Gaat dit goed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Gaat dit goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:12

Ik heb me haar ongeveer 4 maanden geleden donkerblauw geverfd maar het is nu groen blond en blauw. Nu wil ik mijn haar weer blond verven en ik heb de verf al (5 pakjes voor het geval dat het na 2x niet lukt) maar ik durf het niet zo goed. Straks lukt het niet zijn er dingen die ik daarvoor nog kan proberen om me haar nog lichter te krijgen dat het verven makkelijker gaat?

Wie heeft er tips voor mij

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:15

Ga naar een kapper :o

Mocht je het toch zelf willen doen.... was eerst je haar een week met head&shoulders, tip van de kapper.
Dat haalt de kleur er enorm uit, daarna kun je het goed verven.

Ik heb dit gedaan toen mijn haar paars was, week gewassen en daarna bij de kapper laten verven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:16

Daar zou ik toch even mee opletten hoor, straks slaat het helemaal verkeerd uit... blond op groen/blauw? Zou je niet beter je haar donker kleuren, ik denk dat dat veiliger is.

Anders kan je ook denken aan eerst een ontkleuring maar dat is echt ontzettend slecht voor je haar.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:17

AaronYve schreef:
Ga naar een kapper :o

Mocht je het toch zelf willen doen.... was eerst je haar een week met head&shoulders, tip van de kapper.
Dat haalt de kleur er enorm uit, daarna kun je het goed verven.

Ik heb dit gedaan toen mijn haar paars was, week gewassen en daarna bij de kapper laten verven

ik verf me haar zelf werkt zilvershamphoo ook weet je dat toevallig

Cassidy

Re: Gaat dit goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:17

Zilvershampoo gaat niet werken. Head & Shoulders wel.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:18

als het niet goed lukt dan kan ik het natuurlijk wel gelijk op nieuw verven met andere haarverf kleur ik had ook iets gelezen over tomatensaus helpt dat?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:18

Tomatensaus gaat niet helpen. Head & Shoulders wel.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:18

Krijg je nooit zelf goed. Je zult namelijk eerst alle blauwe stukjes moeten blonderen daarna alle groene stukjes en daarna alle andere kleurverschillen van donker naar licht. Dan nog is de kans zeer minimaal dat je een egale kleur gaat krijgen.

Hier heeft zelfs de kapper nog een hele klus aan. ;)

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:19

Ik zou toch eerst wachten tot het eruit is!
Je krijgt het er sneller uit met anti-roos shampoo van head en shoulders en veel vette dingen in je haar zoals een olie of haar masker.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:19

Robin_S schreef:
Daar zou ik toch even mee opletten hoor, straks slaat het helemaal verkeerd uit... blond op groen/blauw? Zou je niet beter je haar donker kleuren, ik denk dat dat veiliger is.

Anders kan je ook denken aan eerst een ontkleuring maar dat is echt ontzettend slecht voor je haar.

Ze moet hoe dan ook eerst ontkleuren. ;)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:24

opzich is het uitwasbaar haar verf ofzo haha ik heb van de haarverf nummer 10 (dus zeer blond) ik lees nu iets over die kleur code en anders ga ik het eerst proberen op me pony

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:25

Tomatensaus of ketchup werkt alleen als je je haar hebt gekleurd en het gaat groen zien door het chloor wanneer je gaat zwemmen... Zou misschien toch maar eens een bezoekje bij de kapper brengen of vragen wat deze aanraadt?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:27

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:29

mensen ik ben uit mezelf trouwens spierwit blond en ik ga zeker proberen met H&S hopelijk werkt dat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:29

Petrichor schreef:
Robin_S schreef:

Ze moet hoe dan ook eerst ontkleuren. ;)

Toch niet?
TS vraagt naar manieren om haar haar lichter te krijgen. Dat is zeker niet hetzelfde als ontkleuren, ontkleuren doe je bij de kapper (misschien dat je het ook zelf kan, daar weet ik niets van). Het is in elk geval een erg agressieve behandeling die je dan ondergaat.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:31

Hoe dan ook gaat het niet lukken als je er gewoon verf op doet.

Ik ben zelf kapster en adviseer jou ook om hier zelf niet mee te beginnen. Want het kan gewoon niet wat jij wilt!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:32

Robin, van blauw naar blond is lichter gaan dus blonderen! Mocht het niet zulk sterk spul zijn misschien een blondeerwassing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:32

Dat is dus net wat ik dacht, volgens mij ga je echt geen mooie kleur krijgen op deze manier.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:38

me haar is echt heel licht blauw (kleine stukjes ) groots deels is het licht groen. wat ik lees is dat yellow-green kan behandelen met purple dus dat is paarse shamphoo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:38

Pandameisje schreef:
Ik heb me haar ongeveer 4 maanden geleden donkerblauw geverfd maar het is nu groen blond en blauw. Nu wil ik mijn haar weer blond verven en ik heb de verf al (5 pakjes voor het geval dat het na 2x niet lukt) maar ik durf het niet zo goed. Straks lukt het niet zijn er dingen die ik daarvoor nog kan proberen om me haar nog lichter te krijgen dat het verven makkelijker gaat?

Petrichor, TS vraagt letterlijk om tips om haar haar lichter te krijgen zodat het verven makkelijker gaat. Maakt niet uit of jij dat dan "blonderen" noemt, het enige wat ik als tip gaf was ontkleuren, iets wat ze niet van plan was. Meer zei ik niet. Maak het nou niet moeilijker dan het is...

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:39

ik zou zo foto maken van me haar dan zien jullie wat ik bedoel

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:41

Robin_S schreef:
Pandameisje schreef:

Petrichor, TS vraagt letterlijk om tips om haar haar lichter te krijgen zodat het verven makkelijker gaat. Maakt niet uit of jij dat dan "blonderen" noemt, het enige wat ik als tip gaf was ontkleuren, iets wat ze niet van plan was. Meer zei ik niet. Maak het nou niet moeilijker dan het is...

Wie zegt dat ik daar exact op reageer Robin? ;)

Ik geef TS tips zodat als ze het doet ze ook een prima resultaat krijgt.

Ze zegt haar haren weer blond te willen verven en daar geef ik dus een antwoord op.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 17-06-14 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:42

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:44

Dus als ik het goed begrijp wil je dat blauw/groene er uit hebben en vervolgens je haar blonder maken?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:45

Petrichor schreef:
Dus als ik het goed begrijp wil je dat blauw/groene er uit hebben en vervolgens je haar blonder maken?

ja en tijd om naar de kapper te gaan heb ik niet meer :(