Wallen - ik kom er maar niet vanaf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Wallen - ik kom er maar niet vanaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 23:33

Al jaren heb ik ze. Wallen onder mijn ogen. Niet heel erg, maar wel duidelijk donkere plekken onder mijn ogen. Het maakt niet uit hoeveel ik slaap, hoe weinig stress ik heb: ze zijn er al-tijd.

Alle standaard riedeltjes zijn er ook al langs gegaan. Koffiepads. Komkommer. Kamillethee. Tubetjes van de Etos. Het helpt allemaal niet :n

Ik overweeg om foundation te kopen maar ik draag dat spul normaal nooit (überhaupt geen make-up), plus ik sport vrij veel en zweet gemakkelijk dus dat wordt toch alleen maar een vieze boel.

Wie heeft de gouden tip voor mij? Het valt me zelf helemaal niet meer op maar soms kijk ik ernaar en dan zie ik er toch wel behoorlijk vermoeid uit, altijd eigenlijk. Ook als dat helemaal niet zo is.

Wie helpt me? :)

lindas84

Re: Wallen - ik kom er maar niet vanaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:38

goede BB-creme?
en concealer voor onder de ogen kan voldoende zijn...

Een (waterproof)mascara op je wimpers er bij om het accent op je ogen te leggen ipv er onder en je bent klaar!!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:42

Zijn het echt wallen of meer kringen? Ik heb helaas allebei. Krijg er ook regelmatig opmerkingen over. :(

Vochtwallen is nog wel iets aan te doen. Kringen is lastiger. Aan de andere kant zijn kringen weer makkelijker weg te werken met concealer, en wallen niet. Voor mijn kringen gebruik ik de Highlighting Concealer (la touche magique) van L'oreal. Dat bevalt beter dan foundation. En reken maar dat ik in de loop der jaren al heeel wat soorten geprobeerd heb. :D

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:45

Ik heb dat probleem ook, en ik draag ook nóóit foundation oid.

Maar ik heb voor mezelf wel iets goeds gevonden (weet natuurlijk niet of jij het iets vindt).

Ik gebruik dus geen foundation, maar ik heb wel een potje foundation staan, en die smeer ik heel dun onder mijn ogen. Je ziet helemaal niks van "overgang", het valt totaal niet op, maar het donkere is meteen weg en ik zie er een stuk frisser uit, zonder dat een kat kan zien dat ik iets van make-up onder mijn ogen heb.

Ik kijk even welk merk het is.

Edit:
Maybelline Dream Matte Mousse ("matte-perfect mousse foundation")
Dat is wat op het potje staat, heb er verder geen verstand van :')
Wel altijd goed op de tint letten, beter te licht dan te donker! Ik heb zelf de 020 Cameo maar ik geef zelf ook nog net geen licht in het donker :')
Laatst bijgewerkt door Catnip op 19-06-14 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:49

Hier precies hetzelfde probleem.
Ik heb dan juist donkere kringen en zoals je zegt: ze zijn er altijd!

Ik draag eigenlijk ook nooit foundation o.i.d. maar ik ben sinds kort begonnen met bb-cream.
Niet echt een geweldig succes.. Ik lees mee voor de gouden tip :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:54

Je moet het sowieso heel plaatselijk aanbrengen inderdaad. Mijn ervaring is dat twee kleuren door elkaar gebruiken het meest natuurlijke effect geeft. Eerst de lichte kleur aanbrengen om de boel te camoufleren, dan een donkerdere kleur om het aan te laten sluiten bij je eigen huidskleur.
Als het echt super moet zijn en er geen daglicht is dan gebruik ik er ook Facefinity Compact Foundation (poeder) van Max Factor bij. Dat maakt het helemaal af.

Het is gewoon even experimenteren wat je zelf het best vindt werken.

Overigens helpt zon ook wel goed tegen kringen vind ik. Van zon wordt je huid wat dikker en daardoor schijnen de bloedvaatjes minder door. Helaas gebeurt dat dus niet als je er camouflage op hebt.

Anoniem

Donkere kringen onder je ogen komen omdat de huid rondom je ogen erg dun is. De donkere kringen die je ziet is dus eigenlijk wat onder je huid ligt... Het kan liggen aan de vochtbalans van je huid, een vochtinbrengende crème kan dus in sommige gevallen uitkomst bieden. Ook een gebrek aan vitamines (en dan voornamelijk vitamine B6, B11 en B12) kan beter zichtbare kringen opleveren, daar al eens opgelet?

Helaas als de huid rondom je ogen in jouw geval 'gewoon' heel dun is, is daar weinig aan te doen behalve het te verbergen met inderdaad een concealer of foundation...

shilady

Chirurgie?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:58

Bij elke drogist verkopen ze van die sticks met foundation speciaal voor onder je ogen, met een soort kwastje er aan ( lijkt op een pen aan de buitenzijde maar dan iets dikker.) een iets lichtere kleur dan je huid nemen, ze kleuren nl wat bij.
Ik gebruik het niet elke dag maar wel eens smorgens als ik vermoeid uit bed kom.
Afbeelding

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:00

shilady schreef:
Chirurgie?

Ik zit er toevallig sinds kort aan te denken om een ingreep te doen laten doen. Ze spuiten dan spul onder je huid waardoor die als het ware dikker wordt. Dat zou dan ieder jaar opnieuw moeten.

Maar behalve dat het best duur is zit ik dus ook nog met de vochtwallen. En daarvoor lijkt het me niet goed om er nog eens extra spul bij te gaan spuiten. En bovendien ben ik hartstikke bang dat het fout gaat en je een jaar met een rare bult onder je oog loopt. #)

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:02

Ik volg ook even voor de gouden tip. Ook ik heb donkere plekke. Onder mijn ogen en mijn ogen zijn vaak wat ingevallen." Aan de onderkant. Weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:02

Concealer camoufleert donkere kringen prima !!! Ik ga niet meer de deur uit zonder :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:22

Ik zou naar de Douglas of Ici Paris gaan en je daar laten adviseren over een goede concealer. :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:35

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 01:01

Ik lees even mee. Word er ook vaak op aangesproken en mensen denken dat ik niet goed slaap. Word er helemaal gek van...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:45

De meest simpele en doeltreffende oplossing is inderdaad een goede concealer, die zijn hier voor gemaakt :j Gq dus naar de Douglas of Ici Paris en laat je daar adviseren, dan weet je zeker dat je met een fijn en goed product thuiskomt

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:48

Wat bij een vriendin van mij helpt is (voor wallen) een lepel in de vriezer leggen, en de volgende ochtend die bevroren lepel tegen je wallen aanleggen! Hoop dat het bij jou ook helpt. Ik heb er gelukkig (nog?) geen last van haha!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:49

JuliaKamm schreef:
Wat bij een vriendin van mij helpt is (voor wallen) een lepel in de vriezer leggen, en de volgende ochtend die bevroren lepel tegen je wallen aanleggen! Hoop dat het bij jou ook helpt. Ik heb er gelukkig (nog?) geen last van haha!

Dat helpt inderdaad tegen wallen (verdikkingen onder je ogen), maar TS heeft, als ik het goed begrijp, last van donkere kringen. Dit noemt men vaak wallen, maar het zijn het niet :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:10

Dat heb ik helaas ook, ik heb het maar geaccepteerd en mee leren leven.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:43

manlief zoekt ook HET middel tegen donkere wallen dus ik lees ook even mee :D
Tegen vochtwallen werkt bij mij aambeiencreme erg goed. Tubetje van dokter Vogel (hamamelis zit erin geloof ik). Als ik ze 's-ochtends heb na een zware avond zijn ze snel weggetrokken van deze creme :o

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:52

thee lepeltjes in de vriezer de hele nacht, volgende ochtend op je wallen leggen en ze zijn weg, wel echt wachten tot de lepeltjes weer warm zijn zegmaar. (zelf ook jaren lang gedaan)

anders de oogroller van ganier als ik dat zo goed schrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:03

Nataschax schreef:
thee lepeltjes in de vriezer de hele nacht, volgende ochtend op je wallen leggen en ze zijn weg, wel echt wachten tot de lepeltjes weer warm zijn zegmaar. (zelf ook jaren lang gedaan)

Dat zal tijdelijk helpen, omdat de bloedvaten onder je huid dan snel even dunner worden vanwege de kou. Dat effect is vrij snel weg...

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:06

Irene96 schreef:
Nataschax schreef:

Dat zal tijdelijk helpen, omdat de bloedvaten onder je huid dan snel even dunner worden vanwege de kou. Dat effect is vrij snel weg...

de garnier oogroller gebruik ik zelf, of zonder camouflage of met.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:11

Hoeveel koffie drink je op een dag? :)
Laatst bijgewerkt door Puchje op 20-06-14 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:11

Sorry niet goed aangegeven, ik had het over de theelepeltjes :)