Met gips paardrijden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rijden met gips

ja
13 (6%)
nee
157 (73%)
eigen risico
44 (20%)

Totaal aantal stemmen: 214

Pandameisje

Met gips paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:30

Omdat er in ander topic veel gezeur is over met gips paardrijden vroeg ik me af wat vinden jullie ervan.

ik heb 2 weken geleden me pols gebroken (nou meer een knikje er in) en ik rijd alleen paard als het geen pijn doet. het paard waar ik op rijd heeft 18 jaar op gehandicapte manege gelopen. ik rij op buitenrit met haar en dan hebben we halster onder de hoofdstel halster touw bij ons als ze vervelend word dat ik naast kan lopen. We rijden veel door bossen heen dus langs de weg vermijden we.

wat vinden jullie hier van

Renske_W

Re: Met gips paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:33

Ik vind rijden met gips erg onverstandig.
Zou het zelf niet doen, en raad het andere ook af.
Vind het behoorlijk link, want je bent een stuk beperkter in je bewegingen.
En smoesjes als, paard is heel braaf enz. gaan er bij mij ook niet in.
Een paard is en blijft een vluchtdier, en kan altijd een keer schrikken, een misstap maken oid.
Mij is het het risico niet waard, om zo nog meer verwondingen op te lopen.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:35

Renske_W schreef:
Ik vind rijden met gips erg onverstandig.
Zou het zelf niet doen, en raad het andere ook af.
Vind het behoorlijk link, want je bent een stuk beperkter in je bewegingen.
En smoesjes als, paard is heel braaf enz. gaan er bij mij ook niet in.
Een paard is en blijft een vluchtdier, en kan altijd een keer schrikken, een misstap maken oid.
Mij is het het risico niet waard, om zo nog meer verwondingen op te lopen.

eens, beter wachten tot het gips eraf is en dan weer lekker gaan rijden. Waarom het risico nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:37

Eigen risico, het is jouw besluit om wel of niet op het paard te stappen.
Het is inderdaad niet erg verstandig om met gips op je paard te stappen. Jouw pols moet herstellen en dat heeft zeker nog wat tijd en rust nodig. Als je nu allemaal dingen gaat doen is het veel moeilijker voor je pols om te herstellen.
Als je paard een ruk geeft aan het halstertouw of iets anders, kan je snel iets beschadigen, omdat jouw pols nog herstellende is.
Hoe braaf jouw paard is, maakt mij helemaal niet uit. Ongeluk zit in een klein hoekje.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:38

Weet wel dat als er wat gebeurt en jij zit erop dat je niet verzekerd ben dus zou het gewoon niet doen een ongeluk zit in een klein hoekje

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:38

zou ik niet doen!
wat wil je nu horen? dat er iemand dan zegt dat het niet erg is? want je kon met deze mening het niet vinden.
als je verkeerd valt op je pols kan je nog langer wachten tegen je dat je weer echt mag rijden. :)
het is niet omdat hij zogezegd braaf is dat er niks kan gebeuren. het blijft een levend wezen en een vluchtdier!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:39

Het is SUPER onverstandig om met gips te gaan rijden! Dit weet ik uit eigen ervaring! Had me pols goed gebroken met zware operatie erbij omdat het schots en scheef stond. Ben toen ik in het gips zat vrijwel meteen gaan rijden op me shet maar oh wat was de dokter in het ziekenhuis boos!! Maar ook exht boos. Door het rijden krijgt je arm geen rust en ik heb mazzel gehad, want als ik wat meer had getrokke ofzi of was gevallen had alles weer van zijn plek kunnen schuiven!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:43

Gabbe schreef:
Weet wel dat als er wat gebeurt en jij zit erop dat je niet verzekerd ben dus zou het gewoon niet doen een ongeluk zit in een klein hoekje

Dit is niet juist. Ziektenkosten worden gewoon vergoed.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:45

ik doe niet springen ik stap alleen maar ...

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:45

alltimapanda schreef:

maar je zei dat je wou springen in je ander topic?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:46

janahxginger schreef:
alltimapanda schreef:

maar je zei dat je wou springen in je ander topic?

ik zei dat ik niet wilde springen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:46

Yezzi schreef:
Eh nee, toch niet. Rijden met gips is nooit veilig, hoe braaf je paard ook is. Je wilt niet weten hoeveel mensen van hun paard vallen oid en dan achteraf zeggen: 'Dat doet hij anders noooooooit, hij is zo braaf!' Een paard is een vluchtdier en kan je altijd afwerpen, besef dat.

Yezzi schreef:
Weet je wat meid, je doet maar. Je bent duidelijk niet bereid om naar advies te luisteren dus je zoekt het zelf maar uit. Wat nou als die pony wegschiet en jij er af valt? De pony rent een sloot in oid en jij kan niks beginnen, want jouw pols zit in het gips. Zal de eigenaar lekker blij mee zijn. Als er écht iets gebeurt zal je hopelijk begrijpen dat het gewoon hartstikke gevaarlijk is.

Dit vind ik er van. Maar dat had je al gemerkt.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:47

Ik heb het ook gedaan (kan me achteraf zelf wel voor me kop slaan) op Serena en jij weet vast ook nog wel hoe braaf zij is.
Maar als nog zoals eerder vermeld een paard is en blijft een vluchtdier hoe lief en braaf zo'n dier ook is er kan altijd wat gebeuren.
Als je dan valt ben je verder van huis, dus ik zou zeggen wacht nog evrn voordat jij er weer op gaat!! :)

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:47

je zei dit wel voor je zei dat je in het gips zat..?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:47

x_Nadia schreef:
Ik heb het ook gedaan (kan me achteraf zelf wel voor me kop slaan) op Serena en jij weet vast ook nog wel hoe braaf zij is.
Maar als nog zoals eerder vermeld een paard is en blijft een vluchtdier hoe lief en braaf zo'n dier ook is er kan altijd wat gebeuren.
Als je dan valt ben je verder van huis, dus ik zou zeggen wacht nog evrn voordat jij er weer op gaat!! :)

ik ken serna niet alleen vanuit het land haha

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:48

janahxginger schreef:
je zei dit wel voor je zei dat je in het gips zat..?

nou nee dat ik niet wilde springen...

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:48

je moet daarom ook niet vallen van je paard..als je paard eens goed trekt of onnozel doet kan je het waarschijnlijk ook wel goed voelen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:50

wie zegt dat ik van paard gevallen ben of val van het paard.. het is geen paard het is een pony

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:51

alltimapanda schreef:

Top +:)+
Je arm is kapot en die hoeft maar 1 heel mensenleven mee, dus waarom zou je geen risico nemen en gewoon eigenwijs op een pony stappen?

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:52

als jij valt en het gips breekt dan heb je nog grotere problemen, niet doen dus.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 11:52

Goof schreef:
alltimapanda schreef:

Top +:)+
Je arm is kapot en die hoeft maar 1 heel mensenleven mee, dus waarom zou je geen risico nemen en gewoon eigenwijs op een pony stappen?

die klinkt best grappig :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:52

Ik persoonlijk vind het onverantwoord.
Mijn dochter zou ik zwaar afraden (lees: verbieden) te rijden zolang haar arm in het gips zit.
Ook mijn verzorgster zou met gips niet op mijn brave pony mogen rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:54

Shadow0 schreef:
Gabbe schreef:

Dit is niet juist. Ziektenkosten worden gewoon vergoed.

Maar aangerichte schade aan derden kon weleens een hele vervelende discussie worden!
Daarnaast KAN ook de extra rekening van je ziektekosten gewoon bij je verhaald worden. Maak maar eens een auto-ongeluk zonder een gordel te dragen, kom je erachter.........

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:55

Il vind het heel onveratandig om te rijden met je arm/pols in het gips. Gips geeft totaal niet mee, juist omdat je bot moet helen, dus geeft je paard een keer een ruk aan de teugels dan het je al een probleem. En het blijft inderdaad een vluchtdier, en als je dan eens valt, ben je nog veeel verder van huis...

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:55

Ik heb ook een tijdje geleden m'n pols in gips gehad .
En ben toen op m'n leasepony zonder zadel gaan zitten met een vriendin ernaast ,onverstandig ? Ja !
Toen had ik er geen flauwbenul van maar zal het niet nog een keer doen het heeft veel risico's .
+ het rijd niet lekker .
Dus zou gewoon dan lekker wachten tot het eraf is :)