Extreem ontstoken teen/voet, gouden tip gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_R

Extreem ontstoken teen/voet, gouden tip gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 19:13

Zoals de titel al zegt... ik heb een ontstoken teen/voet.. -O-
Vandaag precies 5 weken geleden is de ellende begonnen. Op vakantie in Curacao heb ik mijn grote teen gestoten aan koraalrif. Dit deed goed zeer, werd dik en blauw. Om de pijn (dacht ik) te verlichten heb ik een klein stukje van m'n nagel weggeknipt, maar helaas daarmee m'n teen opengehaald. Op het stuk gelijk jodium gedaan en ingepakt met pleisters om zand e.d. in het wondje te voorkomen. Eenmaal thuis gelijk het welbekende sodabadje kuurtje begonnen. Helaas had dit geen enkel effect.. Maar wel mee doorgegaan.

Het deed een hoop zeer en leek alsmaar erger te worden, maar normaal lopen lukte nog. Totdat ik ineens pijn in mijn voet had en dit per uur erger wordt. Uiteindelijk is de pijn naar m'n enkel en onderbeen tot aan m'n knie getrokken en werd steeds heviger. Lopen lukte niet meer en ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan. Deze heeft me enkel een zalfje en pijnstillers meegegeven en deed er verder luchtig over, ik moest maar rust houden en m'n voet omhoog leggen en niet lopen.
Aangezien de pijn steeds meer werd en het niet lopen me in m'n net opgenomen vakantie nogal irriteerde ben ik krukken gaan halen. Hierdoor kon ik toch nog iets, maar zo vaak mogelijk omhoog. Er leek afgelopen week ook iets verbetering in te zitten. Maar sinds vandaag is het weer drama. Teen is weer helemaal gezwollen, rood, warm en smerig spul eronder :brr:

En aangezien ik nu al inmiddels 5 weken hier mee rond loop, en het langzamerhand wel heb gehad en ik aan de huisarts niks lijk te hebben, ben ik op zoek naar de gouden tip! _/-\o_
Heeft er iemand tips waarmee ik de pijn (los van de pijnstillers die ik al heb) en ontsteking kan verminderen/oplossen?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat er iemand met de perfecte tip komt! *\o/*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:17

Een goede pedicure misschien een idee?

Caira

Re: Extreem ontstoken teen/voet, gouden tip gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:18

Heb je vetramil of mestitran liggen?

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:20

Terug naar de huisarts. Als de ontsteking niet over gaat en mogelijk dieper zit kan je lang wachten.
Mogelijk krijg je een antibioticakuur en ben je er zo van af....
Badje met biotex (groen) kan daarbij ook nog wat helpen. Goed laten drogen daarna.
Sterkte!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:21

Terug naar de huisarts en vertellen dat de ontsteking niet minder wordt. Dit klinkt ontzettend vervelend en omdat je het aan koraalrif hebt gestoten zal ik wel wat meer aandringen bij de huisarts.

Cassidy

Voet in de biotex of soda. Wat bij een paard met een hoefzweer helpt, werkt bij een mens ook.

Corelli

Terug naar de HA, als de ontsteking zich verder omhoog werkt, ben je verder van huis

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:22

Al gedacht aan dat je een ingegroeide teennagel kan hebben? Dan kan dat ook gaan ontsteken of wildvlees aanmaken (wat er ook gek uit kan zien) ;)

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 19:23

Tammy_ , pedicure is nu nog geen prioriteit. Voordat ik iets aan de nagel kan laten doen moet eerst de ontsteking weg zijn. En ook er aan komen doet zoooo'n pijn ;(

Caira, beide niet volgens mij! Waar werken deze voor?

Biotex zou ik nog eens kunnen proberen!
En inderdaad huisarts zal toch wel moeten denk ik.. Weer moeilijk doen daar, bleh. Vraag me soms af of die mensen wel een diploma hebben -O-
Laatst bijgewerkt door Joyce_R op 31-07-14 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 19:24

sannedeedee1 schreef:
Al gedacht aan dat je een ingegroeide teennagel kan hebben? Dan kan dat ook gaan ontsteken of wildvlees aanmaken (wat er ook gek uit kan zien) ;)

Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht! Maar volgens de huisarts was het dit (gelukkig!) niet.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:30

Joyce_R schreef:
sannedeedee1 schreef:

Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht! Maar volgens de huisarts was het dit (gelukkig!) niet.

Gelukkig maar! Dat scheelt een hoop pijn en afspraken bij de podo :P
Heb het zelf gehad (had een groot vierkant glas op mijn teen laten vallen, en mijn teennagel is er dus afgevallen maar in die tijd was er al een andere onder aan het groeien, dat heeft heel lang geduurd voordat dat weer hersteld was :n )

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:33

Wat voor zalfje heb je gekregen van je huisarts??

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:33

andere huisarts zoeken?

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:35

Ik denk toch wel dat je antibiotica nodig zal hebben als ik je verhaal hoor, gewoon opnieuw bij de HA aan de bel trekken. Daar zijn ze voor!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 19:35

malih schreef:
Wat voor zalfje heb je gekregen van je huisarts??

Fucidin creme. Een witte tube met een rood randje en een leeuw erop. :j

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:39

Mmh.. dan misschien toch nog eens langs om te kijken waarom de fucidin zijn werk niet heeft gedaan :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:39

Nog een keer naar de huisarts (of doktersdienst), eventueel pedicure. Maar met een ontsteking zou ik toch echt eerst (nog een keer) naar de huisarts gaan.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:41

Vervelend verhaal!! Ontstekingen zijn zo naar.. Gouden tip: antibiotica. Heb door mijn kat een infectie aan m'n duim opgelopen (hij had ontsteking aan z'n oor, moest ik behandelen, waarschijnlijk niet goed genoeg handen gewassen). Helemaal dik, pus eruit, alle ellende die erbij hoort. En de pijn............ Naar de dokter gegaan, die heeft het opengesneden en een verband aangelegd, moest ik nat houden zodat het vocht eruit kon. Volgende dag weer naar de dokter, zwelling was inderdaad afgenomen maar nog niet over. Zo nog ongeveer 2 weken aangemodderd. Het leek beter te gaan maar het bleef pussig, rood en geïrriteerd. Het ging ook niet over. Terug naar de dokter, weer een verband aangelegd, weer hetzelfde verhaal met nathouden. Dag erna nog niet weg, WEER naar de huisarts en toen heb ik gezegd dat ik er ECHT klaar mee was! Ik zei: ik wil NU antibiotica! Was inmiddels al 2,5 week aan het aanmodderen met een ontsteking, nou dat is echt niet goed. Antibiotica gekregen, en jahoor! Het ging over. Nagel was wel beschadigd, dus die groeit er nu af, maar nieuw nageltje is al in aantocht. Dus echt, naar de huisarts en antibiotica eisen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:42

Fucidin is een antibioticazalf, dus de huisarts heeft in principe zijn werk prima gedaan. Als het niet werkt dus terug gaan voor een andere medicatie.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:42

Een voetenbad met bitterzout werkt verzachtend tegen de pijn en ontsteking.
Voor de rest zul je toch een dokter moeten hebben die je iets op recept geeft. Aangezien het al zo lang duurt en de biotexbadjes ook al niet geholpen hebben.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:45

Ik loop momenteel rond met een ontstoken dikke teen (maar vooral dat vliesje zo, naam ontschiet me), al sinds april maar is gelijkmatig verder ontwikkeld en ik ben te laat naar de huisarts gegaan. Een hele to-do lijst gekregen:
Eerst moest ik 8 dagen 3x per dag ambitiotica nemen tegen de ontsteking.
1. Voet in een badje met water en isobethadine een tijdje steken
2. Afdeppen
3. Zelfde zalf als jou smeren
4. Steriel gaasjer erop en met tape vastmaken dat het goed blijft zitten
En 5. Als het er beter uitziet moet ik het zelf 'wegbranden' met zo'n stick, maar daar zit ik nu nog niet aan.

Als ik van jou was zou ik zeker terug gaan naar de dokter, of zelfs naar een andere. Word alleen maar erger zo. En daarna tijd geven, verdwijnt helaas niet snel :(

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 19:50

Het verhaal van MyHorseGirl is inderdaad heel herkenbaar! Hele zwelling, pussig, rood en geïrriteerd en er aan komen is soort van dood-gaanmomentje.
M'n nagel is inderdaad ook echt niet in best staat.. Is nu ook helemaal kleurloos zag ik daar straks..

Ben inderdaad bang dat ik me toch bij m'n eigen eigenwijsheid neer moet gaan leggen om niet weer gefrustreerd naar de niet heel fijn helpende huisarts te gaan :\
De pijn die nu ook, naast m'n teen, voornamelijk in m'n enkel zit baart me wat zorgen..

Capriole, daar zal ik eens naar kijken inderdaad! Wie weet helpt dat! :)

SammyFloor, deels het zelfde stappenplan als ik mezelf heb aangeleerd inderdaad! Alleen dat isobethadine heb ik niet, dat zal ik ook eens uitpluizen!
Bij mij is de huid om de zwelling heen ook helemaal dood. Bedoel je dat met vliesje?

lovewally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:53

Pleister met flink wat Calendulan zalf, paar dagen doen en het is over!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:54

Kun je niet vragen om een andere huisarts binnen de praktijk, of is er maar één? Bij de huisartsen
praktijk waar ik zit kun je gewoon vragen om een specifieke huisarts.

In ieder geval veel beterschap, hopelijk is het snel over!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:54

Houd iig je bloedvaten in se gaten dat je ontsteking niet in je bloed komt en je een sepsis krijgt. Als de pijn zo doorloopt dan zou ik daar heel bedacht op blijven...