Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
minikatje schreef:vind dat je veel te weinig drinkt eigenlijk, voor de rest vind ik dit een prima lijstje voor iemand van dertien.
als je snel wegvalt probeer dan je snelle suikers om te wisselen voor iets wat langzamer de energie vrijgeeft
Chessie schreef:12 liter water per 24 uur is dodelijk heb ik geleerd.
Maar drink eens wat water ipv ranja, stilt mogelijk beter de dorst en de suikers in de limonade kunnen juist ook heel erg voor een dip zorgen
Caelumm schreef:Ik drink denk ik meer dan 2,5 liter per dag![]()
Ik slaap van 22:15-6:45
Ik eet bruin brood et is wel een slim idee om groenten mee naar school te nemen, bedankt!
Ik fiets 20 minuten per dag, en sport 1 of 2 uur per dag ( paardrijden of lo )
ik had dat zelf ook, tot ik zwaar ben gaan minderen in suikers, en dat scheelt zoveel qua energie!
verder gewoon veel thee en water drinken en dan zou je je binnen een paar dagen al beter moeten gaan voelen, dat had ik tenminste wel 
Je hoeft dus niet minder te gaan eten, gewoon een beetje anders
Wel gewoon boter op je brood blijven doen hoor. Vetten heb je gewoon nodig. jolijn2001 schreef:Caelumm schreef:Ik drink denk ik meer dan 2,5 liter per dag![]()
Ik slaap van 22:15-6:45
Ik eet bruin brood et is wel een slim idee om groenten mee naar school te nemen, bedankt!
Ik fiets 20 minuten per dag, en sport 1 of 2 uur per dag ( paardrijden of lo )
Een kind van jouw leeftijd heeft gemiddeld 9¼ - 9¾ uur slaap nodig, per nacht. Jij krijgt nu 8,5 uur slaap per nacht. Als je slaaptekort hebt dan word de stress in je lichaam hoger waardoor je aankomt.
Dus mijn tip, probeer eens een tijd om half 10/kwart voor 10 te gaan slapen. Want het lijkt misschien niks, maar dat ene half uurtje maakt behoorlijk verschil
Caelumm schreef:jolijn2001 schreef:
Een kind van jouw leeftijd heeft gemiddeld 9¼ - 9¾ uur slaap nodig, per nacht. Jij krijgt nu 8,5 uur slaap per nacht. Als je slaaptekort hebt dan word de stress in je lichaam hoger waardoor je aankomt.
Dus mijn tip, probeer eens een tijd om half 10/kwart voor 10 te gaan slapen. Want het lijkt misschien niks, maar dat ene half uurtje maakt behoorlijk verschil
'
Ga ik proberen, maar ik vind dat ik zelf vrij lang slaap tegenover leeftijdsgenoten, zij gaan slapen rond
half 12 en om 7 uur er uit.
Suiker ga ik proberen te verminderen, ben laatst bij de GGD geweest ( heeft iedereen hier in de tweede) en zij zei dat ik nog maximaal 3 cm groei dus eigenlijk heb ik niet zoveel meer nodig
NaomiJouke schreef:hmm jezelf misschien op diabetes laten controleren?
veel van deze dingen kloppen wel..
Dan kan je even je bloedsuiker checken