ik had nergens geen last van. We hebben dit ook niet laten onderzoeken.

Ik weet niet of dit een verband kan hebben maar elke keer ben ik dus weer 'bang' dat ik onderuit ga. Ook slaap ik sins ik last heb van het snel 'duizelig' zijn best wel slecht. Ik word van elk dingentje wakker en kom moeilijk in slaap.

Nu is mijn vraag aan jullie of jullie misschien weten wat dit is. Ik let goed op wat ik eet/drink en hoeveel ik eet/drink en hier is niets mis mee. Ik heb ik me verleden wel altijd slecht gedronken maar voor mij doen drink ik nu veel, ik heb mezelf verplicht veel minstens 1 liter per dag te drinken (vroeger dronk ik soms nog geen halve liter). Met me eten is al helemaal niets mis want ik eet super veel.

Houd het alsjeblieft gezellig hier en ik ben echt bang voor de dokter daarom dit topic

Elinexx

Re: duizelig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:02

heb ik ook vaak, dan val je bijna flauw.
Ik ben er nooit mee naar de dokter gegaan maar het is geloof ik niet zo heel erg, kan idd door de hitte komen.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 23:04

Elinexx schreef:
heb ik ook vaak, dan val je bijna flauw.
Ik ben er nooit mee naar de dokter gegaan maar het is geloof ik niet zo heel erg, kan idd door de hitte komen.

Geen idee maar voor het goed mis gaat dacht ik, ik ga even info zoeken maar kon ook op internet niets vinden

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:04

Ik dacht meteen aan bloedarmoede meid... Heb t ook wel eens gehad. Dus ja, sorry. Komtie: even naar de dokter is geen overbodige luxe, je eigen gezondheid is ontzettend belangrijk :(:) een klein prikje in je vinger die je niet eens voelt en ze weten of je bloedarmoede hebt of niet.

Verder: heeeel veel drinken met dit weer! :)

Sterkte!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 23:13

laughterline schreef:
Ik dacht meteen aan bloedarmoede meid... Heb t ook wel eens gehad. Dus ja, sorry. Komtie: even naar de dokter is geen overbodige luxe, je eigen gezondheid is ontzettend belangrijk :(:) een klein prikje in je vinger die je niet eens voelt en ze weten of je bloedarmoede hebt of niet.

Verder: heeeel veel drinken met dit weer! :)

Sterkte!

En zo prik is net waar ik bang voor ben :(

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:14

Hè meis, wat vervelend! Eerlijk gezegd klinkt mij dit in de ogen als een vorm van een paniekstoornis. Dat klinkt heel groot en bedreigend, dat hoeft het absoluut niet te zijn, maar je geeft zelf aan dat je bang bent om opnieuw onderuit te gaan en dat je last hebt van duizeligheid, misselijkheid en hoofdpijn. Dat zijn symptomen van paniek, net als bijvoorbeeld klamme handen, snel ademen en een hoge hartslag. Heb je daar ook last van?

Ik denk niet dat je hiermee accuut naar de huisarts hoeft, als je dat echt niet wil. Het is natuurlijk altijd verstandig om even te laten kijken maar ik denk niet het heel erg is om nog even te wachten. Voor nu zou ik zeggen: probeer of je er met iemand over kan praten. Misschien je ouders of een goede vriendin? Geef aan wat je lastig vindt. Als je op bepaalde momenten bang bent om flauw te vallen, kijk dan of je iemand die bij je is genoeg vertrouwt om het even aan die persoon te laten weten. Mocht het dan gebeuren, dan weet die persoon wat er aan de hand is en kan die je een beetje helpen.

Dan nog een grappig detail: als het inderdaad een vorm van paniek is (wat ik natuurlijk niet met 100% zekerheid kan zeggen, maar daar lijkt het op) dan voelt het als flauwvallen, maar dan is het dat juist NIET! Bij (lichte) paniek stijgt de hoeveelheid adrenaline in je bloed, waardoor je onmogelijk kun flauwvallen. De angst voor flauwvallen zorgt er dus voor dat je niet kunt flauwvallen ;)

Tot slot nog even, ik ben bijna afgestudeerd (creatief) therapeut, en heb zelf een angststoornis, vandaar dat ik er aardig wat vanaf weet :)

EDIT: het is wél echt ongelofelijk belangrijk om genoeg te drinken, zeker met dit weer. Een liter is niet genoeg, 1,5 is het minimum en als je je al niet helemaal lekker voelt zou ik zeggen 2 liter. Dat is een makkelijke manier om zonder naar de huisarts te gaan je gezondheid een handje te helpen :)
Laatst bijgewerkt door Babbelientje op 31-07-14 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 23:18

Sterretje90 schreef:
Hè meis, wat vervelend! Eerlijk gezegd klinkt mij dit in de ogen als een vorm van een paniekstoornis. Dat klinkt heel groot en bedreigend, dat hoeft het absoluut niet te zijn, maar je geeft zelf aan dat je bang bent om opnieuw onderuit te gaan en dat je last hebt van duizeligheid, misselijkheid en hoofdpijn. Dat zijn symptomen van paniek, net als bijvoorbeeld klamme handen, snel ademen en een hoge hartslag. Heb je daar ook last van?

Ik denk niet dat je hiermee accuut naar de huisarts hoeft, als je dat echt niet wil. Het is natuurlijk altijd verstandig om even te laten kijken maar ik denk niet het heel erg is om nog even te wachten. Voor nu zou ik zeggen: probeer of je er met iemand over kan praten. Misschien je ouders of een goede vriendin? Geef aan wat je lastig vindt. Als je op bepaalde momenten bang bent om flauw te vallen, kijk dan of je iemand die bij je is genoeg vertrouwt om het even aan die persoon te laten weten. Mocht het dan gebeuren, dan weet die persoon wat er aan de hand is en kan die je een beetje helpen.

Dan nog een grappig detail: als het inderdaad een vorm van paniek is (wat ik natuurlijk niet met 100% zekerheid kan zeggen, maar daar lijkt het op) dan voelt het als flauwvallen, maar dan is het dat juist NIET! Bij (lichte) paniek stijgt de hoeveelheid adrenaline in je bloed, waardoor je onmogelijk kun flauwvallen. De angst voor flauwvallen zorgt er dus voor dat je niet kunt flauwvallen ;)

Tot slot nog even, ik ben bijna afgestudeerd (creatief) therapeut, en heb zelf een angststoornis, vandaar dat ik er aardig wat vanaf weet :)

Ik heb geen last van klamme handen, hoge hartslag, snel ademen. Dit klinkt wel een stuk 'leuker' dan bloedarmoede :x

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:20

Is je bloeddruk al een keer gemeten??

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:27

LoveChamp schreef:
Sterretje90 schreef:

Ik heb geen last van klamme handen, hoge hartslag, snel ademen. Dit klinkt wel een stuk 'leuker' dan bloedarmoede :x

Haha, paniek is niet leuk hoor :P Maar ik zou je toch willen aanraden om het er met mensen over te hebben en op de momenten dat je je niet lekker voelt, ontspanning op te zoeken en dingen te doen die je rustig maken. Helpt dat niet, dan toch eens denken aan iets meer fysieks. Maar ik vind het nog steeds klinken als paniek. Succes!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:35

LoveChamp schreef:
Sterretje90 schreef:

Geloof me, je mag het van me hebben....

Heb 1000x liever nog een keer bloedarmoede dan dit. Ik heb last van hyperventilatie en paniekaanvallen.

En een klein prikje in je vinger doen ze met een soort prikpen, duurt nog minder lang dan even knipperen met je ogen :)

Ik denk niet dat je een paniekstoornis hebt. Maar gewoon een wat lage bloeddruk of bloedlichaampjes te kort. En dat klinkt veel enger dan het is :) even een kuurtje en klaar :)

Edit: maar uitstellen is niet goed natuurlijk, vooral niet als het om je eigen gezondheid gaat. Zeg anders bij t maken van de afspraak of bij de dokter zelf dat je angstig bent, zijn er genoeg die dat ook zijn en is niks raars, kijken ze vast niet van op :) ik zou echt even een afspraak maken.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 00:20

Dankje sterretje90

laughterline: Een oude vriendin van mij had bloedarmoede (weet niet hoe erg) maar zei was er behoorlijk ziek van enz en bij haar was het behoorlijk, ze heeft heel veel school gemist enz :(

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:38

Ooh okee, ik kon gewoon naar school etc.

Maar hoe langer je wacht hoe erger het wordt uiteraard.. Was er denk ik wel op tijd bij.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:41

Eet je wel goed? Ontbijt, op tijd luch, ook als je bij de paarden bent?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:49

Wat doe je als het op de fiets,brommer gebeurt.Kan een naar ongeluk van komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:08

LoveChamp schreef:
Dankje sterretje90

laughterline: Een oude vriendin van mij had bloedarmoede (weet niet hoe erg) maar zei was er behoorlijk ziek van enz en bij haar was het behoorlijk, ze heeft heel veel school gemist enz :(

De opmerking dat je liever een paniekstoornis hebt dan bloedarmoede schiet bij mij even in het verkeerde keelgat. Bloedarmoede is vrij eenvoudig te verhelpen, een paniekstoornis blijft altijd bij je en heeft bij mij zelfs pleinvrees veroorzaakt van zo'n mate dat ik de deur niet meer uit durfde. Het sloopt je en maakt je kapot als je er niets aan doet. Ik zou echt even naar de dokter gaan om te kijken of alles in orde is.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:14

Bizzybijtje schreef:
LoveChamp schreef:
Dankje sterretje90

De opmerking dat je liever een paniekstoornis hebt dan bloedarmoede schiet bij mij even in het verkeerde keelgat. Bloedarmoede is vrij eenvoudig te verhelpen, een paniekstoornis blijft altijd bij je en heeft bij mij zelfs pleinvrees veroorzaakt van zo'n mate dat ik de deur niet meer uit durfde. Het sloopt je en maakt je kapot als je er niets aan doet. Ik zou echt even naar de dokter gaan om te kijken of alles in orde is.

Inderdaad.... Als het kon had ik het alláng ingeruild voor bloedarmoede! :n

Ts ga alsjeblieft gewoon naar de dokter, voor jezelf, of moet het eerst écht helemaal goed mis gaan?

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:18

Bloeddruk kan je vaak ook bij de apotheek laten meten of bij de assistente, dat is misschien al laagdrempeliger dan de dokter?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:19

chocobroodje schreef:
Eet je wel goed? Ontbijt, op tijd luch, ook als je bij de paarden bent?

Ja en als ik een keer iets oversla ook niet zo heel erg want ik eet zowat alleen maar :x

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:20

Ik weet het niet zeker maar ik ben nog nooit naar de huisarts geweest voor mijn duizeligheid.Wel is het zo dat ik elke dag in de ochtend eerst iets heeeeel zoets neem voor ik ubeüberhaupt wat ga doen. Dit omdat ik anders ook extreem duizelig word. Zodra ik dit ergens anders voel opkomen neem ik weer wat zoets in drink vorm en dan is het ook zo weer over. Ik weet nog steeds niet wat ik heb maar ik weet wel dat het zoete mij altijd helpt.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:21

Britta31 schreef:
Wat doe je als het op de fiets,brommer gebeurt.Kan een naar ongeluk van komen.

Opzich hen ik het alleen als ik opsta van de bank ofzo. Als ik eenmaal bezig ben heb ik het tot nu toe nog niet gehad gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:22

Kan ook zijn omdat je in de puberteit zit... Helpt wel als je rustiger opstaat.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:23

Bizzybijtje schreef:
LoveChamp schreef:
Dankje sterretje90

Oww woow wist niet dat het zo.erg kon worden. Ik heb gekeken naar wat die vriendin toen had en hoe erg het bij is en dan hrb ik liever wat ik nu heb. Ik wist niet dat het erger kon kf minder erg

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:24

Het kan van alles zijn. Een paniekstoornis lijkt me direct wat heftig.. (Ik denk ook dat TS totaal niet doorheeft hoe ernstig dat is, neem aan dat ze ook nog vrij jong is).

Met flauwvallen moet je toch altijd wel even de huisarts bellen hoor. In elk geval om een aantal dingen uit te sluiten.
Bloedarmoede, iets met je bloedsuiker, bloeddruk etc.
Hyperventilatie zou ook nog kunnen, dat je onbewust 'verkeerd' ademt.

Echt even de huisarts bellen hoor, ze eten je niet op.. :Y)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:25

DearLove, kan te maken hebben met de bloedsuikerspiegel die uit balans is. Op gezette tijden eten en drinken helpt daarbij.
Vandaar dat zoet bij jou goed helpt ;)

TS, even laten prikken bij huisarts, zo gepiept. Dan weet je tenminste wat er is. Straks lig je op straat en ben je verder van huis

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:28

Ik denk geen hyperventilatie. Dan had ze zeker last van de klamme handjes etc, wat ze niet heeft.

Als je alleen maar eet kan dat ook niet goed zijn. Té veel (suikers) binnen krijgen kan je ook duizelig van worden. Als mijn vriend wat te veel suiker opheeft krijgt ie even later 'de suikerbom' en is dan niks meer waard. Als hij zich niet goed voelt gaat ie na wat ie heeft gegeten en ligt het meestal daar aan. Maar elk persoon is anders. En als je er vanaf wilt moet je er iets aan doen :)