Bootcamp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Bootcamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 15:51

Sindskort ben ik met teamgenoten aan het bootcampen gegaan. Zijn er meer bokkers die dit doen? Weten jullie nog leuke oefeningen? En merkte je snel vooruitgang qua conditie en kracht?

iirrssjjee

Re: Bootcamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:55

Ik geef bootcamps! Haha. Ik merkte zelf dat ik erg was afgevallen toen ik het een poosje gaf. In 2tallen werken is altijd erg fijn. Kun je superleuke buikspier oefeningen doen! Wat ook een goede oefening is, is kaatsen. Zorg dat alles gestrekt blijft, dus knieen, tenen, heupen. En zo met hele kleine sprongetjes vooruit komen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 15:59

Leuk! Wij rommelen zelf een beetje aan. Een teamgenoot doet de sportopleiding en zij begeleid ons. Tot nu toe erg leuk om te doen en ook al lekker spierpijn gehad haha. We werken idd in tweetallen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:04

Jaaaaa ik doe sinds kort ook aan bootcampen samen met vriendinnen en partners, vanavond mogen we weer. Oa onder begeleiding van jongens die in t leger zitten/zaten, dus we worden fijn gedrillt hihi. We doen t pas sinds kort dus de eerste keren vooral veel spierpijn, hopelijk wordt dat steeds minder. We zijn allemaal ook hardlopers, maar vinden dit veel leuker dan alleen dat saaie lopen :-)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:11

Wat ik eigenlijk altijd doe;
Warming-up van ong 5/10 minuten, in spelvorm (tikkertje bv), en rekken.
Daarna gaan we een stukje hardlopen.
Dan een oefening die veel tijd kost en waarbij de hartslag lekker omhoog gaat.
Dan weer een lekker stuk hardlopen.
Daarna weer een oefening (voor de armen, benen of buik).
Dan weer hardlopen en zo door tot het uur om is!

Vaak lopen we tussen de 2 en 3 km hard (ligt geheel aan de oefeningen).
Soms doen we tijdens het lopen ook nog spelletjes (De persoon die achteraan loopt trekt een sprintje tot ze vooraan is, enz.)

Geen enkele les is hetzelfde! Telkens een andere route met tussendoor andere oefeningen.
Ik heb op de pc nog veel leuke oefeningen staan, maar zit nu op de tablet, dus geef het later wel een keer door!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:49

Hier nog een bootcamper :j Ik train 2 a 3 keer in de week :) Ik merk wel dat ik een stuk strakker aan het worden ben :))

Voor Dirt Kings hebben wij extra trainingen, hangen we in bomen enzo... https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 5356_n.jpg

Overigens had ik helemaal geen spieren meer, dus met hetgene wat er nu op mijn arm zit ben ik erruuuug blij :))

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 12:59

Haha dat klinkt goed! Doe je het in combinatie met een dieet of is het puur van het sporten dat je strakker wordt?

Waar wij trainen hebben ze ook wat surviveloefeningen hangen (touw over het water etc). Gisteren weer geweest en nu voel ik opeens dat ik hamstrings heb :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:05

Ik sport puur om het strakker worden, kracht en betere conditie. Gezien ik 57kg weeg bij 1,68 heb ik niet de behoefte om te diëten. Wel let ik bewust op wát ik naar binnen werk. Maar dat is volgens mij voor elk gewicht wel zo gezond.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:54

Ik ga morgen een proefles volgen, ik heb er echt heel veel zin in maar denk wel dat ik veel spierpijn ga krijgen :')
Iemand tips voor een eerste les of dingen waar je op moet letten?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:08

Ga je naar de groene ster miekel? Vooral niet te over fanatiek beginnen, maar gewoon lekker mee doen!
Oh en een fles water meenemen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:18

Heb gebootcampt!

Ben gestopt omdat ik niet de motivatie heb om in de regen op de grond te gaan dwijlen :')
Doe nu een Ap thuis dat heet seven, is eigenlijk het zelfde als wat er gedaan word bij bootcamp, alleen nu thuis vanavond even de skeelers onder binden.

Die ap overgens kan je uitbreiden hoeveel keer je het rondje doet 12 oefeningen in 7 minuten mooie warming-up voor als je bijv gaat hardlopen erna.
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 21-05-14 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:20

miekel92 schreef:
Ik ga morgen een proefles volgen, ik heb er echt heel veel zin in maar denk wel dat ik veel spierpijn ga krijgen :')
Iemand tips voor een eerste les of dingen waar je op moet letten?

Flesje water mee, geschikte kleding aan en luisteren naar het advies van de trainer ;)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:47

WillemYntJee schreef:
Ga je naar de groene ster miekel? Vooral niet te over fanatiek beginnen, maar gewoon lekker mee doen!
Oh en een fles water meenemen!

Ik ga mee met een meisje dat ik ken, het start tegenover het NHL, is dat naar de groene ster?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:13

Nee dat is bij t bewegingscentrum maar is wel de zelfde groep als waar ik ga! Leuke jongens die je goed begeleiden. Ik had na de eerste keer super veel spierpijn, maar nu 2 dagen na de 2e keer gelukkig al veeeel minder :-)
Aantal van onze oefeningen van maandag:
Op t strandje allerlei buikspieroefeningen, 3 bomen op een rij bij boom 1 5 burgers terug naar t begin rennen naar boom 2 10 burpees en weer terug en bij boom 3 15 burpees, 5 x trap van ongeveer 25 treden op en neer, in 2tallen 1 staat met z'n tenen op de rand van de trap ander houdt vast en dan 35 x op en neer lekker zwaar voor je kuiten, op een lage richel in de houding alsof je gaat opdrukken en dan een halve minuut lang op en af t richeltje 'stappen' met je handen enz enz.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:23

WillemYntJee schreef:
Nee dat is bij t bewegingscentrum maar is wel de zelfde groep als waar ik ga! Leuke jongens die je goed begeleiden. Ik had na de eerste keer super veel spierpijn, maar nu 2 dagen na de 2e keer gelukkig al veeeel minder :-)
Aantal van onze oefeningen van maandag:
Op t strandje allerlei buikspieroefeningen, 3 bomen op een rij bij boom 1 5 burgers terug naar t begin rennen naar boom 2 10 burpees en weer terug en bij boom 3 15 burpees, 5 x trap van ongeveer 25 treden op en neer, in 2tallen 1 staat met z'n tenen op de rand van de trap ander houdt vast en dan 35 x op en neer lekker zwaar voor je kuiten, op een lage richel in de houding alsof je gaat opdrukken en dan een halve minuut lang op en af t richeltje 'stappen' met je handen enz enz.

Klinkt leuk (maar wel vermoeiend :') )
Ik heb vaak als ik probeer het hardlopen weer op te pakken dat ik het snel weer 'saai' ga vinden.. Bootcamp lijkt me wat uitdagender en afwisselender.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 11:24

Herkenbaar, dat heb ik ook. Dan ga ik uitstellen en van uitstel komt afstel. Daarom vind ik bootcamp zo leuk en zeker omdat we met een groepje teamgenoten van het voetbal lopen. Altijd gezellig en je wil niet onder doen en gaat dan toch wat serieuzer op zoek naar je grens.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:39

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:30

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:36

CoriienRN schreef:
Heb gebootcampt!

Ben gestopt omdat ik niet de motivatie heb om in de regen op de grond te gaan dwijlen :')
Doe nu een Ap thuis dat heet seven, is eigenlijk het zelfde als wat er gedaan word bij bootcamp, alleen nu thuis vanavond even de skeelers onder binden.

Die ap overgens kan je uitbreiden hoeveel keer je het rondje doet 12 oefeningen in 7 minuten mooie warming-up voor als je bijv gaat hardlopen erna.

Bedankt voor deze tip.
Ik zie bootcamp niet zitten omdat ik echt helemaal geen conditie heb en ik me daar stiekem wel voor schaam. Wil volgende week wel proberen sportschool weer op te pakken, wandel veel en ga nu 1-2x per dag die app erbij doen. Msschien volgende zomer wel bootcamp :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 21:02

Vandaag weer weg geweest, had echt 0.0 zin. Dan is het fijn dat je met een groep bent, mooie stok achter de deur. Vandaag vooral veel buikspieroefeningen gedaan en natuurlijk ook benen en armen. Ik voelde toch al een lichte vooruitgang. We zijn nu toch wel bijna 1,5 uur bezig geweest.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:07

Dat mis ook ook die stok of schop ;)
Vanavond even weer wat doen, van het weekend word druk zat wil toch wel de ap 2 x kunnen doen achter elkaar moet gewoon 2 avonden uit kiezen om het echt te Doen

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:17

Ik heb mn proefles overleeft!
Ga me weer inschrijven voor een les op maandag denk ik.
Ik heb verschrikkelijke spierpijn maar ik vond het wel leuk en ik denk ook dat het heel goed voor me is om zo bezig te zijn.. En met een groep geeft toch een zeker druk (en het betalen ook..)..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:26

Hier na DirtKings even een weekje rust. Even de tijd geven aan de spieren om te herstellen. Maar het was gaaaaaaf :D

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:36

Was je in Assen bij Dirtkings?
Lijkt me echt heel gaaf om zoiets te doen!
Ik had gisteren weer een lesje bootcamp, iemand van school ging mee.
De les van gistren werd opgesplitst in een aantal groepen: Light, Light met meer uitdaging, Regular en Pro.
Ik heb eerst maar gewoon light gekozen.. De instructeur vond dat ik best al fit was, vond ik best een compliment :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:20

Laatst bijgewerkt door Winged op 27-05-14 09:23, in het totaal 2 keer bewerkt