Zelf bruiner, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

Zelf bruiner, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 12:03

Hallo!

Aangezien ik geen tijd heb om lekker in de zon te liggen en bruin te worden, ik loop door de weeks 40 uur stage en in het weekend werk ik 14 uur, ben ik op zoek naar een goede zelf bruiner!

Ik heb al veel gegoogeld maar ik kom er maar niet uit, ik ben bang dat ik vlekken of strepen of zelfs oranje word. Dus nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met zelf bruiners, welke zijn goed? Welke geven vlekken? En wat natuurlijk ook belangrijk is, welke zijn makkelijk aan te brengen? Ik heb er het liefst een die niet na een uur nog afgeeft in verband met lichte meubels.

Alvast bedankt!

Chantal

Eleionomae

Re: Zelf bruiner, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:07

Ik ben zelf helemaal fan van de instant bronze selftanning lotion van Australian Gold. Goed uitsmeren, mooi bruin en zonder strepen :j

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 12:41

Hmm die ken ik niet, ik ga eens even googelen. Bedankt!
Nog meer suggesties?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:41

Geen idee of je het in NL kunt kopen, maar ik heb St. Moriz mousse (http://captaintan.nl/zelfbruiner/instan ... se-medium/).
Mousse maakt het veel mooier egaal. Ik heb er een soort opbreng-washand/spons bij en dat gaat prima. Voordeel hiervan is ook dat het er niet vlekkerig afkomt na bijv. douchen.

Tip is iig om er een te gebruiken die direct kleurt, dus zodat je kunt zien waar wel en waar niet wat zit!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:45

Ik heb het járen geleden eens geprobeerd met een zelfbruiner van Kruidvat. Dit was een spray. Geen succes :n Hij trok heel langzaam in waardoor het eigenlijk altijd ging vlekken. Ik heb zo 't idee dat je hier dus beter iets meer geld voor kunt uitgeven.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:52

Ik lees even mee..
Heb ook erg weinig tijd om in de zon te zitten:)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:58

De zelfbruiner van australian gold is erg goed, je hebt eventueel van designer skin een mooie zelfbruiner die je af kan wassen met zeep.
De zelfbruin lijn van kardashian is ook erg goed! Die lijn heeft ook een primer zodat de huid het bruinsel nog beter opneemt en een tanextendet met bronzer 8-) let wel op als je na gebruik van een zelfbruiner in de zon gaat zitten!! Dit geeft vlekken en onregelmatige kleuring van de huid!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:01

Jolien87 schreef:
Ik heb het járen geleden eens geprobeerd met een zelfbruiner van Kruidvat. Dit was een spray. Geen succes :n Hij trok heel langzaam in waardoor het eigenlijk altijd ging vlekken. Ik heb zo 't idee dat je hier dus beter iets meer geld voor kunt uitgeven.

Ik heb nu de zelfbruiner van Kruidvat (bruin zonder zon notenmelk). Geeft absoluut geen vlekken, maar hij geeft ook niet zo veel kleur af. Voor mijn smaak eigenlijk zelfs een beetje te weinig. Maar wel ideaal als je dus een subtiel bruin kleurtje wilt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:53

waar koop je die Australian Gold?

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:57

De australian gold shop :D

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:04

bamsy schreef:
De australian gold shop :D

En welke dan?

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:15

Sodera schreef:
Geen idee of je het in NL kunt kopen, maar ik heb St. Moriz mousse (http://captaintan.nl/zelfbruiner/instan ... se-medium/).
Mousse maakt het veel mooier egaal. Ik heb er een soort opbreng-washand/spons bij en dat gaat prima. Voordeel hiervan is ook dat het er niet vlekkerig afkomt na bijv. douchen.

Tip is iig om er een te gebruiken die direct kleurt, dus zodat je kunt zien waar wel en waar niet wat zit!

Deze heb ik ook, gewoon in een Nederlandse webshop gekocht. Fijn in gebruik alleen vind de kleur niet heel natuurlijk, heb de medium en de dark brown geprobeerd. De st Moriz is de goedkopere variant van de St Tropez self tan.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:18

Ligt misschien aan je huid? Bij zag de medium er iig heel normaal uit.. Precies zoals ik er na de zomer uitzie...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:53

Krijg je daar niet een heel erg 'Rachel Hazes' effect van?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:59

Ik heb wel eens zo doekje gebruikt dst kom je kopen bij de drogist en kon je proberen.
Nou gelijk iedereen proberen ik en me 2 zusjes.
Nou ja je zag heel lang niks.
denk het zal wel volgende dag word ik wakker.
schaamde me dood overal vlekken.
Vooral in het gezicht en je kreeg het nog niet af ook.
Ik zie dat Roy donders altijd een spray gebruikt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:19

Ik vind zelfbruiner altijd zo'n typisch luchtje hebben, althans, degene die ik had.
Een tijdje nadat ik het zelf eens had geprobeerd en vervolgens had geconstateerd dat het absoluut niet voor herhaling vatbaar was, was een klasgenootje ineens heel bruin geworden op d'r armen. Een ander klasgenootje vroeg haar toen of ze onder de zonnebank had gelegen omdat d'r armen ineens zo bruin waren, maar ik kon gewoon ruiken dat het zelfbruiner was. Het klasgenootje reageerde zelf ook een beetje omslachtig. :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:29

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:20

Jolien87 schreef:
Ik vind zelfbruiner altijd zo'n typisch luchtje hebben, althans, degene die ik had.
Een tijdje nadat ik het zelf eens had geprobeerd en vervolgens had geconstateerd dat het absoluut niet voor herhaling vatbaar was, was een klasgenootje ineens heel bruin geworden op d'r armen. Een ander klasgenootje vroeg haar toen of ze onder de zonnebank had gelegen omdat d'r armen ineens zo bruin waren, maar ik kon gewoon ruiken dat het zelfbruiner was. Het klasgenootje reageerde zelf ook een beetje omslachtig. :=

Dat is de DHA die je ruikt, inderdaad dat standaard zelfbruin luchtje. De "just say yes" van designer skin heeft dit haast niet.

Eleionomae schreef:

Komt van dezelfde groothandel af :j
Voordeel van de australian goldshop zelf is dat ze de voorraad sneller aan kunnen vullen dus minder kans op backorders :-)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:56

Ik heb zojuist de australian gold self tanner besteld via de hier genoemde link. Ik ben heel benieuwd. Ook nog nooit zoiets uitgeprobeerd. Van mezelf best wit en mag komende weken niet in de zon echter wel een feestje over een paar weken waar ik wat gebruind voor wil zijn.

Kan je het overal smeren? Dus ook buik, billen etc? Of is het meer voor armen en benen? En hoe lang blijft het zitten? En waarom kan je er niet mee in de zon?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 06:45

Je kunt t overal smeren :j alleen het gezicht heb ik een ander potje voor want deze bruint redelijk door :j

Verder gewoon even goed scrubben en helemaal uitsmeren :j

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:36

En in een draaiende beweging opbrengen, dat verdeelt beter dus mooier resultaat.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:35

De zelfbruinende body lotion van Garnier. Geen strepen, geen vlekken, en zoals bamsy schrijft, in draaiende beweging opbrengen.
De zelfbruinende creme van Vichy is ook goed, maar die meng ik eerst met bodylotion of uiercreme, dan heb je minder kans op strepen of vlekken.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:51

Heb van Lancaster best wel dure fles ( 30,- ) Die kan je zowel op je lijf als op je gezicht smeren. Misschien ligt het aan mijn smeergedrag, maar ik vind hem tegenvallen! Dus duur is niet perse beter!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:56

Ik heb Dove Summerglow, is meer een bodylotion met heel licht bruinend effect. Dus als je echt bruin wilt worden erdoor is het geen goede, maar een heel subtiel tintje wel en hij voedt ook lekker :j Ook niet al te duur.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:13

ik las een stukje op een beautblog over hoe te voorkomen dat je vlekken/strepen krijgt. Zij mixte de Australian Gold 50/50 met een product van Lush (is niet meer verkrijgbaar). Dat product gaf een kleurtje die afwasbaar is en omdat het zo'n kleur heeft kon ze het heel nauwkeurig uitsmeren. Dus dat is misschien ook een optie, mixen met iets wat al getint is zodat je goed kunt zien waar je gesmeerd hebt.