met benauwd weer / onweer hoofdpijn krijgen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

met benauwd weer / onweer hoofdpijn krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 01:12

Hallo allemaal,

ik ben er sinds kort achter gekomen, dat wanneer het heel benauwd is in de lucht of het gaat onweren,

ik altijd heel erge hoofdpijn heb/ ga krijgen. -O- -O-

vaak ga ik eerst wazig uit mn ogen kijken, en niet veel later ga ik dus knallende hoofdpijn krijgen, helaas.

ik was eigenlijk benieuwd of er meerdere bokkers last van hebben, en wat jullie daar tegen kunnen doen.

alle tips zijn welkom

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 01:16

dat heb ik ook heel erg. ik kan 's ochtends met een 'dof' gevoel en hoofdpijn opstaan terwijl er letterlijk nog geen vuiltje aan de lucht is, dan kan ik het weer voorspellen met 'let maar op, vanmiddag/vanavond gaat het zéker regenen, en volgens mij 'voel' ik ook onweer' :j

wat je er aan kan doen weet ik niet en ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

ik kan ook niet met verwarming op de slaapkamer aan slapen, daar krijg ik ook hoofdpijn van, heb altijd een raam(pje) open en slaapkamer is altijd goed geventileerd.

zie trouwens dat je ook in 't oosten van het land woont. het is wel echt zo dat als het hier warm is, dat het dan vaak ook meteen zo benauwd/drukkend warm is, en dat er vaak wel onweer in de lucht zit.

Ketaki

Re: met benauwd weer / onweer hoofdpijn krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 01:24

dat laatste klopt zeker.

straks word het ook warm weer, nou dan kan ik mn lolletje ook opgaan.
dat wordt ook weer knallen met de hoofdpijn.

soms lijkt het echt net of er iemand met een hamer op mn hersens ramt/mept en aan de andere kant serieus met een mes steekt.

ik heb ook nog niet echt iets gevonden om er vanaf te komen.

mensen roepen snel " pak een paracetamolletje" maar ik ben nooit zo voor paracetamol te slikken, als je er eenmaal mee begint, dan moet de dosis steeds hoger worden, en dan kun je nooit meer zonder.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 01:36

ben ook niet zo van de paracetamol, en slik pas pijnmedicatie als ik écht veel pijn heb, en dan liever meteen een ibuprofen oid.
Of als ik écht écht wil slapen maar dat het gewoon echt niet lukt wegens idd hele vervelende hoofdpijn of andere pijnen.

maar ik ben nu net van enorm hoge dosissen paracetamol en hoogste variant dyclofenac af, en nog een hoop meer zooi, na ruim 2 maanden (ernstige nierbekkenontsteking) dus ik raak die dingen voorlopig ook liever even niet meer aan ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 05:23

Drink je wel genoeg dan? Met benauwd weer heb je ook meer vocht intake nodig...
Te kort aan vocht kan ook hoofdpijn/drukkend gevoel veroorzaken.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 06:55

T klinkt n beetje als clusterhoofdpijn hoe je 't omschrijft..
N kennis van mij heeft dat en dat word inderdaad verergerd met weersverandering.. Als de hoofdpijn écht niet te houden is zou ik toch eens langs de huisarts gaan..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:04

70% van de mensen hebben hier last van. Dit heeft te maken met het feit dat bij een weersomslag, de luchtdruk opeens daalt. Hierdoor zet de lucht in de bij- en voorhoofdsholten uit, waardoor de druk op de omliggende bloedvaten vergroot. Hierdoor komt er minder bloed bij je hoofd, waardoor je dus een 'drukkend' gevoel krijgt, en na verloop van tijd knallende koppijn. Ik heb het zelf ook, vooral als ik buiten loop als het bijna gaat onweren.

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:11

Ik krijg geen hoofdpijn maar hele zere benen en handen. Dit alleen bij onweer.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 09:31

Murthul schreef:
N kennis van mij heeft dat en dat word inderdaad verergerd met weersverandering.. Als de hoofdpijn écht niet te houden is zou ik toch eens langs de huisarts gaan..

ik heb wel eens idd op het randje van migraine gestaan, en mn fysiotherapeut zei toen, als ik daar niets mee doe, dat ik idd clusterhoofdpijn kan krijgen.

of ik het zelf ook heb, weet ik niet.

nu begin ik trouwens ook wel weer lichte hoofdpijn te krijgen, eerst zien of ik de dag kan volhouden. :j :j

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:34

Ketaki schreef:
Murthul schreef:

ik heb wel eens idd op het randje van migraine gestaan, en mn fysiotherapeut zei toen, als ik daar niets mee doe, dat ik idd clusterhoofdpijn kan krijgen.

of ik het zelf ook heb, weet ik niet.

nu begin ik trouwens ook wel weer lichte hoofdpijn te krijgen, eerst zien of ik de dag kan volhouden. :j :j

Het zou ook gaan onweren vandaag ;) Heb ook een beetje druk in mijn hoofd nu, maar niet echt hoofdpijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:35

Ik heb er ook vaak last van. Als het s nachts gaat onweren wordt ik vaak een uur van te voren wakker terwijl er nog niks te horen is. Vanmorgen had ik ook hoofdpijn terwijl ik dat nooit heb. Maar goed het is ook wel erg benauwd buiten..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:37

Cyella schreef:
70% van de mensen hebben hier last van. Dit heeft te maken met het feit dat bij een weersomslag, de luchtdruk opeens daalt. Hierdoor zet de lucht in de bij- en voorhoofdsholten uit, waardoor de druk op de omliggende bloedvaten vergroot. Hierdoor komt er minder bloed bij je hoofd, waardoor je dus een 'drukkend' gevoel krijgt, en na verloop van tijd knallende koppijn. Ik heb het zelf ook, vooral als ik buiten loop als het bijna gaat onweren.

Correct. Ik heb er ook last van, tenzij ik door de dag veel lauwe thee drink soms met een korreltje zout als ik ook veel zweet. Op deze manier kan ik het mooi onderdrukken. :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:37

Murthul schreef:

Mijn moeder heeft clusterhoofdpijn, en die krijgt in bepaalde periodes ( bij haar gewoon random) heel veel last ervan. Echt gewoon een week lang te pas en te onpas dat ze zoveel pijn heeft dat ze niet kan functioneren. Het is zo weer weg, en komt ook zo weer op, en als ze dat heeft, komt het echt in 'clusters' achter elkaar dagenlang.
Wat TS heeft, klinkt meer als weersgebonden dan als een cluster zoals ik het in ieder geval van thuis uit ken.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 09:37

MarjanB schreef:
Ik heb er ook vaak last van. Als het s nachts gaat onweren wordt ik vaak een uur van te voren wakker terwijl er nog niks te horen is. Vanmorgen had ik ook hoofdpijn terwijl ik dat nooit heb. Maar goed het is ook wel erg benauwd buiten..

klopt, ik werd vandaag ook weer wakker met hoofdpijn helaas.

er zal vandaag, vanavond of vannacht wel onweer komen. -O- -O- -O-

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 09:41

ik moet trouwens ook wel bekennen dat ik al een hele tijd, ( paar jaar) en dan meestal 2x in het jaar, voorhoofdholte ontsteking heb,

misschien dat dat ook meespeelt, waardoor ik er veel sneller last van heb.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:44

Ketaki schreef:
ik moet trouwens ook wel bekennen dat ik al een hele tijd, ( paar jaar) en dan meestal 2x in het jaar, voorhoofdholte ontsteking heb,

misschien dat dat ook meespeelt, waardoor ik er veel sneller last van heb.

Ik denk dat de koppijn er waarschijnlijk ook op lijkt, heb het zelf niet gehad, maar zo te lezen wel. Maar denk niet dat dat echt de oorzaak van je koppijn is, omdat een infectie dan wel héél ver moet gaan(Helemaal vanuit je neus/gehemelte). Daar heb je niet 'even' een halve dag last van.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:49

Clusterhoofdpijn komt idd voornamelijk voor in clusters, dat t steeds wisselt hoeveel aanvallen enzo..

Maar deze omschrijving van ts komt wel redelijk overeen;
Citaat:
soms lijkt het echt net of er iemand met een hamer op mn hersens ramt/mept en aan de andere kant serieus met een mes steekt.

Het grote verschil tussen clusterhoofdpijn en migraine is dat je bij migraine het liefste in n stil, donker hoekje stil gaat liggen, terwijl mensen met clusterhoofdpijn gaan eerder rond rennen, bonken met hun hoofd, schreeuwen..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:52

Ik krijg altijd hoofdpijn wanneer het weer warmer weer wordt, en ik teveel ga doen. Druk weekend gehad, en zondag avond begon de hoofdpijn en daarmee lig ik dus al 2 dagen in bed

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 11:37

Murthul hoe kan het met clusterhoofdpijn dat je als een kip zonder kop wil gaan rennen?
Nooit geweten trouwens

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:02

Ketaki schreef:
mensen roepen snel " pak een paracetamolletje" maar ik ben nooit zo voor paracetamol te slikken, als je er eenmaal mee begint, dan moet de dosis steeds hoger worden, en dan kun je nooit meer zonder.

Hoe kom je daar bij?

2x per jaar voorhoofdholte ontsteking lijkt me ook écht niet goed, heb je daar al meer onderzoek naar laten doen?

Hoofdpijn komt door het vernauwen van de aders, focus dus op ontspanning. Veel water drinken, jezelf niet druk lopen maken & als je last hebt gewoon een paracetamol/ibuprofen of Advil liquid (werken heel snel & uitstekend bij hoofdpijn/voortekenen van migraine) pakken.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:16

Ketaki schreef:

Nou, dat is natuurlijk volkomen onzin. Ik slik liever een paracetamol dan dat ik met barstende hoofdpijn rond huppel wanneer het weer is zoals vandaag. Ik kan verder prima zonder paracetamol en ik hoef ook niet meer te slikken, heb aan 1 voldoende.

Ik heb dus ook nu al hoofdpijn en dat wordt met het uur erger, maar ook mijn knieën spelen dan op. Op het moment dat de eerste onweer komt, is het bij mij ook direct over, apart gevoel is dat.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:18

Cyella schreef:

Hier dacht ik ook direct aan :)

Wanneer het benauwd is, of zelfs broeierig, dan heb je een vervelende luchtdruk.
Athans... Dat ervaar ik.
Probeer genoeg water te drinken (niet ijs koud!!!), de rust te nemen en blijf er ook niet te lang mee zitten.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:33

Ketaki schreef:
Murthul hoe kan het met clusterhoofdpijn dat je als een kip zonder kop wil gaan rennen?
Nooit geweten trouwens

Pfoeh dat weet ik niet precies, maar ze noemen het niet voor niks zelfmoordhoofdpijn.. Bij migraine ontdekt je lijf al vrij snel "als ik niet beweeg doet het minder pijn" en bij clusterhoofdpijn maakt dat niet uit.. Veel mensen met CH gaan hun kop tegen een muur rammen, of zichzelf heel hard bijten om maar een andere pijn te voelen..
Er zijn wel n aantal dingen die CH kunnen triggeren, n kennis van mij krijgt het uitgelokt door citrusvruchten en grapefruits.. En weersverandering heeft bij haar ook invloed :j

Mocht je pijnstilling willen nemen zou ik je eerder aanraden ibuprofen te nemen dan paracetamol, tenminste.. Als het CH is wil paracetamol ook nog wel triggeren..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:35

mijn wondermiddeltje bij "extreme" pijn (heb aanvallen tijdens ongesteldheid, en gewone hoofdpijn lijkt bij mij ook niet te kunnen, het moet gelijk overdreven) is paracetamol sámen met ibuprofen. Dat werkt ontzettend goed en dat helpt mij vaak toch nog te functioneren.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:37

Ik heb er ook last van, gelukkig niet zo erg dat ik gelijk niks meer kan maar voel het wel behoorlijk
Laatst bijgewerkt door Spelt op 20-05-14 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt