Sinds een paar dagen heb ik flink last van mijn hiel. De pijn ontstond op een avond toen ik wat door het huis liep op blote voeten en ineens pijn onder mijn voet kreeg. De volgende dag was de pijn nog steeds aanwezig, maar als ik schoenen aan deed (sneakers, anders schoenen nog niet geprobeerd) was het te doen. De afgelopen dagen is de pijn constant aanwezig gebleven. Op schoenen kan ik lopen, maar heb ik wel bij elke stap die ik zet pijn. Zonder schoenen kan ik mijn hiel niet op de grond zetten van de pijn en loop ik dus met 1 voet op mijn tenen
Nou ben ik zelf verpleegkundige en dus wel wat medisch onderlegd en ik ben dus een beetje bang voor hielspoor. Ik vraag me dus af of er mensen zijn die mijn bovenstaande, specifieke klachten herkennen als hielspoor? Ik wil liever niet direct naar de huisarts, maar wat zijn goede tips die ik alvast zelf kan doen?
Overigens, ik loop 2-3 keer per week hard (ongeveer 8 km per keer), sport veel en loop veel, heb best een actieve baan...
Edit: ik heb net 4 weken geleden nieuwe hardloopschoenen gekocht, laten aanmeten bij Run2Day..