Weg laten snijden verstandskiezen: slechte adem?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Weg laten snijden verstandskiezen: slechte adem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 14:22

De titel zegt het al.. Is het echt zo dat je een tijdje een onverhelpbaar slechte adem krijgt na het weg laten snijden van je verstandskiezen? :Y)

Zo ja.. Hoe lang duurt dit gemiddeld en is er werkelijk niets tegen te doen?

Ervaringsdeskundigen brand los!

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:27

Omdat je je tanden een tijdje niet goed kan poetsen kan het inderdaad zo zijn dat je een slechte adem krijgt.

Bij mij duurde dit ongeveer 4 weken. Ik heb 3 keer per dag mijn tanden gepoetst (voor zover t natuurlijk kon, want de gaten waren enorm :') ) en veel pepermuntjes eten..

En eten waarvan je weet dat je gaat stinken vermijden.

Anoniem

Re: Weg laten snijden verstandskiezen: slechte adem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:29

Geen last van gehad, je kan prima je tandenpoetsen, alleen achter voorzichtig zijn. Je komt toch eigk nooit heeelemaal daarachter waar ze ze weg hebben gehaald :)

Een pepermuntje of smintje of ed op zijn tijd werkt altijd wel :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:29

Het scheelt ook als je mag spoelen met waterstofperoxide :j dat dood bacteriën en dan ruik je ook wat minder ;)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:30

Hier heb ik nog nooit over gehoord, maar ik ben nu al bang! In de herfstvakantie gaan alle 4 mn verstandkiezen eruit :( tandarts zei dat het wel mee viel maar weet het niet zo :(

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:32

Ik heb afgelopen dinsdag een verstandskies laten weghalen en inderdaad je krijgt wel even een slechte adem. Ik kan nu alweer aardig poetsen, maar dit ging de eerste paar dagen nog amper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:32

Welsh, vraag gewoon of ze voorzichtig verdoven, dat deed het meeste pijn bij mij, de eerste keer deed die het nogal snel en hard, en 2e keer heb ik het gezegd en deed die erg voorzichtig, ook kan je miss vragen of ze kunnen lijmen, of geen hecting kunnen plaatsen. Met de hechting kon ik een maand amper normaal eten ivm mond opendoen. En 2e keer had die niet gehecht en kon ik alles eigk gewoon :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:33

Nou daar heb ik nog nooit iets van gemerkt hoor!
Bij mij zijn ze ook alle 4 weggesneden (niet in 1x, in 2x) en bij mijn zus ook.. Maar hier allemaal geen last van hoor.. Poetsen is wat lastiger omdat het allemaal wat gevoelig is, maar zeker niet onmogelijk.. daarnaast moet je met perio-aid spoelen, dit dood juist alle bacteriën!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:34

Als het goed is krijg je een spulletje (naam kwijt) waarmee je moet spoelen. Ter vervanging van het poetsen. Althans ik kreeg het wel en kon daarna gewoon weer poetsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:37

Ik kreeg gewoon een speciale spuit, die in het gat kon zeg maar, moest ik vullen met water met zout opgelost en schoonmaken maar :p

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:38

Ik heb van de arts een voorschrift gekregen om Hextril te halen in de apotheek.
Dit is een steriel mondspoelmiddel dat de wondjes ontsmet en de adem ook fris houdt. Ik moest het 3x per dag na het eten gebruiken.
De arts heeft mij ook gezegd dat ik voorzichtig terug kon beginnen poetsen na een week. Wel zien dat je van de draadjes af blijft en heeeel voorzichtig zijn! Best niet aan de draadjes komen maar alleen de voorste tanden wat poetsen.
Misschien een keer langs de apotheek voor die Hextril?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:43

Wat ook kan is dat er een ontsteking zit, dat geeft ook een erg vieze geur. Dat even uit laten sluiten en dan spoelen met bacterie-dodend spul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:46

Ja dat kan zo zijn, mijn vriend liet ook kiezen trekken. En de eerste paar dagen was het niet echt fijn. 3 keer per dag spoelen met mondwater en natuurlijk goed poetsen hielp wel.
Na ong. een weekje was het over gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:48

Bij mij is de kies aan de rechterkant weggesneden en daar had ik een paar dagen een heel vies smaakje aan.. Ik kreeg in het ziekenhuis Corsodyl mee, dat is mondwater speciaal voor na chirurgische ingrepen. Daarmee kun je het toch schoon houden ondanks dat je daar niet met de tandenborstel kunt (wilt!!!) komen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 15:01

Bedankt voor alle reacties! :)

Ik zal het even uitleggen.. Ik had eigenlijk een afspraak staan bij de kaakchirurg voor maandag 7 juli, maar vanaf 12 juli heb ik een nogal drukke en sociale week! Pijn en een slechte adem kan ik daarbij natuurlijk niet gebruiken. :Y) Mijn verstandskiezen liggen schijnbaar ook nog eens vrij lastig dus ik heb nu toch maar besloten om het te verplaatsen naar maandag 21 juli.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:03

Jennyj01 schreef:
Als het goed is krijg je een spulletje (naam kwijt) waarmee je moet spoelen. Ter vervanging van het poetsen. Althans ik kreeg het wel en kon daarna gewoon weer poetsen.

Period Aid heet dat, kan je bij een goede drogist ook gewoon kopen.
Anders voorzichtig spoelen met CB12, de groene variant, die is niet zo sterk, werkt als een speer
(ervaringsdeskundige, want ik heb nog maar 1 kies staan boven :+ )

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:05

Ik ben een ervaringsdeskundige. Bij mij zijn alle kiezen tegelijkertijd weggesneden. Ik stonk ongeveer 1,5 week uit mijn bek, naderhand bleek dat niet normaal te zijn. Er bleek een ontsteking te zitten. Na een antibioticakuur van een week was dat gelukkig snel over en verdween ook die rioollucht.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:06

Sem_ schreef:
Bedankt voor alle reacties! :)

Ik zal het even uitleggen.. Ik had eigenlijk een afspraak staan bij de kaakchirurg voor maandag 7 juli, maar vanaf 12 juli heb ik een nogal drukke en sociale week! Pijn en een slechte adem kan ik daarbij natuurlijk niet gebruiken. :Y) Mijn verstandskiezen liggen schijnbaar ook nog eens vrij lastig dus ik heb nu toch maar besloten om het te verplaatsen naar maandag 21 juli.

Verstandige keuze. Je kunt een flinke zwelling krijgen die binnen 5 dagen niet is verholpen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:10

Idd ik heb een enorme hamsterwang gekregen en nu 7 dagen erna zie je nog steeds een klein verschil bij beide wangen. Bij mij is het gehecht en ik kreeg pijnstillers meer niet. Op dag twee is de zwelling het grootst.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 15:14

Ik heb nog nooit een verdoving in mijn mond gehad dus ik ben benieuwd en een beetje bang. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:43

Oh die verdoving in je mond valt reuze mee hoor! Het voelt als ze hem zetten heel eventjes als een prikje van een naald en dan voel je het al niet meer :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 19:54

Pff afgelopen maandag is het gebeurt, maar ik leef nog steeds op pijnstillers. Man man, wat kan
dit vervelend zijn! Mijn bovenste verstandskiezen mochten nog even blijven zitten, die zitten nog
te diep, dus alleen rechtsonder is gedaan. Hij heeft er een halfuur over gedaan, snijden, boren,
alles.. Hij moest eerst doormidden worden geboord en de wortels hadden schijnbaar een soort
weerhaakjes. Nu sinds donderdag/vrijdag behoorlijk last van mijn kaak, voor mijn gevoel niet
zozeer de wond, maar echt mijn kaak. Waarschijnlijk door het trekken en duwen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:57

Zou een ontsteking kunnen zijn (komt vaker voor), voor de zekerheid morgen even contact opnemen met je tandarts (maakt niet uit dat verstandskies er door kaakchirurg is uitgehaald).
Het is gehecht neem ik aan?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 20:05

Ja het is inderdaad gehecht, ik had vandaag al gebeld maar ze zeiden dat het er nog bij hoorde, maar
als het morgen niet minder wordt of erger dat ik dan terug moet bellen. :j Helaas nog maar 1 zakje
brufen over.. Zit al aan de 6 paracetamol vandaag, bewaar dat laatste zakje maar voor vannacht.
Afgelopen weekend hield ik het echt niet zonder brufen, dat is nu wel te doen gelukkig!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:15

Die hele kaak heeft een klap gehad van dat trekken en breken. Er zit een gat in je kaak. Dus dat doet nog even flink zeer. Waarschijnlijk heb je ook nog wat zwelling wat tegen je zenuw kan drukken. Gewoon rustig wachten tot het over is. Is het niet blauw? Ik zag eruit of ik een flink pak slaag had gehad.