Stijltang of krultang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Stijltang of krultang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 15:17

Ik ben vandaag onder een steen vandaan gekropen en heb voor het eerst met een stijltang krullen gemaakt in mijn haar. Deze tang heb ik van een vriendin geleend en ik moet zeggen dat het me eigenlijk wel bevalt. Ik heb nu een mooie slag in mijn haar en het lijkt direct een stuk voller.

Nu wil ik zelf zo'n ding aanschaffen. Nu heb ik van mezelf stijl haar dus om te stijlen is het niet nodig. Ik vond het maken van krullen met de stijltang erg gemakkelijk.
Ik ben dus een beetje aan het rond kijken en vraag me af of een gewone krultang echt veel makkelijker is.

Nu heb in mijn oog laten vallen op een Chi krul- of stijltang.

Wat is jullie kijk hierop?

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:25

ik zit blijkbaar nog onder die steen want hoe doe je dat? krijg je dan geen hele vierkante krullen? Ik hou per ongeluk de onderkant wel eens iets te lang vast met de stijltang en dan heb je meteen een soort hoek in je haar.

heb je misschien een foto van je krullen? ben toch wel benieuwd :o

Miiej

Re: Stijltang of krultang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:26

Ik vind zelf een stijltang fijner om krullen te maken, je houdt de stijltang half gedraaid en dan trek je hem rustig naar beneden. Ik heb er één van remington.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:27

Ik heb voor krullen en stijlen gewoon een stijltang van de action gekocht. De duurste die ze hebben volgens mij. Heerlijk ding (€10 volgens mij). :')

Je moet de tang gewoon traag naar onder trekken, je moet gewoon oefenen blijven en er 'gevoel' in krijgen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 15:30

Ik heb fijne plukjes genomen en de tang er twee keer omheen gedraaid en toen heel langzaam aan naar beneden getrokken. Ik heb geen vierkante krullen.

Ik hou er niet zo van om met mijn gezicht op internet te staan. Er staan wel voorbeelden op Google.

Ik vind het wel belangrijk dat het een kwalitatief goede tang is. Mijn haar is vrij dun en kwetsbaar.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:32

Ik heb een goede (dure) stijltang gekocht om ook krullen mee te kunnen maken maar na 100 x oefenen lukt het nog niet.. Dus zou het een ander niet aanraden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 15:33

Ik had het tot vandaag ook nog nooit gedaan maar het lukt best hoor. Ik heb mijn haar wel goed geprept misschien dat dat helpt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:45

Ik prep eens helemaal niks en haren zijn binnen 30/45 minuten klaar (lang haar). Je moet het net goed doen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 17:46

Ik was incl. preppen binnen een half uur klaar dus qua tijd is het goed te doen.

Iemand van jullie ervaring met de tangen van Chi?

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:36

Ik heb een stijltang van Phillips, heeft toen rond de 40 euro gekost. Als ik er krullen mee zet, dan zijn het wel vrij grote krullen..

Wat is preppen? :o?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 18:47

Preppen is eigenlijk het stug maken van je haar zodat het goed in model blijft. Als ik dat niet doe dan zakt alles direct uit.
Ik gebruik een heat protective mouse waarmee ik m'n haar eigenlijk "doorweek". Je kunt dat laten drogen maar ik föhn het meestal even droog. Ik maak er dan al een grove krul in met een föhn borstel. Normaal föhn ik het dan meteen in model maar vandaag heb ik krullen gemaakt de stijltang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:57

Ik heb een Proliss Flat Iron, met keramiek dingesnogwattes :') Heb hem via ebay.com, inclusief verzendkosten 35,- (was met 15% korting). Doet het even goed als een Chi. Op internet zijn er veel technieken te vinden om je haar te krullen.

De Proliss heeft trouwens een Amerikaanse stekker, maar dat los je zo op met een omzetding, geen probleem. Ook heeft de Proliss Fahrenheit, maar je kunt zo opzoeken op internet hoeveel graden het meestal is. Heb hem zelf op de hoogste stand staan, krullen blijven bij mij zonder haarlak 5 dagen zitten.

Krultang zou ik niet doen, omdat je dan alleen maar kunt krullen, met een stijltang kan je veel meer kanten op. De Babyliss Curl Secret is niet aan te raden, omdat je haar heel snel erin komt vast te zitten.

Link Proliss: http://www.ebay.com/itm/New-ISO-Proliss ... 5ae7050feb

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 19:40

Thanks, ik ga die tang ook even bekijken. Het gaat mij ook alleen om krullen want mijn haar is volledig stijl.

Ik gebruik zelf ook geen haarlak tenzij ik weet dat het haar wel wat te verduren krijgt. Voor mij alleen mouse.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:44

Ik heb een oude krultang van Philips die ik wel eens gebruik om mijn zusjes haar te krullen (heb van mijzelf al krullen). Ik vind hem fijn werken maar mijn zusje niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:45

Tazzey schreef:
Thanks, ik ga die tang ook even bekijken. Het gaat mij ook alleen om krullen want mijn haar is volledig stijl.

Ik gebruik zelf ook geen haarlak tenzij ik weet dat het haar wel wat te verduren krijgt. Voor mij alleen mouse.

Ter extra info, bij mij was er een productiefout in de stekker. Er zat namelijk een hoekje aan de zijkant van de pinnetjes, maar dat vijl je zo weg. Daarna koop je een soort van koppelstukje, doe je de stekker erin en dan kan je stekker in je stopcontact door dat koppelstukje dat je erop klikt. Je mag me ook vragen om een foto van dat koppelstukje als je wil ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:55

Jildau schreef:
Ik heb een goede (dure) stijltang gekocht om ook krullen mee te kunnen maken maar na 100 x oefenen lukt het nog niet.. Dus zou het een ander niet aanraden.

Ik ook, stijltang waarmee ik kan stijlen en waar ook op staat dat ik er mee kan krullen, ook serieus zo vaak geoefend filmpjes gekeken maar het lukt me echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:00

Ruby1995 schreef:
Jildau schreef:

Ik ook, stijltang waarmee ik kan stijlen en waar ook op staat dat ik er mee kan krullen, ook serieus zo vaak geoefend filmpjes gekeken maar het lukt me echt niet.

Sommige technieken lukken ook niet bij mijn haar. Ik doe het zo:

1. Klem je haar tussen de stijltang
2. Wikkel je haar naar buiten toe, 2 x erom heen
3. Vervolgens draai je 1 vol rondje met je stijltang zelf, zodat je nog meer haar erom wikkelt
4. Ga langzaam naar beneden.

Alleen maar een halve slag maken lukte mij ook niet, totdat ik dit probeerde :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 20:03

Het is echt niet zo lastig. Iedere stijltang is ervoor geschikt. Ik heb vandaag een heel simpel exemplaar gebruikt.

Je neemt een klein plukje haar, goed glad kammen, doe het plukje tussen de platen en draai de tang 1 of 2 keer en trek heel langzaam de tang naar beneden terwijl je hem zachtjes dichtknijpt.
Hoe langzamer hoe strakker de krullen, hoe sneller en je hebt een slag in het haar.

Ik had dit nog nooit gedaan en het lukte in 1 keer zonder dure stijltang.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:04

Dus je moet je stijltang bovenin de pluk klemmen?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 20:05

Ik heb hem niet helemaal naar boven gedaan want dan kun je hem niet meer draaien.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:16

Belangrijk voor je dunne haar is dan een goede heat-protector, hierbij kan je vragen naar je drogisterij of je kapper. Verder is het belangrijk dat als er een keuze is tussen tempratuur in jou aankomende stijl/krultang dat je de laagste warmte neemt, zodat het je haar op zijn minst beschadigd. De hogere standen zijn voor dikker haar waarbij de iets lagere temperatuur minder (lang) werkt. En voor de mensen die zich afvragen hoe je krullen krijgt met een stijltang:

Je hebt van die stijltangen die tegelijkertijd ook echt krultangen zijn. Je maakt krullen als de manier hierboven, maar dan is een van de kanten van de tang ook aan de buitenkant warm:
Afbeelding
Deze is overigens ook van de action

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:18

Dat filmpje heb ik inderdaad erbij gehad maar wilde niet lukken. Probeer het morgen nog een keer!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:19

Jildau schreef:
Dat filmpje heb ik inderdaad erbij gehad maar wilde niet lukken. Probeer het morgen nog een keer!

Is inderdaad ook een kwestie van oefenen, en een tip; probeer het eerst eens met een koude stijlstang zodat je je draai te pakken krijgt, en als het dan lukt vooral niet te snel naar beneden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:21

De action krultang moet je niet nemen, Mascha heeft daarover ook een review gedaan. De action tang blijkt niet goed dicht te klemmen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 20:27

Bedankt voor de tips.
Ik gebruik inderdaad altijd een goede heat protector, ook met föhnen.
Ik wil het liefst een goede tang. Liever iets meer uitgeven voor een goed product dan de kat in de zak kopen of m'n haar verpesten.