Extreem vaak de hik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

renateeee_

Extreem vaak de hik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 00:36

Hoi!

De titel zegt het al een beetje, ik heb echt extreem vaak de hik.. :')
Zeker wel 10 maal per dag, soms zo erg dat aan het einde van de dag m'n hele borstkas pijn doet.. Heb echt van alles geprobeerd, van een glas op z'n kop leegdrinken tot op z'n kop m'n adem in houden :+ Hebben jullie de gouden tip?

Groetjes!

Amber27

Re: Extreem vaak de hik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:44

gouden tip die bij mij al-tijd werkt: denken aan wat je de avond van tevoren gegeten hebt. als je dat weet, aan wat je de dag daarvoor gegeten hebt en zo verder. weg hik!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:45

Heel hard onder je ribben drukken helpt bij mij wel goed meestal :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:47

Gewoon een groot glas water in een keer leeg drinken. Werkt prima bij mij iig.

Had een keer een paar uur achter elkaar de hik en heb een flesje spa blauw leeggedronken... weg hik!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 06:06

inderdaad een groot glas water maar wel heel rustig leegdrinken zonder adem halen tussendoor. Dan kan je de hik 'wegdrinken'

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 06:12

Mijn moeder zegt zonder adem te halen: Ik-en-de-hik-vlogen-over-het-meer-ik-kwam-terug-maar-de-hik-niet-meer.
En dat zeggen tot je niet meer kan.
Helpt bij mij ook!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 06:48

Als je zo vaak de hik hebt zou ik eens richting logopedie denken. Daar leer je technieken om je ademhaling te verbeteren.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 07:12

Thanks voor de reacties! Ik ga het allemaal proberen en als t niet werkt, misschien even de ha bellen voor een verwijsbrief :)

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:38

Suikerklontje eten. Niet heel lekker maar werkt wel :) (of glas water met neus dicht drinken helpt ook vaak)

Maar zo vaak de hik is niet normaal hoor. Ik zou gewoon de ha bellen, want leuk als hier een tip bijzit waarbij je er telkens weer even vanaf bent, maar helemaal geen hik meer krijgen is natuurlijk veel fijner. Succes ermee!!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:43

Of een keer langs de osteopaat, die zit bij mij ook altijd aan mn middenrif te knutselen ;-)

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:19

Haha nou het is inderdaad knap vervelend, vooral omdat ik met m'n werk achter de telefoon zit :+
Zal binnenkort aan de fysio is vragen of hij iets weet!

Bedankt voor alle reacties :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:27

Even mediteren, opzoek gaan in je lichaam waar de hik vandaan komt en daarna naar toe ademen bij mij is de hik onmiddellijk weg, dan nog wel even doorgaan zodat ie niet meteen terug komt maar het werkt erg goed.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:31

Ik ken het probleem. Ik heb ook behoorlijk vaak de hik. Soms is het 1 keer hik en meteen weg, andere keer kan ik van alles doen maar niets werkt. :')

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:35

Wat bij mij altijd werkt, is heel regelmatig achter elkaar kleine slokjes water drinken. Heb het idee dat het om het slikken gaat, dus je kunt ook iets anders drinken, maar met koolzuurhoudende dranken werkt 't wel minder goed.

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:23

Gewoon een glas drinken op de kop werkt bij mij niet, maar het werkt bij mij wel als ik in een keer zoveel mogelijk water in mn mond doe en dan snel en kleine slokjes en dat een paar keer achterelkaar herhalen zonder tussendoor te ademen. (op zijn kop uiteraard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:26

Ik heb hier gelukkig niet zo vaak last van maar als ik er last van heb is het ook heel extreem, laatst zo'n 4 uur achter elkaar, (onder een bejaarden-bingo)!!.
Erg vervelend dus maar bij mij helpt helemaal niks helaas.
Gelukkig heb ik niet suuuper vaak de hik, maar ik jouw geval zal ik even de HA vragen om advies, want dit lijkt me heeel naar!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:28

Zou naar de huisarts gaan. Kan best zijn dat je een verkeerde schimmel in je maag hebt en daardoor zo vaak de hik hebt. Tenminste dat was bij mijn vader wel het geval. Ook kan het best zijn dat je een scheurtje in je middenrif hebt, dit kan ook de oorzaak zijn van de hik.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:28

Wat ik altijd doe is mijn wijsvinger vastpakken bij het hoogste 'hobbeltje' waar je hem kunt buigen (naam kwijt :')), dus vlak bij je nagel, met je andere wijsvinger en duim en dan de hand waar in geknepen wordt af laten hangen.

Ik denk dat het bijgeloof is o.i.d., heb het ooit geleerd van mijn groep 7 meester maar het werkt nog steeds :').

Edit: ik heb het overigens echt maar heel af en toe, als je het zo vaak hebt zou ik ook even een HA raadplegen :j

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 23:17

Haha wat fijn alle reacties! Ik werk als doktersassistente en zal het morgen even aan m'n baas vragen! Vind t altijd zo stom om hem lastig te valken met m'n eigen kwaaltjes, maar dit is niet zo groot en gelukkig is tie erg aardig :)

Ik laat het weten!

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:20

HA ik ben dus niet de enige.
Ik heb het vaak als ik de snel eet of drink (ik eet altijd super snel, dis heb regelmatig de hik :+ )
Wat helpt? Tja dat is een raadsel (of voor mij dan, minder snel eten)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:21

Ik heb ook supervaak de hik! Gelukkig niet zo vaak als jou maar als ik eenmaal een keer de hik heb is het meestal gelijk een keer of 5 per dag van die hikbuien. :')
Het helpt bij mij vaak als ik denk aan wat ik eergisteren gegeten heb haha.
Heb het ook vaak na het sporten. Tijdens het sporten krijg ik dan steek in m'n zij en dan na het sporten loop ik de hele dag te hikken :=

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:11

Wat vervelend zo vaak de hik.
Bij mij is het een verkeerde ademhaling. Als ik heel bewust rustig in en uit adem en daarmee ook echt mijn buik en ribben uit zet en intrek is het binnen de kortste keren weg.

Succes met je hik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:15

In het eerste kootje van je pink knijpen en heel hard denken aan een wit paard!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:16

Ik zuig ergens op, desnoods mijn tong en dan is het vrijwel direct weg.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:52

Captain schreef:
Ik zuig ergens op, desnoods mijn tong en dan is het vrijwel direct weg.

:j Daarom ook het suikerklontje. Hik is een kramp van de middenrifspieren en ergens op zuigen brengt het weer tot rust (of de suiker daar zelf ook nog wat aan bijdraagt, geen idee..)