Knarsbitje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Knarsbitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 00:21

Hoihoi,

Zijn er bokkers die slapen met een knarsbitje? Ik knars zo erg dat mijn voortanden afbreken en ik moet dus slapen met een knarsbitje... Maar ik ben zo bang dat ik in dat ding ga stikken -O- Hij zit wel zo vast dat als ik mijn mond open doe hij blijft zitten, maar als ik mijn tong er tegen aan zet dan heb ik hem er zo uit. En ik ben dus bang dat ik dat in mijn slaap perongeluk doe. Ik slaap op mijn zij, dus wss valt hij dan wel, maar straks slik ik hem in :')

Ik heb hem nu al een half uur in, in de hoop dat het een beetje went en ik er mee durf te slapen, maar ik zie het nog niet echt zitten..... :')

emma525

Re: Knarsbitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:26

Ademhaling is een reflex, dus dit zorgt er wel voor dat je wakker wordt en niet er in stikt.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:28

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 01:14

Oke, toch maar even doorzetten dan... Ben erg moe, dus hopelijk slaap ik snel en zeg ik morgenochtend dat het hartstikke mee viel :Y)

Kwijlen, oh fijn.... :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:05

Ik heb er ook een maar het werkt niet ik kan hem uitdoen in mijn slaap.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:17

Ik wel, maar ik spuug hem dan eigenlijk automatisch uit. Heb hem wel vaker ergens in mijn bed gevonden :D

Maare TS als je hem zo makkelijk uit kan krijgen moet je eigenlijk even terug naar je TA. Het zou nl niet zo makkelijk moeten kunnen. De reden dat ik het kan is dat ik erg lage kiezen heb, en er dus weinig houvast voor het knarsbitje is.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:28

nou ik heb het ook , het licht in de la van het nachtkastje al jaren....
hij hielp mij niet echt,en als ik verkouden was had ik het heel erg benauwd met dat ding in.
mijn kaak gewrichten deden net zo veel zeer met als zonder dat ding.
en idd je kwijlt meer en hij lag ook altijd ergenst in bed toen ik het echt probeerde te gebruiken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:37

Ik heb zoiets als bescherming voor mijn spalk voor 's nachts. Maar tegen knarsen helpt het natuurlijk ook. Ik heb er alleen eentje voor boven. Zit vrij strak dus valt er echt niet uit 's nachts. Je went er echt aan. In het begin vond ik het vreselijk en nu slaap ik juist fijner als ik hem in heb.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 11:32

Nou, heb prima geslapen :D Ding zat nog gewoon op zijn plek toen ik wakker werd. Wel dacht ik: Ben nu toch wakker, dus hij kan wel uit... En toen ben ik weer in slaap gevallen :')

Maar, zit hij bij jullie in het begin ook losser? Ik kon hem er gisteravond namelijk makkelijk uit halen, maar toen ik wakker werd, moest ik flink moeite doen om hem er uit te krijgen :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:08

Is altijd zo dat ie vaster zit smorgens, trekt een soort van vacuüm. Ik heb er ook een sinds een paar maanden, zit prima. Heb er ook geen last van gehad dat het moest wennen ofzo.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:15

Ik moet er eigenlijk ook 1 hebben, maar omdat ik niet dagelijks last heb van t klemmen stel ik t liever even uit. In de periodes dat ik veel klem gebruik ik nu gewoon een hockeybitje.
Mag ik vragen wat jullie tandarts voor een bitje vraagt? Mijne €200 en dat vond ik aardig aan de prijs namelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:47

Volgens mij is de prijs van 200 wel redelijk gemiddeld, als je dat inclusief het maken van een mal etc hebt dan.

TS, kan hij sochtends niet strakker zitten doordat je toch wat hebt geklemd oid?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:04

Ik was geloof ik zon 120 euro kwijt voor maken en materialen.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:16

Bij mij werd het vergoed, maar heb dat ding ook 24/7 nodig omdat mijn tanden niet op elkaar passen en ik zonder dus nog ergere kaakgewrichtsproblemen heb. Zoals je gemerkt hebt valt zo'n spalk er echt niet zomaar uit, en als het wel zo is moet je ermee terug.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:48

Ik heb er een Nti spalk voor.
Soort blokje, klik je op je voortanden (uiteraard gemaakt door tandarts) waardoor je kaken niet meer op elkaar kunnen.

Heb inmiddels m'n 4e (met slijtage, dus 5 zal wel komen) en ben er dolgelukkig mee!!!
Geen pijn aan m'n kaken (kauwen overdag deed zoveel pijn) & geen scherpe en kapotte kiesen meer.
Kan niet meer slapen zonder.

Exit; kosten geloof 250 euro

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:55

Ik heb ook al jaren een knarsbitje op m'n ondertanden, kan niet meer zonder.
Enkel als ik erge keelpijn heb of iets vind ik hem in bed maar anders zit hij altijd nog keurig in mn mond!
Ik kreeg hem overigens ook gewoon vergoed.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:46

na een contro;le was hij bijgeslepen, en bleef beter zitten hij was bij mij 4 jr geleden volledig vergoed.
ik had er eentje voor boven.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:04

Kun je de oorzaak niet proberen aan te pakken, ik doe het bv alleen als ik erg gestresst ben, heel veel nieuwe prikkels krijgen of gespannen ben. Spanning uit mn lijf houden werkt wel goed (anders loopt ik met dusdanige kaakpijn dat ik niet eens kan kauwen).
Ik heb zo n bitje van bij de drogist, onding, paar keer geprobeerd ermee te slapen, maar het was allesbehalve een lekker gevoel, gooide het ding er meestal na een half uur uit weer. Dus gebruik em nu niet meer. Mss dat een meer professionele beter is, maar ik hoef ze niet meer te proberen ;)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:53

Ik heb ook een bitje en nooit problemen mee gehad, wat betreft inslikken oid.
Hij zit altijd keurig als ik wakker wordt. Hij moet nu iig vervangen worden maar vind €200,00 best duur :o

Heb hem helaas wel echt nodig, want heb een probleem met mijn kaakspieren.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 05:34

Hoe ziet jullie knarsbitje eruit?
Ik heb er een besteld, maar daar blijken metalen knopjes aan te zitten. Die zitten op twee plekken tegen de tanden om het bitje op zijn plek te houden. Dat metalen draadje loopt in het bitje van de linker naar de rechter kant.

Helaas zit er een stofje in dat metaal waar ik allergisch op reageer. Ik wil het bitje daarom niet zo hebben.

Heeft jullie bitje ook een dergelijke constructie om vast te blijven zitten of zit er geen metaal in of aan?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:53

Boras schreef:
Hoe ziet jullie knarsbitje eruit?
Ik heb er een besteld, maar daar blijken metalen knopjes aan te zitten. Die zitten op twee plekken tegen de tanden om het bitje op zijn plek te houden. Dat metalen draadje loopt in het bitje van de linker naar de rechter kant.

Helaas zit er een stofje in dat metaal waar ik allergisch op reageer. Ik wil het bitje daarom niet zo hebben.

Heeft jullie bitje ook een dergelijke constructie om vast te blijven zitten of zit er geen metaal in of aan?

De mijne heeft geen metaal.
Is gewoon van soort plastic achtig iets gemaakt.

Zal je een foto besparen, want na 2 jaar ziet hij er niet meer uit :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 01:12

Cemlys; Spanning en stress is bij mij ook zéker een reden van het knarsen :j De zenuwen in mijn armen en benen zijn beschadigd en op bed heb ik daar ook behoorlijk last van en ontspannen is daardoor best lastig.. Slaap heel onrustig.

Knarsbitje is een groot succes trouwens *\o/* Had altijd heel erg moeite met wakker worden, was gewoon nog moe... Nu sta ik gewoon 4 uur eerder naast mijn bed! Merk er ook amper nog wat van... Het is al helemaal gewoon.
Knarsbitje is al flink beschadigd.

Wel viel me op dat mijn ondertanden nu kleine barstjes hebben... En als ik hem na een nacht uitdoe, heb ik het gevoel dat mijn tanden niet meer op elkaar passen.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 01:29

Daphne__ schreef:
En als ik hem na een nacht uitdoe, heb ik het gevoel dat mijn tanden niet meer op elkaar passen.

Dit is heel normaal, je beet is ermee anders. De positie van je onderkaak tov je bovenkaak wordt ermee beïnvloed en na het uitdoen vraagt dit dus weer om een omstelling vanuit je kaakgewrichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:14

Die van mij heeft 2 voelsprietjes aan de zijkant, met bolletje erop ook nog _O-
Alleen lopen die niet door naar de andere kant zeg maar, zijn maar kleine draadjes die dan in het plastic zitten maar niet helemaal rond. Snap je het nog?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:17

Ja, ik snap het helemaal.

Intussen geregeld dat ik bitje niet neem, ga het risico niet lopen.
Ik krijg een nieuwe zonder voelsprieten :)
Perfect opgelost dus,