Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pandameisje schreef:ik heb ook al 100x gezegd van jij moet naar een kliniek maar dat wil die echt niet.
Goof schreef:Pandameisje schreef:ik heb ook al 100x gezegd van jij moet naar een kliniek maar dat wil die echt niet.
En hij verwacht dan wel van jou dat jij het oplost? Maar zelf onderneemt hij niets?
Val niet voor beloftes die wel eens helemaal niet nagekomen kunnen gaan worden. Je laat jezelf erin meetrekken dalijk tot het moment dat je er zelf stuk aan gaat.
Lekker niet doen.
chanicha schreef:Alcoholisten zijn sterren in het beloven maar zoals ik hier lees heb je je beslissing al genomen. Zolang hij maar half denkt dat er nog iemand is die hem wel wil "helpen" gaat hij echt niet naar een afkickkliniek.
Goof schreef:Als hij jou over zijn verleden zou vertellen zijn echt niet alle problemen opgelost helaas.
Terug de kliniek in, het hele programma afdraaien en er pas weg gaan als het echt goed gaat en niet 'omdat hij niet hele dagen binnen kan zitten'. Dat laatste is dan pech voor hem, hij wil afkicken of niet.
Een kennis van me liep bijna tegen de muren op van ellende, ook hij kon met zijn adhd niet binnen zitten, maar hij heeft wel doorgezet en is inmiddels volledig afgekickt.
Edit;
ik vind het trouwens nogal wat dat vrienden en zelfs zijn ouders JOU belasten met hem te helpen.

Wilke93 schreef:Ik snap dat je hem graag wil helpen. Maar ook al zou hij jou z'n verleden vertellen kan jij hem nog steeds niet helpen..
Succes ermee ts! Maar hij moet toch echt naar een kliniek idd. Wel goed dat jij dat inziet als enige persoon in zijn buurt die hij vertrouwd.
VivaLaVida schreef:Jij kan niks doen. Behalve hem vertellen dat hij zich opnieuw op moet laten nemen, en een schop onder zn kont geven. .. hij moet zelf willen stoppen.