Te introvert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laureas

Te introvert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 16:59

Zelf ben ik vast en zeker een introvert type, ben altijd erg stil en niet snel op mijn gemak bij gezelschap die ik niet ken. Denk altijd goed na over de dingen die ik zeg, en hou ervan alleen een avondje met mijn dieren te spenderen in plaats van uit te gaan met vrienden. Op mijn nieuwe werk was ik bijna een heel jaar onzichtbaar voor mijn collega's tot ik een beetje van mezelf liet zien. Ik heb hier niet voor gekozen, het is wie ik ben, en heb er wel vrede meegenomen. Al heb ik soms een hekel aan het feit dat ik mijn emoties niet onder controle kan houden en soms om de kleinste reden al in tranen kan uitbarsten of dat ik altijd erg zwijgzaam ben in groepen en de mensen dan snel aannemen dat ik asociaal ben... :roll:

Nu de reden voor het openen van dit topic... op het werk ben ik nu wel op mijn gemak, ik ken nu mijn collega's en zij weten hoe ik ben en behandelen me met voldoende respect en lieten me op mijn manier toenadering zoeken op mijn eigen tempo, ik kon me er alleen gelukkig mee prijzen. Hierbij is er ook een collega die net als ik, extreem introvert is, als ik hem bezig hoor is het net of hij mezelf omschrijft. We kunnen goed praten met elkaar over onze gevoelens en emoties omdat we elkaar goed begrijpen. Hij is een stuk jonger als ik, en ik zit eigenlijk erg met hem in, net omdat ik mezelf zo herken in hem. Hij heeft het moeilijk omdat hij zo introvert is, dat hij geen meisjes durft of kan ontmoeten. Als hij weggaat met vrienden, lopen de meisjes hem voorbij voor bij zijn extraverte vrienden te zitten...en hij heeft het daar echt moeilijk mee, hij is nu 23 jaar en zoekt nu echt dat ene lieve meisje...maar volgens hem komt die er niet. En hoe ik het hem ook zeg, dat die ooit wel op zijn pad komt want hij is nog zo jong,...hij wil me niet geloven en lijkt alle hoop op te geven. Hij is een enorme lieve en charmante jongen, en heeft ook de goede looks, niets ontbreekt hem, maar ja...die introverte houding speelt hem hierin parten. Het lijkt wel of hij de juiste meisjes niet tegenkomt, hij wil een meisje zoals hem...lief, kalm en zorgzaam.

Nu heb ik hem gezegd dat ik een topic zou openen op een forum waar VEEL vrouwen en jonge meisjes zitten,...hoop ik toch...om hem te bewijzen dat er veel vrouwen en meisjes zijn die een jongen als hem zoeken,...lief, zacht, rustig, charmant, ook grappig en heel galant, hij staat altijd klaar voor te helpen. Als ik genoeg mooie en leuke reacties krijg zou ik hem deze link willen doormailen om hem een hart onder de riem te steken. Want hij denkt dus dat alle meisjes een extraverte vriend willen...dus meisjes, bewijs eens het tegendeel? ...AUB...

Oef...wat een boterham zeg.... :)

Hier wat meer uitleg over introvert en extraverte mensen...
Citaat:
Een introvert mens ervaart de wereld door het filter van zijn innerlijke beleving en stemt hier vervolgens zijn handelen op af. Bij een introverte instelling is de energie naar binnen gericht, op de eigen gedachten en gevoelens. Introverte mensen halen energie uit zichzelf door zich te richten op de innerlijke beleving en overweging. Door reflectie op ideeën die ze hebben of aangereikt krijgen, te doordenken krijgen ze innerlijke energie. Introverte mensen verwerken de informatie intern en pas wanneer ze hun gedachten intern geordend hebben laten ze van zich spreken. Introverte mensen verwerken precies en gefocust informatie, wat zich uit in meer beschrijvende, concrete taal. Een introvert persoon denkt goed na voor hij of zij iets zegt. Dit past ook bij het langzamer spreken, het vaker pauzes laten vallen en het preciezer formuleren en objectieve en accurate beschrijvingen. Introvertere mensen gebruiken minder adjectieven (Hij is emotioneel) en meer beschrijvende actiewerkwoorden en de waarneming (Hij huilt). Introverte mensen zijn rustige types, weloverwogen, beschouwelijk en voelen zich in onbekend gezelschap niet gauw thuis. Zij zijn liever alleen dan in een groep. Kwaliteiten zijn: Rustig, Bescheiden, Bedachtzaam, Doorzetter, Geduldig, Zorgvuldig, Kan goed luisteren, Gedisciplineerd, Toegewijd, Kan goed analyseren. Valkuilen zijn: Aarzelend, Onzichtbaar, Traag, Koppig, Passief, Pietluttig, Gesloten, Star, Afstandelijk, Te kritisch.

Voor een extravert mens is de buitenwereld de maatstaf voor wat hij ervaart, besluit en doet. Bij een extraverte instelling is de energie naar buiten gericht, op mensen, activiteiten en dingen. Extraverte mensen krijgen, door hun oriëntatie op de buitenwereld, energie uit interactie met anderen. Extraverte mensen praten over wat ze bezig houdt, door te praten ordenen ze hun gedachten. Extraverte mensen verwerken informatie op een globalere manier. De lossere manier van naar de wereld kijken hangt samen met een grotere mate van interpretatie. Extraverte mensen zijn sneller en reageren gevat in een gesprek en schrijven meeslepend, maar ze nemen het minder nauw met de feiten. Extraverte mensen gebruiken vaak abstractere woorden en eigen interpretatie en relatief meer adjectieven om gedrag te omschrijven en minder concrete beschrijvende actiewerkwoorden. Extraverte mensen zijn energiek, enthousiast, actie-gericht, spraakzaam en assertief. Zij vinden het fijner om met andere mensen samen te zijn dan om alleen te zijn. Kwaliteiten zijn; Enthousiast, Openhartig, Spontaan, Direct, Makkelijke Prater, Speels, Levendig, Zelfverzekerd, Daadkrachtig, Initiatiefrijk. Valkuilen zijn: Fanatiek, Loslippig, Opdringerig, Bot, Slecht Luisteren, Oppervlakkig, Onrustig, Arrogant, Drammerig, Wispelturig.

RoosTaffy

Re: Te introvert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:05

Wat lief dat je dit voor hem doet!
En ik weet wel zeker dat er veel meisjes zijn die liever een rustige introverte jongen hebben, dan zo'n extravert typje die alle aandacht naar zich toe trekt! Vind ik zelf in elk geval veel leuker zo rustig (ben het zelf ook wel een beetje :p)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:09

Ik ben zelf ook behoorlijk introvert en snap het helemaal haha. Heb dan ook zelf wel de voorkeur voor iemand die wat introvert is omdat ik daar beter mee kan praten dan iemand die extravert is. Maar het is af en toe lastig inderdaad om introvert aangelegd te zijn.
Wel ontzettend lief inderdaad dat je dit voor hem doet!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:11

Ik ben zelf ook introvert en ik zou zelf ook graag een rustig iemand om mij heen willen hebben! Ik spring er ook niet zo tussenuit dat ik aangesproken wordt door mannen. Ik hou ook niet zo van feesten en zit liever thuis een filmpje te kijken op de bank. En ik denk dat er juist best wat vraag is naar introverte mannen!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:11

Ik loopt zelf altijd met van die extraverte jongens, houdt het max. 2 weken vol, een enkele keer een maand volgehouden. Altijd dat vragen om aandacht etc. Leuk, zo een zelfverzekerd persoon, maar ja ook best irritant. Heb dus ook liever een introverte jongen, een die rustig en bescheiden is, die nadenkt over wat die doet en niet bij ieder nieuw paar schoenen denkt "Hey, ik gooi de oude weg en koop nieuwe van geld dat ik niet heb", als je het idee begrijpt.

Nadeel van introverte jongens is dat ze gewoon niet geïnteresseerd in meiden lijken. En heel eerlijk, als ik een rustige jongen zie heb ik vrijwel direct het gevoel dat ik geen type voor diegene ben. Dan denk ik dat diegene op andere meiden valt en/of gewoon niet geïnteresseerd is in mij. Maar, die jongens zijn (vaak) zo bij iedereen zo terughoudend en (voor het oog) ongeïnteresseerd waardoor ze vrijgezel blijven.

Wij meiden zijn niet gemaakt om achter een jongen aan te lopen, zeker niet als we het gevoel hebben dat die jongen toch geen interesse heeft. Het is dus absoluut niet dat meiden geen introverte jongen willen, enkel komt het vaak bij introverte jongens over alsof diegene 'geen zin' heeft in een relatie.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:17

Precies of je mij beschrijft... Raar in een bepaalde manier maar het klopt wel... Ik hoop echt dat hij de liefde van z'n leven tegenkomt! Dat soort mannen zijn diegene waar iedere vrouw van droomt denk ik dan..

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:22

Hij zit in het verkeerde milieu te zoeken vrees ik en waarschijnlijk zullen die lieve meisjes die hij zoekt zich ook wel verstoppen achter de extroverte vriendinnen. ;)
Ik heb trouwens mijn vriend niet gevonden op feestjes, ga je hem nooit vinden. Hij 'haat' drukke plaatsen met veel mensen. We hebben elkaar in de klas leren kennen en had dit nooit gebeurt waren we elkaar nooit tegengekomen. Dus je moet soms niet ver zoeken om de ware te vinden, je moet ze alleen zien staan.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:24

Ik ben zelf ook introvert en heb echt zo'n hekel aan extreem extraverte jongens hè. :') Maar dat verschilt per persoon.
Het probleem is natuurlijk dat introverte mensen voor de meesten niet direct opvallen, waardoor al die relaties net even wat later komen. Maar des te beter zijn ze uiteindelijk! Die ware liefde komt er echt wel voor hem. :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:27

Citaat:
hij wil een meisje zoals hem...lief, kalm en zorgzaam.

En die lieve, kalme, zorgzame meisjes zijn net als hij onopvallend. Dus hij moet niet kijken naar die opvallende meiden die bij zijn opvallende vrienden komen, want dat zijn niet de meiden die hij wilt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:30

xSlvna schreef:
Citaat:
hij wil een meisje zoals hem...lief, kalm en zorgzaam.

En die lieve, kalme, zorgzame meisjes zijn net als hij onopvallend. Dus hij moet niet kijken naar die opvallende meiden die bij zijn opvallende vrienden komen, want dat zijn niet de meiden die hij wilt.

Inderdaad...

Ik ben altijd degene die het gesprek begint en makkelijk praat en ik heb ook niet een introvert iemand nodig want daar wals ik over heen. :o

Maar als je zelf rustig bent dan snap ik dat je liever ook een rustige vriend hebt.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:31

Lichtelijk introverte man hier, Ik snap wel wat hij bedoeld, het is vrij lastig om een meisje te vinden als je niet tegen vrouwen durft te praten. De introverte vrouwen zullen hetzelfde hebben waardoor je als man als snel denkt dat vrouwen je niet zien staan, terwijl dit dus absoluut niet het geval is en veel vrouwen het juist wel fijn vinden om een rustige kerel te hebben (schoonouders vaak ook wel :P )

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:37

ik denk altijd dat opzoek gaan zin heeft.. zodra je je erbij neerlegt dat het ook best lekker is om vrijgezel te zijn(niet gespeeld, maar als je dat écht denkt)dan ineens.. ontmoet je iemand(als je niet dag en nacht thuis zit natuurlijk).
Maar iemand een hart onder de riem steken om is te laten zien hoeveel meiden er wel niet opzoek zijn naar zo'n jongen.. het is maar goed dat hij geen Boktaccount heeft want dan zou z'n inbox waarschijnlijk al vol zitten :+

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:41

Pff, hij klinkt ideaal...
Ik vraag me juist af waar alle introverte studenten blijven. Het lijkt soms alsof ik als enige niet houd van uitgaan enzo.. Doe mij dan maar een introverte vriend waar je rustig mee op de bank kunt hangen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:45

Ik ben ook Introvert.
Ik ben het liefst lekker op mezelf.
Feestjes houd ik niet van is me te druk.
Waar 8 mensen zijn vind ik al veel en vind het lastig om met andere te praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:46

demo_love schreef:
Pff, hij klinkt ideaal...
Ik vraag me juist af waar alle introverte studenten blijven. Het lijkt soms alsof ik als enige niet houd van uitgaan enzo.. Doe mij dan maar een introverte vriend waar je rustig mee op de bank kunt hangen.

Introverte student meldt zich.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:55

Haha hier een echte extraverte. Heel duidelijk. :j

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 18:03

Ja, denk dus ook dat hij op de verkeerde plaatsen terecht komt, en de 'juiste' meisjes daar niet tegenkomt of ziet. Zijn vrienden waarmee hij samen is opgegroeid zijn allemaal extravert en begrijpen hem ook niet, want ze noemen hem soms zelfs 'niet normaal' omwille van zijn introversie.

Zal hem de link eens doormailen...moest hij hier een account aanmaken, zou hij inderdaad overstelpt worden door meisjes...heb hem dat ook al eens gezegd. Was het maar waar, kreeg ik als antwoord... :+

Maar hij zal er veel aan hebben om te lezen dat hij niet de enige is, en vele hem begrijpen en zelfs een man zoeken zoals hij is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:11

Hij is zeker niet de enige. Ik ben ook best wel introvert. En eigenlijk zijn de reacties en het onbegrip van de anderen meer storend dan je eigen introversie. Ik ben blij hoe ik ben, ik snap niet waarom sommige anderen dat blijkbaar niet kunnen. Wat is er mis met wat stiller zijn? Waarom wordt een stilte altijd zo snel als gênant bestempeld? Ik vind het juist heerlijk, met iemand kunnen zijn zonder dat je continu moet praten of interessant moet doen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:18

Oh wat herkenbaar! Mijn vriendinnen noemen me ook wel eens raar omdat ik liever een avond op de bank hang in goed gezelschap dan dat ik naar een feestje ga. Ik vind een feestje op z'n tijd echt wel leuk, maar daar verdwijn ik achter mijn vriendinnen die wél heel outgoing zijn en daardoor opvallen. Ik heb vaak weinig aanspraak omdat ik zelf ook niet op iemand af durf te stappen. Er komen heus wel jongens naar me toe, maar vaak raak ik dan zenuwachtig :') Ik vind veel jonge mannen ook veel te veel bezig met aandachtvragen en uitgaansgelegenheden zijn vaak net vleeskeuringen. Nou heb ik mijn uiterlijk niet echt mee dus dan voel ik me al helemaal niet meer op m'n gemak. Het beste wat een jongen kan doen is charmant en galant zijn, zeg dat maar tegen je collega! Hij vindt vast iemand die heel veel om hem gaat geven.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:28

TS anders moet je de uitgaansregio van de jongen zeggen, weten we waar te zoeken :Y)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 18:28

Zelf moet ik het hem niet zeggen...heb hem de link doorgemaild, dus leest hij mee, laat de reacties maar komen, zal hem deugd doen, hoop ik.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 18:32

Vraagje van de jongen in kwestie na het lezen van dit topic... ;) Iemand een antwoord op zijn vraag?

Citaat:
Er zijn inderdaad toch meisjes dat blijkbaar iemand zoals mij zoeken en ik iemand zoals hun maar als zij niet uitgaan en ik niet? waar kom ik ze dan wel tegen ?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:38

Laureas schreef:
Vraagje van de jongen in kwestie na het lezen van dit topic... ;) Iemand een antwoord op zijn vraag?

Citaat:
Er zijn inderdaad toch meisjes dat blijkbaar iemand zoals mij zoeken en ik iemand zoals hun maar als zij niet uitgaan en ik niet? waar kom ik ze dan wel tegen ?

Eh, lastig. Dat kan echt overal zijn... In de bus, op het werk, bij een hobby, tijdens het wandelen met de hond.. You name it. Ik denk dat als je gaat zoeken dat je dan niemand vindt, een echte dooddoener maar wel waar denk ik :=

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:52

Ik ben zelf redelijk extravert. Mijn man daarentegen is weer behoorlijk introvert. Het is een heerlijke balans. Hij geeft mij de rust, ik geef hem het zetje. Ik babbel er flink op los, hij luistert. Ik neem overhaaste beslissingen, hij remt mij af.
Ik zou er niet aan moeten denken om zo'n drukbol als mij naast me te hebben.
Die balans is echt heerlijk!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:56

Laureas schreef:

Citaat:

Hier op Bokt :D +:)+