het leed dat luizen heet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buenootje

het leed dat luizen heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 19:15

Arrgghh wordt er helemaal gek van. Dochter heeft keer op keer luizen. Ik verheugde mij al op de zomervakantie, een aantal weken zonder luizen. Maar helaas, ze komt er niet vanaf.

Ik kan om de dag, altijd nat kam methode want als ik product gebruik zijn ze gewoon nog zo levend als iets. Dan kan ik dat beter laten.

Hebben er nog mensen last van? Of heeft iemand een gouden tip.....word er moedeloos van.

Ben nu van plan haar haren een stuk korter te knippen want elke keer 1,5 uur kammen is voor haar en mij geen pretje.
Broers hebben er geen last van, kleine zusje heeft ze 1 x gehad :(

Barbabientje

Re: het leed dat luizen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:26

Probeer een teatree oil druppels, deze zijn best prijzig, maar schijnt te helpen!

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:27

Teatree helpt echt enorm! Idd wel prijzig, maar echt top spul.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 20:28

iemand enig idee welke geur en waar ik ze kan halen? Prijs maakt even niet meer uit haha....cremespoeling/luizenmiddel/preventiefmiddel ect kostte me ook al een rib uit mijn lijf het afgelopen jaar.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:01

Gewoon teatree oil, hebben ze bij de DA of de Etos ofzo ook :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:03

Azijn, ik heb helaas ook luizen op dit moment, maar gister heb ik er na internet te hebben geraadpleegd flink wat azijn in gedaan en ze zijn dood. Allemaal. Dus, azijn over de hele hoofdhuid sprayen, inwrijven, inlaten werken en uitspoelen. En daarna veel kammen.

Sterkte! :(:)
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 27-07-14 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Annamarieex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:04

Wij (4e) hebben er een lange tijd terug ook last van gehad, maar m'n zusje kwam erachter dat er klinieken bestaan. Dat is geloof ik €100 pp en dan ben je er in 1x af. Het is nooit meer terug gekomen en geen last meer.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:27

Hmm wat voor een klinieken zijn dat dan?

Ik ga morgen een run bij Kruidvat doen.....hopelijk hebben ze dit in BE ook anders laat ik het mijn broertje meenemen vanuit NL dinsdag.
Azijn heb ik hier ook geprobeerd, bij mij hielp het (ik had er 3 blijkbaar), mijn haar ging goed glanzen ;) Maar bij dochter liepen ze nog steeds rond.

Als er nu eens iets was wat preventief hielp....dan was ik gelukkig. Want zo heb je ze weg (incl. neten) en een weekje school of gewoon speeltuin en hoppa zij heeft ze weer. Is zo zielig! Zeker omdat ze er ook nog eens mee gepest wordt en ouders aan mijn kop zeuren over kammen, spul geven ect. Om gek van te worden alsof ik er niks aan doe...(en ze moet het toch echt ook van anderen krijgen he zuchhtt)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:29

@ hannah41 ff heel offtopic maar hannah41 wat maak jij prachtige kunstwerken zeg!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:29

Dankjewel! :D
Mm, en heb je rozemarijn al geprobeerd? :)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:37

Nee dat nog niet....morgen eens kijken of ik daar ook aan kan komen...thx

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:38

luixen sitten alelen in schoon haar heb ik ooit eens gehorod geen idee of dit waar is

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:39

Vervelend hè die luizen, om gek van te worden. Ik hoop echt voor jullie dat het helpt! :)

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:40

Ts,behandel je de kleding van je dochter ook? Anders blijf je bezig :)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:41

Ja die worden altijd behandeld :) Al kunnen luizen geen 24 uur zonder bloed ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:45

Hier in Nederland heb je ook prefentief sprays, gelukkig, ze gaan bij mij na alle vakanties volledig ingesprayed naar school, haar in een vlecht en gel erin.
Als er eenmaal luizen zijn alles van de kapstok in dichte vuilinsZakken en een week laten staan , of alles in de vriezer 24 u beddengoed, knuffels kussens van de banken een heel gedoe...
Ik haalde ooit een luis uit een naad in een autostoel dus ook die gaat volledig leeg- stofzuigen incl eventuele stoelverhogers

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:53

Ik heb idd gehoord dat luizen de geur van teatree haten. Je kunt ook preventief een druppel in de jas doen om kruisbesmetting op school te voorkomen.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:57

Ts, zit je in België ?
Haal dan SILIKOM bij de apotheek. Da's heel efficiënt en pakt tegelijkertijd luizen en hun neten aan.
Je bent er zo vanaf.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:57

Die teatree ga ik halen dat is zeker. Die preventief spray hebben ze hier ook maar helaas....werkt niet.

Het schijnt ook dat sommige mensen nu eenmaal gevoeliger zijn....maar moet dat perse mijn dochter van 9 zijn?? Grrrr

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:58

Ja woon inderdaad in Belgie :) Ga eens kijken wat dat is.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:03

Oei vervelend zeg. Gebruiken ze bij jullie op school wel luizenzakken voor de jassen aan de kapstok?
Zo niet, dan zou ik dat aankaarten op school en zelf mee beginnen. Dus de jas/sjaal/muts in een zak, deze dichtknopen en die dan aan de kapstok hangen. Bij mijn dochtertje doen ze dit wel, en wordt er iedere woensdag na een vakantie luizencontrole gedaan, heeeel af en toe wordt er wat gevonden, gelukkig bij mijn dochtertje in de klas nog nooit wat gevonden (gaat na de zomer al naar groep 3).

Verder weet ik dat er preventieve shampoo's en sprays te koop zijn, volgens mij ook bij het kruidvat.
Deze gebruik ik zelf niet dus zou het ff moeten opzoeken voor je, dat ga ik gelijk even doen.

Edit: je hebt milium preventieve shampoo en prioderm preventieve spray.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:31

Wellicht een hele stomme vraag hoor, maar... was je ook alles om haar heen telkens als je tegen luizen behandeld? Beddengoed, knuffels, kleding? En inderdaad van die cape'jes over de jassen op school?

Op mijn basisschool waren er veel mensen die teatree-oil gebruikten maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat echt werkte. De paar keer dat ik ze had (dat is wel dus al iets van 15 jaar geleden) was er zo'n heel vies ruikend middel van de apotheek, geen huismiddeltje dus, waar het mee weg ging. En dan inderdaad kammen en al-les in de was, vloerbedekking flink stofzuigen etc.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:59

Wat je ook kan doen is luizen en ongedierte spray kopen voor duiven. Ideaal je sprayt het hoofd goed in en alles gaat dood. ook kan je daarmee dus je auto, je bankstel alles insprayen. Van Bogena duivenspray

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:16

Zelfde probleem gehad. Uiteindelijk is het bij ons hiermee gelukt: http://www.prioderm.nl/prioderm-lotion
Verschrikkelijk rotspul. Ogen gaan tranen tijdens het behandelen en het stinkt! Maar wel effectief hier.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:17

Teetrea werkt echt goed. Haren mee doen, dan een oplossing maken in een spuitfles en alles waarmee ze in contact is geweest inspuiten. Alles wassen en ook hier een paar druppels tt toevoegen. Haar van je dochter niet te vaak met shampoo wassen, luizen houden van schoon haar, dus laat maar gewoon wat vettig worden.