Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
evanescence schreef:Ik loop al 4jaar met een lastige duim, na dat ik een, skiduim heb opgelopen.
als ik jou was, zou ik even langs de huisarts gaan, en die er na laten kijken. Want een skiduim loop je niet zomaar op.
mocht het wel een skiduim zijn: geef het dan genoeg rust. Anders kom je er nooit meer vanaf. En ik spreek uit ervaring..
xIirtJj schreef:Een skiduim kan je alleen krijgen door een trauma. Dus niet door niets te doen. Beter op google kijken naar de oorzaken ipv de symptomen als je zelf wilt dokteren.
Mijn duim is verlamd als gevolge van een skiduim. Eerder hadden ze een verkeerde diagnose gesteld en daardoor niet goed gehandeld voor we na vier dagen in de computer keken (moeder werkte in het ziekenhuis waardoor ze toegang had tot mijn gegevens en dus ook de röntgens) en er in de diagnose van de röntgen stond dat ik een skiduim had. Ze hadden me nooit zomaar weg mogen sturen met een simpele 'duim op de kop van de kom'. Ze hadden moeten immobiliseren en echo's moeten maken. Gevolg is dat nu alle spieren en pezen aan elkaar gegroeid zijn en mijn duim dus verlamd is. Met de jaren wordt het ietsje beter door therapie, maar pijn heb ik nog iedere dag.
marleen_usar schreef:De huisarts vond het vreemd dat ik zo maar zo,n letsel had maar ik heb vaker iets vreemd of iets zo maar, ik ben op de foto geweest en hoor morgen meer. In ieder geval een brace rijker.
emily2105 schreef:xIirtJj schreef:Een skiduim kan je alleen krijgen door een trauma. Dus niet door niets te doen. Beter op google kijken naar de oorzaken ipv de symptomen als je zelf wilt dokteren.
Mijn duim is verlamd als gevolge van een skiduim. Eerder hadden ze een verkeerde diagnose gesteld en daardoor niet goed gehandeld voor we na vier dagen in de computer keken (moeder werkte in het ziekenhuis waardoor ze toegang had tot mijn gegevens en dus ook de röntgens) en er in de diagnose van de röntgen stond dat ik een skiduim had. Ze hadden me nooit zomaar weg mogen sturen met een simpele 'duim op de kop van de kom'. Ze hadden moeten immobiliseren en echo's moeten maken. Gevolg is dat nu alle spieren en pezen aan elkaar gegroeid zijn en mijn duim dus verlamd is. Met de jaren wordt het ietsje beter door therapie, maar pijn heb ik nog iedere dag.
Wat balen is dat zeg! Ik heb dan nog maar geluk gehad zeg. En ik vond die 9 weken in een brace al vervelend. Het enige wat ik eraan over gehouden heb is dat die duim nu stijver is. Dat zal waarschijnlijk zo blijven. Verder geen pijn of iets dergelijks.

unihorses schreef:marleen_usar schreef:De huisarts vond het vreemd dat ik zo maar zo,n letsel had maar ik heb vaker iets vreemd of iets zo maar, ik ben op de foto geweest en hoor morgen meer. In ieder geval een brace rijker.
jij komt bij huisarts zegt ik heb een skiduim en arts speelt mee?
zelfs met een gescheurde band krijg ik een probeer eerst maar 6 weken rust