Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
Cyella schreef:Ik heb vaak dat als het inderdaad warm weer is en ik 'normaal' opsta, er allemaal vlekken verschijnen voor mijn ogen, alles begint te tintelen en ik heb 9 van de 10 keer ook dat ik opeens met mijn arm/lichaam/hoofd trekjes krijg. Die kan ik dan niet inhouden. Verder een piep in mijn oren, zie dan ook bijna niks meer. Als ik dan even met mijn hoofd omlaag doe, dan trekt het binnen 10 seconden weg en dan is het goed. Als ik langzaam en geleidelijk opsta heb ik hier geen last van. Als ik het erg heb kan ik ook flauwvallen. Heb dit ook vaak in combinatie met hoofdpijn. Zo heb ik een keer 2 weken lang hele zware hoofdpijn gehad, 5 dagen in het ziekenhuis opgenomen, allerlei tests en scans gedaan. Uiteindelijk bleek dat mijn bloeddruk gewoon heel heel laag was(Waren ze vergeten op te meten =\). Ik had gemiddeld zo'n 80/45-50. Dus dat is net niet genoeg om flauw te vallen. Nu is het ondertussen wel beter geworden dan dat. Ik zit nu rond de 95/65.
Er is verder niet echt onderzoek naar gedaan omdat het me nauwelijks belemmerd, maar het wordt in ieder geval grotendeels veroorzaakt door de bloeddruk bij mij. Ik ben ook van jouw leeftijd trouwens, ik wordt 19 dit jaar. Het is eerst nooit opgevallen omdat ik bij de dokter altijd een hogere bloeddruk door stress had, en natuurlijk omdat ik nerveus was. Dan was ie iets aan de lage kant, maar net niet te laag. Toen ik in het ziekenhuis lag was ik niet nerveus, daarom kwam daar wel een goed resultaat uit.