Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
heidy_wilco schreef:Hardlopers lopen aan de "verkeerde" kant van de weg, zodat ze tegemoetkomend verkeer zelf in de gaten kunnen houden. En als ze gewoon aan de kant lopen kunnen ze niet de berm in. Kleine moeite om zelf even eromheen te fietsen.
SindyKaya schreef:heidy_wilco schreef:Hardlopers lopen aan de "verkeerde" kant van de weg, zodat ze tegemoetkomend verkeer zelf in de gaten kunnen houden. En als ze gewoon aan de kant lopen kunnen ze niet de berm in. Kleine moeite om zelf even eromheen te fietsen.
Volgens mij kunnen ze aan de verkeerde kant ook gewoon even de berm in, ook kleine moeite toch

SindyKaya schreef:heidy_wilco schreef:Maar lopen ze aan de kant of midden op de weg? Daar zit een groot verschil in. Ik vind dat je nogal aan het miepen bent hoor...
Ze lopen aan de kant.
Miepen? Is vertellen wat ik irritant vind al 'miepen'?
vuurneon schreef:Ik loop altijd tegen het verkeer in, vind ik veel veiliger alleen (met een groepje met het verkeer mee) en waarom zou ik in de berm moeten als ik er gewoon mag lopen?
T is nou niet dat de fietsers zo hard gaan dat ze mij niet kunnen zien of bizarre manoeuvres moeten uithalen voor 1 lopen aan de kant van de weg tegen de berm aan.
unihorses schreef:ik irriteer me daar ook verschrikkelijk aan. ook met de auto en als je er niet omheen kan blijven zij stug op je afstuiven tot ze zo ongeveer tegen jou op lopen en maar vloeken en tieren ja sorry hoor er zijn tegenliggers... ik vind het verschrikkelijk je kan best even daar het gras in gaan of gewoon aan de goede kant ( waar je gewoon ingehaald kan worden en beiden de zelfde kant op gaat ipv op het ding af komt ) en waarom moeten lopers verkeer aan zien komen als ze toch niet aan de kant gaan? kunnen we ook wel aan de verkeerde kant gaan fietsen om het verkeer te zien... levensgevaarlijk juist. je kan niet links rijden dus waarom wel lopen?
unihorses schreef:ik irriteer me daar ook verschrikkelijk aan. ook met de auto en als je er niet omheen kan blijven zij stug op je afstuiven tot ze zo ongeveer tegen jou op lopen en maar vloeken en tieren ja sorry hoor er zijn tegenliggers... ik vind het verschrikkelijk je kan best even daar het gras in gaan of gewoon aan de goede kant ( waar je gewoon ingehaald kan worden en beiden de zelfde kant op gaat ipv op het ding af komt ) en waarom moeten lopers verkeer aan zien komen als ze toch niet aan de kant gaan? kunnen we ook wel aan de verkeerde kant gaan fietsen om het verkeer te zien... levensgevaarlijk juist. je kan niet links rijden dus waarom wel lopen?
SindyKaya schreef:vuurneon schreef:Ik loop altijd tegen het verkeer in, vind ik veel veiliger alleen (met een groepje met het verkeer mee) en waarom zou ik in de berm moeten als ik er gewoon mag lopen?
T is nou niet dat de fietsers zo hard gaan dat ze mij niet kunnen zien of bizarre manoeuvres moeten uithalen voor 1 lopen aan de kant van de weg tegen de berm aan.
Omdat je gewoon simpel weg op de verkeerde kant loopt?
SindyKaya schreef:vuurneon schreef:Ik loop altijd tegen het verkeer in, vind ik veel veiliger alleen (met een groepje met het verkeer mee) en waarom zou ik in de berm moeten als ik er gewoon mag lopen?
Omdat je gewoon simpel weg op de verkeerde kant loopt?
druk met de muziek... zo tegen geparkeerde auto. kun je beter met het verkeer mee lopen minder gevaarlijk ( en stel ik rolde wel / stond al stil en zo'n oen loopt tegen me op zie ik het ngo wel voor me dat het mijn schuld is en ik straks een wandelaar zou hebben "aangereden " heidy_wilco schreef:unihorses schreef:ik irriteer me daar ook verschrikkelijk aan. ook met de auto en als je er niet omheen kan blijven zij stug op je afstuiven tot ze zo ongeveer tegen jou op lopen en maar vloeken en tieren ja sorry hoor er zijn tegenliggers... ik vind het verschrikkelijk je kan best even daar het gras in gaan of gewoon aan de goede kant ( waar je gewoon ingehaald kan worden en beiden de zelfde kant op gaat ipv op het ding af komt ) en waarom moeten lopers verkeer aan zien komen als ze toch niet aan de kant gaan? kunnen we ook wel aan de verkeerde kant gaan fietsen om het verkeer te zien... levensgevaarlijk juist. je kan niet links rijden dus waarom wel lopen?
Omdat mensen het tegenwoordig te druk hebben met andere dingen tijdens autorijden en/of fietsen
SindyKaya schreef:Dus als ik het nu goed begrijp, lopen hardlopers aan de verkeerde kant op de weg zodat ze niet oplettende tegenliggers tegen kunnen komen en aan de kant gaan. Waarom kunnen ze dan wel voor niet-oplettende aan de kant, en niet voor wel-oplettende tegenliggers?

vuurneon schreef:SindyKaya schreef:Dus als ik het nu goed begrijp, lopen hardlopers aan de verkeerde kant op de weg zodat ze niet oplettende tegenliggers tegen kunnen komen en aan de kant gaan. Waarom kunnen ze dan wel voor niet-oplettende aan de kant, en niet voor wel-oplettende tegenliggers?
Er is geen verkeerde kant voor voetgangers
lopen voetgangers links wat simpel ook wel "de verkeerde kant" wordt genoemd ookal zegt de wet dat het mag ( en wat zegt die over aan de kant gaan van die akelige voetgangers ? )
aan de goede kant van de weg... nooit problemen met auto's die op me in rijden wat wel het geval is als ik verkeerde kant loop.