cubitaal tunnel syndroom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

cubitaal tunnel syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 08:50

Aanstaande donderdag wordt ik geopereerd omdat er een sterke vermoeden is dat ik het cubitaal tunnelsyndroom in mijn rechter elleboog heb.

Ik heb ruim 3 jaar geleden de kofferbak klep op mijn pols laten vallen en toen is het gezeur begonnen. Pols is over maar die tintelingen in pink en ring vinger plus kracht verlies is niet over..... dus operatie

Zoek resultaten leverde een oud topic op, maar ik ben wel heel erg benieuwd naar ervaringen van andere.
Ik krijg lokale verdoving met een roesje (laatste heb ik zelf om gevraagd)

ivy_power89

Re: cubitaal tunnel syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 22:41

Niemand :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:52

Ik heb het een paar jaar geleden gehad. Carpaal volgens mij, in mijn linker ellenboog, precies bij dat telefoonbotje.
Kwam omdat ik vaak úren achter de laptop zat, met die ellenboog op het bureau, met een sigaretje in de hand of gewoon mijn hoofd te ondersteunen. Ook maakte ik vaak zo mijn tentamens. Op een gegeven moment zat ik achter de laptop en voelde ik mijn hele hand tintelen en 'doof' worden.

Flink schudden, anders gaan zitten.......... maar het gevoel bleef. Dagen, weken......... ik had enorme krachtsverlies en kon ook helemaal niets meer. Ze hebben toen nog wel een aantal tests gedaan met stroom e.d. en ik zou worden geopereerd. Alleen had ik het gevoel dat het wel steeds ietsjes beter ging, en ik had een wedstrijd op de planning staan (mennen) die ik graag wilde rijden (gezien mijn pony toch al zo fijntjes te sturen is). Stiekem vond ik een operatie toch ook een beetje eng :o

Uiteindelijk is het na lange tijd vanzelf over gegaan. Wel kon ik eerder veel gemakkelijker met 3 of zelfs 4 borden lopen (ik werk in de horeca), dat lukt me nu met links niet meer, heeft iets met de motoriek te maken of de handigheid/soepelheid in die hand denk ik. Ik heb toen ook ruim 3 maanden niet kunnen werken, want ik ben rechts, dus links is mijn 'draagarm', ik kon nog niet eens 1 bord vasthouden, laat staan een heel dienblad vol met drankjes.........

Edit: oeps, nu betrap ik mezelf er op dat ik dus wéér zo zit, steunend op die ellenboog! |o

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 11:47

Bovenstaande verhaal herken ik zeker wel!

Ze hebben ook met electroden een test gedaan, maar daar kwam eigenlijk niets uit, maar het feit dat mijn pink en ring vinger gewoon krom blijven staan bij een gestrekte hand, plus de tintelingen maakt het wel zeer verdacht.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat donderdag, er zitten toch wel wat zenuwen haha

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:19

Hoi,

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde als jouw TS. Loop al anderhalf jaar met klachten maar dacht dat het wel over zou gaan. Ook een EMG gehad maar die was goed. Daarna gesprek gehad met de neuroloog en die zei dat het EMG niet waterdicht is. Deze geeft het alleen maar aan als er ook schade is aan de zenuw. Op basis van mijn klachten was het voor haar meteen duidelijk dat de zenuw wel bekneld zit.

Hoe is bij jouw de operatie gegaan TS? Was het achteraf ook het cubitaal tunnel syndroom?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:32

Daphne mijn moeder is al 3 keer ( verschillende plekken pols, elle boog en schouder ) met succes geopereerd :j

Dit was volgens mij wel carpaal tunnel syndroom.

Mijn moeder is destijds ook onder een roesjes behandeld, en heeft er verder weinig van mee gekregen. Heeft een paar dagen last gehad met de plek waar ze behandeld was maar was snel weer de oude.

Hoe is het bij je gegaan?
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 07-08-14 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:39

JoyCiej007 schreef:
Ik heb het een paar jaar geleden gehad. Carpaal volgens mij, in mijn linker ellenboog, precies bij dat telefoonbotje.

Nee, cubitaal. Je carpale gewricht is je pols.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:40

A_nouk schreef:
Daphne mijn moeder is al 3 keer ( verschillende plekken pols, elle boog en schouder ) met succes geopereerd :j

Dit was wel carpaal tunnel syndroom.

Als dat alleen een carpaal tunnel syndroom was heeft ze twee overbodige operaties ondergaan...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:43

Volgens mij wel iig een, maar onnodig waren ze niet :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 10:56

Ik ben inmiddels al een aantal weken verder en heb de kracht in mn vingers al bijna helemaal terug, ik kan ze nu gewoon weer strekken :)
Echter is de operatie plek super gevoelig en krijg ik nu achter mn elleboog soms hele vervelende zenuwpijn steken, daar gaan we nu weer mee verder...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:56

A_nouk schreef:
Volgens mij wel iig een, maar onnodig waren ze niet :)

Kan best zijn, maar alleen de operatie(s) aan haar pols waren voor CTS, elleboog en schouder hebben daar niets mee te maken. Dat wilde ik even verduidelijken (in dit topic is nogal wat verwarring ove de medische termen).

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:04

Heb t ook, volgens EMG zit ik net op de grens van wel/niet. Tintelingen in pink, ringvinger en rechter deel hand. Ietwat zuerend gevoel uiteinde elleboog. Zodra ik meer last krijg, moet ik weer aan de bel trekken en dan wordt ik geopereerd. Wel vervelend TS dat je nu last heb van andere klachten.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:04

Dan zal het waarschijnlijk geen carpaal heten, maar behandeling was hetzelfde ook voor de klachten :j :)

Fijn Daphne dat het goed gewerkt heeft, balen van de andere klachten !

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:48

Ik ben 2 jaar geleden geopereerd de vingers is de tinteling uit de elleboog waar geopereerd is is altijd gevoelig gebleven

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:49

Ik heb mijn bovenarm een jaar geleden gebroken, en heb sinds een half jaar ook dat m'n vingers en onderarm tintelen als ik kracht zet of hem buig.. Dinsdag een afspraak bij de orthopeed, dus ben benieuwd. Doet aardig zeer om zo paard te rijden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:08

Ik kan me hier helaas ook melden -O-
Het is nog niet bevestigd, maar ik krijg 2 oktober een EMG omdat de dokter CTS wil uitsluiten. Ik heb de symptomen gelezen en herken wel veel -O-
Ik werk de hele dag op een laptop en vrees het ergste..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 17:39

Cayenne, het is niet het einde van de wereld hoor!
Ik was na 3 weken zo goed als hersteld!

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 07:08

Hoi Cayenne, zoals ivy_power zegt is het niet het einde van de wereld. Maar vervelend is het zeker! Ik ben 2 dagen geleden geopereerd en het is mij duizend procent meegevallen (gelukkig maar want m'n andere arm moet ook nog).

Succes met je EMG! Komt helemaal goed. Als daar niks uitkomt betekent dat niet dat er niets is. Bij mij was m'n emg goed maar tijdens de operatie bleek de zenuw flink klem te zitten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:53

Fijn om te horen dat het op zich meevalt. Ik werk ruim 50 uur in de week achter de pc/laptop, dus ik hoop -als het CTS is- weer zo snel mogelijk aan het werk te mogen. Ik ben momenteel een paar dagen vrij en dan valt het mee, maar wanneer ik volledig aan het werk ben, heb ik er echt flinke last van -O-

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:02

Cayenne schreef:
Fijn om te horen dat het op zich meevalt. Ik werk ruim 50 uur in de week achter de pc/laptop, dus ik hoop -als het CTS is- weer zo snel mogelijk aan het werk te mogen. Ik ben momenteel een paar dagen vrij en dan valt het mee, maar wanneer ik volledig aan het werk ben, heb ik er echt flinke last van -O-

Dan is werken een aardige opgave als het zo'n zeer doet :(. Volgens mij kan je vrij snel weer aan het werk hoor. Ik moet nu aanstaande woensdag terug, tot dan moet ik rustig aan doen met de arm (maar gebruik hem wel gewoon en doet echt niet extreem veel zeer). Maar goed, dat kan je arts je natuurlijk beter vertellen :). In ieder geval sterkte en succes!

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:43

@ Cayenne Hoe is je emg gegaan ? Heb je ook al meteen de uitslag?

Bij mij heeft de operatie echt geholpen. Merk nu na 2 weken echt klachtvermindering. 13 november mag ik weer, alleen dan voor m'n andere arm.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:48

De EMG vond ik verschrikkelijk :o Steeds die stroomstootjes door je armen en handen heen en dat deed aan mijn linkerkant gewoon echt heel erg zeer. Het was net of je stroomdraad vast pakt maar niet kunt loslaten.
Rechts ging veel makkelijker (maar daar had ik ook minder klachten)
Uiteindelijk is er geen CTS geconstateerd maar wel ernstige overbelasting aan de linkerkant, waardoor ik rechts ook overbelast heb (in mindere mate). Dus op zich positief nieuws :)

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:21

Cayenne schreef:
De EMG vond ik verschrikkelijk :o Steeds die stroomstootjes door je armen en handen heen en dat deed aan mijn linkerkant gewoon echt heel erg zeer. Het was net of je stroomdraad vast pakt maar niet kunt loslaten.
Rechts ging veel makkelijker (maar daar had ik ook minder klachten)
Uiteindelijk is er geen CTS geconstateerd maar wel ernstige overbelasting aan de linkerkant, waardoor ik rechts ook overbelast heb (in mindere mate). Dus op zich positief nieuws :)

Balen dat je het emg zo ervaren hebt want dan duurt het ineens heel lang zo'n onderzoek. Wel fijn dat het toch niet het cubitaal tunnel syndroom is. Al zou het aan de andere kant wel weer fijn zijn als het verholpen kon worden. Ik nerm aan dat je behandeling nu rust is?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:23

BloHal, lief dat je er naar vraagt trouwens :)
Ik heb nu mijn complete werkplek aangepast (andere bureaustoel, goed toetsenbord, andere muis etc) en laat binnenkort de Arbo arts kijken of het in orde is. Dan zouden na verloop van tijd de klachten hopelijk moeten minderen. Als dat nog niet het geval is, dan wil ik graag door naar een hand/pols kliniek.

Hoe gaat het met jou?

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:26

Cayenne schreef:
BloHal, lief dat je er naar vraagt trouwens :)
Ik heb nu mijn complete werkplek aangepast (andere bureaustoel, goed toetsenbord, andere muis etc) en laat binnenkort de Arbo arts kijken of het in orde is. Dan zouden na verloop van tijd de klachten hopelijk moeten minderen. Als dat nog niet het geval is, dan wil ik graag door naar een hand/pols kliniek.

Hoe gaat het met jou?

Ik hoop voor je dat je door je aanpassingen op het werk de klachten zullen verminderen.

met mij gaat het goed. Operatie heeft zeker geholpen. Nog niet klachtvrij maar zeker een forse klachtvermindering. Gisteren weer op controle geweest en ook de chirurg was tevreden. Helaas heb ik het ook aan mijn andere arm, dus gisteren meteen de volgende operatie (inmiddels m'n 8e operatie in nog geen 3 jaar) gepland. 13 november ben ik aan de beurt.