Ik zit er doorheen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nutts

Ik zit er doorheen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 17:19

Hoe peppen jullie je weer op?

Ik zit er echt doorheen niets loopt zoals het moet.
We zijn nu al 2 jaar bezig om zwanger te raken en zitten nu al een tijdje in de mallemolen dit is al erg zwaar. Daarnaast werk mijn werk niet mee ik krijg geen vrij on naar het ziekenhuis te gaan enz.
Dan is mijn schoonvader ook nog eens opgegeven.

Zoals gezegd ik zit er doorheen!
Iemand tips om mezelf weer op te peppen en te laten ontspannen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:21

Misschien handig om professionele begeleiding te gaan zoeken? Een psycholoog lijkt me niet onverstandig in een situatie als deze.
Sterkte :(:) Je klinkt een beetje overspannen.

nutts

Re: Ik zit er doorheen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 17:24

ik ben bij de huisarts geweest en die wil geen verwijzing geven
wel medicatie maar dat wil ik niet

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:27

Waarom wil hij geen doorverwijzing geven? En welke medicatie zou hij dan willen geven?
Hij heeft een diagnose gesteld?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 17:28

ja hij zegt depressief en wil sertraline voorschrijven

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:32

Hebben jullie een OR, ben je aangesloten bij een vakbond of heb je een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan in, want wettelijk gezien móet je werkgever je vrij geven om naar je huisarts of het ziekenhuis te gaan. Hij mag je wel vragen dat buiten werktijd of op een roostervrije dag te doen als het niet acuut is, maar je hierin tegenwerken mag hij beslist niet. Dat is ook niet in z'n voordeel op de lange termijn.

En wat je huisarts betreft, gewoon blijven zeuren om een verwijzing. Desnoods 1x per week een afspraak maken, net zolang tot hij gek van je wordt.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:33

Aparte huisarts zeg... hij hoort je door te verwijzen naar een psycholoog! Alsof met pilletjes alles zomaar opgelost wordt. :n

Sterkte iig ts, ik zou als ik jou was nog een keer langsgaan en anders maar op zoek naar een andere huisarts?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 17:39

ik ben lid van de bond en ik probeer zoveel mogelijk op mijn vrije dag te gaan maar ja je moet op daG 8-11-14 enz van cycles en dat kan ik niet plannen

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:42

Als jij een doorverwijzing naar een psycholoog wilt mag hij je dat niet weigeren. Jij zoekt vrijwillig hulp en pilletjes gaan hier niet bij helpen. Ik zou er echt nog eens naar gaan en echt voet bij stuk houden! Veel succes en beterschap :(:)

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 17:44

nee ik wil echt geen pilletjes ben niet depressief ofzo. er gebeurd gewoon veel en nare dingen dus zit ik er dorrheen dat is toch niet raar?
Denk zelf dat ik verspannen ben

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:45

Maar is het niet zo dat alleen een psychiater pilletjes mag voorschrijven?
Zeker omdat jullie ook proberen zwanger te worden

Second opinion van een andere HA

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:47

Volgens mij ligt dat er een beetje aan. Ik weet niet wat dat voor pilletjes waren mar bij een depressie krijg je normaal lijkt me anti depressieva. En by the way.. jou huisarts heeft niet geleerd om zo een dingen te kunnen vast stellen lijkt me zo

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:50

Overleg met je behandelaar in het ziekenhuis, wellicht kunnen die je doorverwijzen naar maatschappelijk werk/ psycholoog...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:53

Zeker naar een andere huisarts gaan en verder achter de tips van Ibbel aan :j

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:55

Ha Nutts, even terug naar dat je er doorheen zit. Dat kan ik me helemaal voorstellen in deze omstandigheden. Het is dan ook normaal om er doorheen te zitten. Pillen of psycholoog is misschien wat voorbarig. Accepteer dat het nu even k* gaat. Wanneer je in rustiger vaarwater komt, en ja, die periode komt ook weer, zal het leven weer wat makkelijker gaan.
Sterkte!!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 18:26

dank jullie wel.

zou Yoga ofzo ook kunnen helpen om een beetje te ontspannen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:28

Yoga is nooit verkeerd om tot rust te komen. En probeer anders naar het leven te kijken. Het is idd heel vervelend als je niet zwanger raakt en dat je schoonvader heel slecht is, maar probeer te kijken naar de dingen die je wel hebt. Sterkte!

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:29

Van je huisarts eisen dat je met iemand kan praten, desnoods maatschappelijk werker.

Ik heb zelf altijd baat bij een acupunctuur, daar kan ik mezelf ook uitlaten, en krijg je gelijk een behandeling, waar ik rustig van wordt.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:43

Je heb een flink bordje vol. Opeten kan alleen als je trek genoeg heb. Je wil zwanger worden en ben daarmee bezig. je schoonvader is opgegeven dus a, je wil hem graag je kindje laten zien of laten weten dat jullie zwanger zijn, dat geeft extra druk, maar is heel logisch! .. en je baas denkt dat je om je grote teen gaat... hee meis, sterkte!
Zeg duidelijk tegen je huisarts dat hij kan zorgen voor een verwijzing anders een andere huisarts zoeken. Pillen nee niet doen, kan altijd nog! Gewoon voet bij stuk houden. Baas kan de klere krijgen...gewoon gaan, als hij dreigt de bond erachter zetten!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 18:46

dank jullie wel!!

Jullie snappen me gevoelens wel zo fijn
ik had het idee dat ik er zo als enige in stond

praten lucht ook al goed op

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:00

Nog even een kleine vraag: wat betreft je pogingen om zwanger te worden, zijn jullie het alternatieve circuit al ingeweest? Homeopathie, idd acupunctuur, eventueel essentiele olien? Met name essentiele olien kunnen je ook helpen om kalmer te worden. Lavendel bijv. is heel goed om te ontspannen, zowel inwendig als uitwendig. Wees wel kritisch bij het kiezen van welke aanbieder de olie koopt. Bij de olien van bijv. Young Living wordt het hele proces van telen van de plant tot olie in eigen hand gehouden en weet je zeker dat je pure en kwalitatief de beste olie krijgt.

http://www.youngliving.com/en_US/produc ... ential-oil

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:05

Ik heb je een pb gestuurd...

Medicatie kan altijd nog, zolang het niet strikt nodig is, zou ik ook zo lang mogelijk wachten....

Sterkte

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:05

TS. Wat jammer dat een eventuele zwangerschap uit blijft, maar wees hierom niet getreurd. Dat ik van onze eerste zwanger raakte hebben we er daar ruim 3.5 jaar over gedaan. Wij waren al bewust bezig met zwanger worden toen mijn schoonmoeder nog leefde, maar helaas bleef een zwangerschap bij ons ook maar steeds uit. Mijn H.a in onze vorige woonplaats wilde mij echter ook geen doorverwijzing geven, terwijl we toen al ruim 2 jaar bezig waren voor een kindje :o.

Toen we eenmaal verhuisd waren naar een andere stad, heb ik rechtstreeks contact opgenomen met het ziekenhuis hier in de stad en kreeg gelijk een afspraak die toen over een week al plaats vond zonder enige doorverwijzing.
Kreeg een inwendige echo + intake, tijdens die echo kwam naar voren dat ik PCOS blijk te hebben, wat inhoud dat ik uit mezelf geen eisprong krijg.

Kreeg gelijk een recept primolut om mijn menstruatie op te wekken, plus ook een recept Clomid om ervoor te zorgen dat ik een eisprong zal krijgen. En toen ging alles vrij snel, en oh wat was ik blij dat het ziekenhuis hier ons wel zo goed en direct heeft geholpen.
Uiteraard was het zaad van mijn vriend ook getest maar dat bleek gewoon goed te zijn, of wat zeg ik meer dan goed.

Dan eindelijk in 3e ronde met Clomid 100mg zwanger van onze eerste, was wel een spannende ronde gezien de gynaecoloog ons had verteld 3 pogingen met Clomid en anders zouden we starten met IUI. Godszijdank was het raak in die 3e ronde.

En inmiddels 2 zoons rijker, ons geluk kan niet op.

En wat je werk betreft hij mag dat niet doen echt niet, dus zoals hierboven ook al gezegd is vraag om raad bij eventueel rechtsbijstand.

En wat je H.A doet kan en mag ook absoluut niet, misschien kun je nog een keer aan die H.A uitleggen en als ie dan nog niet mee wil werken dan eventueel op zoek naar een andere H.A :o.

Succes en heel veel sterkte.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 19:55

ik ben ook al 3 jaar bezig en al 2 jaar via het ziekenhuis heb helaas ook PCOS. fijn om te horen dat het in ieder geval vaak ook positief uitpakt

maar ik ga morgen meteen de FNV bellen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:52

TS. Helaas pakt het ook negatief uit, gezien een kennis van mij al ruim 4 jaar via het ziekenhuis loopt. Maar ze blijven telkens maar zeggen tegen haar dat ze moet blijven afvallen, zij is er nu dan ook echt even klaar mee enz. Vind het zelf ook zo sneu voor haar, haar man heeft al een dochter uit eerdere relatie maar qua omgangsregeling loopt dat nog steeds na jaren niet goed.
Zelf heb ik haar al aangeboden om eventueel voor hun draagmoeder best te willen zijn, maar daar denken ze nog niet aan wat ik ook wel begrijpelijk vind.