Vandaag precies 5 weken geleden is de ellende begonnen. Op vakantie in Curacao heb ik mijn grote teen gestoten aan koraalrif. Dit deed goed zeer, werd dik en blauw. Om de pijn (dacht ik) te verlichten heb ik een klein stukje van m'n nagel weggeknipt, maar helaas daarmee m'n teen opengehaald. Op het stuk gelijk jodium gedaan en ingepakt met pleisters om zand e.d. in het wondje te voorkomen. Eenmaal thuis gelijk het welbekende sodabadje kuurtje begonnen. Helaas had dit geen enkel effect.. Maar wel mee doorgegaan.
Het deed een hoop zeer en leek alsmaar erger te worden, maar normaal lopen lukte nog. Totdat ik ineens pijn in mijn voet had en dit per uur erger wordt. Uiteindelijk is de pijn naar m'n enkel en onderbeen tot aan m'n knie getrokken en werd steeds heviger. Lopen lukte niet meer en ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan. Deze heeft me enkel een zalfje en pijnstillers meegegeven en deed er verder luchtig over, ik moest maar rust houden en m'n voet omhoog leggen en niet lopen.
Aangezien de pijn steeds meer werd en het niet lopen me in m'n net opgenomen vakantie nogal irriteerde ben ik krukken gaan halen. Hierdoor kon ik toch nog iets, maar zo vaak mogelijk omhoog. Er leek afgelopen week ook iets verbetering in te zitten. Maar sinds vandaag is het weer drama. Teen is weer helemaal gezwollen, rood, warm en smerig spul eronder
En aangezien ik nu al inmiddels 5 weken hier mee rond loop, en het langzamerhand wel heb gehad en ik aan de huisarts niks lijk te hebben, ben ik op zoek naar de gouden tip!
Heeft er iemand tips waarmee ik de pijn (los van de pijnstillers die ik al heb) en ontsteking kan verminderen/oplossen?
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat er iemand met de perfecte tip komt!

)