Verveling tijdens griep, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikevdk

Verveling tijdens griep, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 06:38

Hallo bokkers,

Ik ben sinds dinsdag al ziek, alleen bij mij is ziek zijn dat ik 1 dag op de bank moet liggen en de rest van de dagen dat ik ziek ben doe ik wel wat dingetjes en maak ik huiswerk wat vaak al na een kwartier niet meer gaat :( Ik ben onderhand ook een beetje klaar met tv kijken en achter m'n laptop zitten...

Hebben jullie tips voor dingen die je kan doen als je ziek bent?

Alvast bedankt!

Polly
Moderator Algemeen

Re: Verveling tijdens griep, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 06:52

Slapen?
Als ik zo ziek ben dat ik thuis blijf slaap ik bijna de hele dag of ik moet niet verder dan 35cm van de pot kunnen. Als slapen niet nodig is en ik ook geen intieme band met de pot heb ga ik gewoon aan het werk.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 06:57

@Polly het probleem is dat ik niet kan slapen overdag, tenzij ik echt heel ziek ben.. En huiswerk maken lukt ook niet :( Gelukkig heb ik geen intieme band met de pot :')

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 06:57

Ehh, tekenen, Idd Slapen, Film kijken, Telefoon helemaal schoonmaken ( Onnodige dingen zoals fotos die je niet mooi vind, filmpjes waar je niks aan hebt, muziek die je nooit luisterd etc van je telefoon afhalen.)
Muziek luisteren Etc etc

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:00

tsja ik heb me ooit een keer ziekgemeld omdat ik me niet lekker voelde maar toen ging ik vervolgens bedenken wat ik dan allemaal kon gaan doen die dag thuis en toen heb ik me onmiddellijk weer beter gemeld, als ik moet gaan nadenken wat ik thuis kan gaan doen ben ik niet ziek genoeg om thuis te blijven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:03

Polly schreef:
tsja ik heb me ooit een keer ziekgemeld omdat ik me niet lekker voelde maar toen ging ik vervolgens bedenken wat ik dan allemaal kon gaan doen die dag thuis en toen heb ik me onmiddellijk weer beter gemeld, als ik moet gaan nadenken wat ik thuis kan gaan doen ben ik niet ziek genoeg om thuis te blijven.

Precies dit, ik blijf alleen thuis als ik merk dat mijn lichaam niks anders wilt dan slapen. Dan slaap ik ook zo'n 20 uur per dag gok ik. Maar ik verbied mezelf dan ook de laptop aan te zetten, ban die lettertjes wordt het me dan alleen maar misselijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:06

Tipje, lees een boek.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:21

Polly schreef:

_/-\o_
Helemaal mee eens! Je niet zo lekker voelen is wat anders dan ziek zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:24

Even lekker naar buiten, grote kans dat je je daarna niet meer ziek voelt.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 08:34

Ik snap dat jullie vinden dat ik naar school moet, maar als ik dat doe ben ik 2 weken echt, echt ziek... Bedankt voor jullie tips verder!!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:36

ik zeg niet dat je naar school moet maar als je thuisblijft omdat je ziek bent moet je uitzieken dus lekker met een dekentje op de bank, misschien een dvd kijken of een boek lezen maar eigenlijk geen 'activiteiten' gaan zoeken, je bent niet voor niks thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:28

Polly schreef:

Nou nou, wat fijn voor je.

Ikzelf meldde mij op de middelbare school ook geregeld ziek, met mij vrijwel al mijn vriendinnetjes ook. Waren we dan oh zo ziek dat we de hele dag rond de wc hingen of alleen maar in bed konden liggen? Wel nee. Ik vond het ideaal om dan mijn huiswerk bij te werken, uit te slapen, wat series te kijken en daarna voelde ik me zo veel productiever dat ik er wekenlang profijt van had.

Nu op het HBO doe ik het niet meer en als ik later werk zal ik het ook niet doen, maar ach.. Daarnaast vind ik dat je een middelbare school leerling ook niet echt kan vergelijken met iemand die een baan heeft.

Lekker een filmpje kijken op de bank ts! :(:)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:27

Rebeccaa schreef:
Polly schreef:

Nou nou, wat fijn voor je.

Ikzelf meldde mij op de middelbare school ook geregeld ziek, met mij vrijwel al mijn vriendinnetjes ook. Waren we dan oh zo ziek dat we de hele dag rond de wc hingen of alleen maar in bed konden liggen? Wel nee. Ik vond het ideaal om dan mijn huiswerk bij te werken, uit te slapen, wat series te kijken en daarna voelde ik me zo veel productiever dat ik er wekenlang profijt van had.

Nu op het HBO doe ik het niet meer en als ik later werk zal ik het ook niet doen, maar ach.. Daarnaast vind ik dat je een middelbare school leerling ook niet echt kan vergelijken met iemand die een baan heeft.

Lekker een filmpje kijken op de bank ts! :(:)

Ik verbaas me er echt over dat dat mocht, van je ouders. Mijn ouders hebben mij altijd naar school geschopt, hoe weinig zin ik ook had of hoe ziek ik me ook voelde. Altijd onder het mom van 'probeer het maar even'. En eigenlijk was in de meeste gevallen dat rotte gevoel na een paar uurtjes school wel weer verdwenen.

Niet tegen iemand persoonlijk, maar ik vind wel dat je op die manier kinderen leert dat ze altijd maar onder iets vervelends uit kunnen komen. Vind ik een slechte zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:32

Ik ben zelf ook wel is echt niet lekker, ik ga niet met knallende koppijn en oververmoeidheid in de bus en de metro naar school, tot 16:15 mezelf in de weg zitten en dan weer terug. Dan slaap ik liever tot een uur of 11 en ga een film kijken, verslagen bijwerken, noem maar op...

Nou niet allemaal de moraalridders uithangen hoor, pfff...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:34

Ik zeg ook niet dat ik me op school nooit ziekgemeld heb terwijl dat eigenlijk niet nodig was, inmiddels ben ik wel wijzer.
Maar als ik dan van school thuis bleef ging ik niet op internet zoeken naar activiteiten tijdens mijn ziekte, imo is het dan wel weer tijd voor school.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:34

Ik ken wel dat ik te ziek ben om te werken (fysiek werk, staand dus ik kan niet lekker achter de pc kruipen en niemand heeft er wat aan als ik 5 minuten wat kan doen en daarna 30 minuten weer moet zitten :+ dan word ik alsnog naar huis gestuurd ), maar te goed ben om de hele dag plat te liggen. Dat is het enige moment dat ik écht een boek pak om te lezen :) of wat ga opruimen in huis; bv 1 doos, die zet ik dan op bed en zoek ik uit.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-06-14 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:35

xSwanHeart schreef:
Niet tegen iemand persoonlijk, maar ik vind wel dat je op die manier kinderen leert dat ze altijd maar onder iets vervelends uit kunnen komen. Vind ik een slechte zaak.
Onzin. Ik was op school altijd "ziek". Op de basisschool was het eigenlijk standaard 1x per week in de latere klassen en op de middelbare school was het nog veel meer, zeg maar gerust de helft. De enige weken dat ik er 5 dagen was, was met examens en proefwerkweken. En nee, mijn ouders vonden dat echt niet zomaar goed en ik hield me ook niet bezig met huiswerk ;) Op mijn werk meld ik mij nooit ziek en ik heb daar echt niet altijd even veel zin in.

Zeker als je er goed voor staat gewoon lekker thuis uitzieken, zoveel zul je (zeker nu) toch wel niet missen, als je je dan ook nog bezig (probeert) te houden met huiswerk zal dat al helemaal wel goed komen. Ga bestanden op je computer rangschikken, zet ze op de externe harde schijf wat je al maanden uitstelt, ga in bad liggen, ga wat rond kijken in boeken of op internet over dingen die er totaal niet toe doen, maar je wel interessant vind etc. Ik verveel me eigenlijk nooit.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:43

Nies_ schreef:
xSwanHeart schreef:
Onzin. Ik was op school altijd "ziek". Op de basisschool was het eigenlijk standaard 1x per week in de latere klassen en op de middelbare school was het nog veel meer, zeg maar gerust de helft. De enige weken dat ik er 5 dagen was, was met examens en proefwerkweken. En nee, mijn ouders vonden dat echt niet zomaar goed en ik hield me ook niet bezig met huiswerk ;) Op mijn werk meld ik mij nooit ziek en ik heb daar echt niet altijd even veel zin in.

Zeker als je er goed voor staat gewoon lekker thuis uitzieken, zoveel zul je (zeker nu) toch wel niet missen, als je je dan ook nog bezig (probeert) te houden met huiswerk zal dat al helemaal wel goed komen. Ga bestanden op je computer rangschikken, zet ze op de externe harde schijf wat je al maanden uitstelt, ga in bad liggen, ga wat rond kijken in boeken of op internet over dingen die er totaal niet toe doen, maar je wel interessant vind etc. Ik verveel me eigenlijk nooit.

Zo, dat vind ik echt schandalig. Je hebt gewoon leerplicht, dus dan behoor je er ook te zijn. Kan jij wel vinden dat het niet nodig is, maar de overheid heeft dat gewoon voor jou bepaald. Vind het eerlijk gezegd vreemd dat je geen gezeur met de inspectie hebt gehad...

Ik wil echt niet de moraalridder uithangen, en als je echt ziek bent moet je ook vooral thuisblijven en goed uitzieken, maar als je echt op zoek bent naar 'leuke dingen' om te doen als je 'ziek' bent, dan vind ik niet dat je thuis hoort te zitten. Als je een film kan kijken kan je ook wel een les volgen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:47

Als ons onderwijssysteem niet zo slecht was, dan was het zo niet gegaan. Ik heb nog steeds een bovengemiddeld niveau met boven gemiddelde cijfers. Wel ver onder mijn niveau natuurlijk, maar niks om je zorgen over te maken.

Terug ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:51

Nies_ schreef:
Als ons onderwijssysteem niet zo slecht was, dan was het zo niet gegaan. Ik heb nog steeds een bovengemiddeld niveau met boven gemiddelde cijfers. Wel ver onder mijn niveau natuurlijk, maar niks om je zorgen over te maken.

Terug ontopic.

Precies... Ik zou me ook een stuk minder ziek melden als mijn opleiding ging over daadwerkelijk iets leren over het vak in plaats van goede cijfers en overgaan naar het volgende jaar. Lopendeband fabrieken zijn 't...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:55

begin aan hayday haha

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:05

Ga een touwhalster maken *\o/*

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:15

Loomen :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:28

Ik vind het wel een interessant onderwerp, wat vind jij van 'ziekmelden' van school? :o Misschien kunnen we er een apart topic van maken? Blijft dit topic gelijk ontopic :)

Maar daarnaast, boek lezen, even naar buiten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:34

Amaris schreef:
begin aan hayday haha

Dan denk ik dat TS wel 5 weken onnodig ziek is! :j

Beterschap TS! :)