Ben ik aan het uitdrogen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Ben ik aan het uitdrogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:07

Hallo allemaal. Ik heb afgelopen zondag en vandaag alles overgegeven. Ik werd ineens heel misselijk en heel wit en moest binnen 10 minuten echt alles overgeven. Alles wat ik die dag had gegeten kwam er toen weer uit. Nu is het voor mij vakantie en in vakanties drink ik automatisch veel minder dan op schooldagen (daar heb ik Smorgens cornflakes met melk en nog een extra beker melk, op school zelf zeker 1 liter drinken, smiddags als ik thuis kom een glaasje ranja ofzo en savomds nog een of twee glaasjes) Alleen in vakanties drink ik heel wat dagen meer dan de helft minder. Ik heb bijvoorbeeld vanmorgen ook cornflakes gehad en voor de rest een beker melk. Na het overgeven heb ik 1 glas water, 1 glas slappe ranja en 2 glazen cola gehad en ik ben sinds dat hartstikke bijgekomen. Zo was dat afgelopen zondag ook. Meteen heel wat drinken en ik kwam weer bij. Zou ik nu aan het uitdrogen zijn en zo ja kunnen jullie me dan helpen om er beter aan te denken dat ik veel meer ga drinken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Groetjes

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:10

Zet je alarm aan op je telefoon?

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:11

Goedkoop middel.... cola en chips! Is in feite orale rehydratie dan. Weet alleen niet of je het ook binnenhoudt!
Het is sowieso goed om een flesje water bij je te hebben of in koelkast te zetten zodat je sneller drinkt en ook kunt zien hoeveel je al gedronken hebt en als reminder dat je nog extra moet drinken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:11

quartel schreef:

Kan ik doen maar dan moet ik even kijken hoe ik dat ga doen want ik houd er wel van om alles op vaste tijden te doen

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:13

drawerlover schreef:
quartel schreef:

Kan ik doen maar dan moet ik even kijken hoe ik dat ga doen want ik houd er wel van om alles op vaste tijden te doen

Dan is het toch juist ideaal?

Ik zou ervoor zorgen dat je altijd een flesje water naast je hebt staan of bij je hebt. Zodra je dorst krijgt gewoon even een slokje nemen. Het hoeft niet gelijk een halve liter te zijn. Als je veel kleine beetje drinkt kom je er ook wel.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:14

drawerlover schreef:
quartel schreef:

Ik denk om de twee uur één glas drinken een goed begin is :j

Vero

zeg tegen je ouders dat ze je moeten helpen onthouden dat je wat gaat drinken

Patty14

Grote fles water of ranja bij je houden. Dit moet ik ook doen anders drink ik veel te weinig.
Dan denk je er ook eerder aan.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:14

jabbie schreef:
Goedkoop middel.... cola en chips! Is in feite orale rehydratie dan. Weet alleen niet of je het ook binnenhoudt!
Het is sowieso goed om een flesje water bij je te hebben of in koelkast te zetten zodat je sneller drinkt en ook kunt zien hoeveel je al gedronken hebt en als reminder dat je nog extra moet drinken.

Dankje ja ik mag niet te veel prik drinken door mijn stomme beugel eigenlijk. Ik mag een glaasje per dag. Ik voel me nog niet 100% goed en heb ook nog een klein flesje sinas in de koelkast staan die ik gisteren heb gekregen dus die neem ik dalijk ook. En ik zal vragen om chips dat is misschien we slim want daar zit zout in en dat heb je ook nodig natuurlijk

LoveGlove

Re: Ben ik aan het uitdrogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:16

Wat wel is, ik zet bijna altijd snachts een fles water naast mijn bed (nooit een glas want Door mijn gigantische spinnen angst durf ik dat niet en een van mijn juffrouws heeft dat ooit gehad dat er een superdikke spin in dat glas zat)

twisietos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:18

Bouillon drinken en ieder uur een glas water ofzo dit kreeg ik in het ziekenhuis als ik uitgedroogd was

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:19

Het inderdaad zo neerzetten dat je er over struikelt.
Als ik erg dorstig ben drink ik ook ORS, dat gaat toch wat sneller qua aanvullen.
Reden van het uitdrogen is bij mij toch vaak de verhoging die ik gewoon heb door het bestrijden van een chronische aandoening.
Dus als ik me een rozijn voel, ORS slobberen, knap ik inderdaad trouwens ook altijd snel van op!

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:20

pak een fles water van 1.5l, en die moet op het einde van de dag op zijn. anders drink je te weinig.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:21

Ja ik zal met mijn ouders eens overleggen wat zij vinden. Dankjewel voor de tips allemaal. Hier kan ik wel wat mee

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:21

Hey meid, drink je nu ook even? :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:24

Haha ja ik heb net een flesje sinas uit de koelkast gehad. Ik was gister op bezoek bij mijn tante en die gaf me een flesje sinas en die had ik niet opgedronken dus doe ik het nu maar (heb vreselijke hoofdpijn nu en ik wil wel paracetemol pakken maar ben nog beetje misselijk, zou ik het doen?)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:25

Hoofdpijn en misselijk = 'ik drink te weinig'
Helpt geen pijnstiller tegen nu, gewoon drinken. Kopje bouillon drinken :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:26

drawerlover schreef:
Haha ja ik heb net een flesje sinas uit de koelkast gehad. Ik was gister op bezoek bij mijn tante en die gaf me een flesje sinas en die had ik niet opgedronken dus doe ik het nu maar (heb vreselijke hoofdpijn nu en ik wil wel paracetemol pakken maar ben nog beetje misselijk, zou ik het doen?)

Heb je thuis niks tegen de misselijkheid zoals primperan of motilium?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:27

Ik lus geen bouillon :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:27

Furrow schreef:
drawerlover schreef:

Heb je thuis niks tegen de misselijkheid zoals primperan of motilium?

Nee helaas niet

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:27

De hoofdpijn komt waarschijnlijk doordat je te weinig drinkt. Paracetamol kan tijdelijk helpen maar neemt de oorzaak niet weg.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 20:29

Nee dat snap ik maar Ik heb een tijdje terug toen het net lente was (toen was ik ziek) gelezen dat als je misselijk bent, je absoluut geen paracetemol moet nemen want dan sta je binnen de kortste keren bij de plee

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:31

Je moet niet zoveel lezen, maar gewoon elk uur een glas drinken nemen, dan komt het allemaal goed.

horseee6589

Zorg er voor dat je sowieso 6 glazen per dag drinkt (liefst water natuurlijk)
Hang bijvoorbeeld op een plek waar je vaak komt een briefje met 'drinken' op. Of vraag iemand thuis of die gene je helpt herineren of regelmatig wat aanbied.

josje4

Er zijn speciale apps die je drink gedrag bij houden en een notificatie geven wanneer je moet drinken!