Bij mijn vriend zit psoriasis in de familie, hij heeft het zelf gelukkig niet. Wel is de huid op zijn gezicht verschrikkelijk droog en gevoelig. Mijn vriend is een trouwe dag/nachtcreme smeerder, maar daar begint wel het probleem. Hij kan namelijk tegen heel weinig soorten dagcreme en als hij er eens een heeft die goed voor hem werkt dan krijgt hij hier standaard na een week of 4-6 toch flinke uitslag en nog meer droge plekken van.
Wat heeft hij al gebruikt:
Sisheido: werkt redelijk, maar is behoorlijk duur
Clinique, zowel de moisture surge als de maximum hydrator: eerste tijd gaat super, na 6 weken rode uitslag
Biotherm: na enkele dagen rode plekken en uitslag
Dove/nivea etc: meteen rode plekken
Collistar: ook dit gaat 6 weken goed, maar daarna wederom droogheid en rode uitslag
Rituals: hydrateert onvoldoende, na enkele weken rode plekken
L'Oreal: na 4 weken rode plekken en irritatie
Het laatste wat we nu proberen is Lush. Overdag gebruikt hij Celestial en voor 's nachts gebruikt hij de dream cream. Die laatste is voor de meeste huidjes véél te rijk, maar mijn vriend heeft helaas nu toch weer droge plekken op zijn gezicht
Lush is wel tot nu toe het enige merk waar hij geen rode plekken en irritatie van krijgt dus in die zin positief. Hij gebruikt nu 1x per week een voedend masker van dr v.d. Hoog ter ondersteuning, maar het is nog steeds niet ideaal. Het zou zo fijn zijn als hij een creme vindt die zijn huid echt voldoende kan hydrateren. Mijn vriend drinkt ruim voldoende water, rookt niet en eet gezond, daar kan het probleem dus ook niet echt in liggen. Hopelijk zijn er bokkers met dé tip voor een fijne dagcreme die voldoende voedt en mijn vriend zn gevoelige huid niet irriteert
) het beste, die is hypoallergeen en parfumvrij.
Ik heb ook snel van droge huid en daarbij acne, voor mij werkt het juist erg goed! Al gebruik ik het niet altijd, in de zomer heb ik minder last van mn huid en gebruik ik Zwitsal voor een gevoelig huidje