Paar jaar geleden kreeg ik de horen dat ik hypermobiel ben, dat verklaarde veel.
Daar voor deed ik intensieve sporten, turnen, tennissen en paardrijden, en kreeg na het sporten veel last in mijn heupen.
Mijn HA en mijn fysiotherapeut raden aan om niet meer intensief te sporten, ik heb toen besloten om te stoppen met turnen en tennis.
Ik ben veder gegaan met paardrijden, dat doe ik echt met alle plezier. Moet wel altijd rekening mee houden, want een trektocht van 6/7 uur is voor mijn lichaam te zwaar.
Alleen ik wil graag aan een andere sport beginnen, alleen welke sport is geschikt voor mijn lichaam ?
Ik was gaan rond snuffelen en kwam uit op ''Pole fitness'', heeft iemand ervaring daar mee ?
Zo ja, is het geschikt voor je als je hypermobiel bent ?
Ik sta voor suggesties open

Ik heb me in het begin wel goed laten begeleiden en voor sommige oefeningen pak ik een apparaat ipv een los gewicht. Mijn schouders train ik bijvoorbeeld alleen in apparaten, zodat mijn gewricht niet alle kanten op kan floepen. Mijn schouder is al een jaar niet uit de kom geweest en doet ook geen pijn meer