Haarscheiding verbrand, wat is de oplossing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ossie96

Haarscheiding verbrand, wat is de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 10:44

Gister was het stralend weer, lekker in een shirtje naar buiten en genieten van de zon! {:} Maar 's avonds voel ik het alweer; mijn hoofd is verbrand. En dan bedoel ik mijn hoofdhuid, precies een strook waar de scheiding van mijn haar loopt. De eerste weken van de zomer is het elk jaar weer raak...
Het verbranden opzich is al vervelend (pijn met haar borstelen en het trekt/jeukt de hele dag) en vervolgens gaan het dan ook nog vervellen waardoor het lijkt alsof ik enorme last heb van roos :(:)

Ik wil hier dus vanaf, maar hoe?

M'n scheiding insmeren is voor mij geen optie. Ik was mijn haar om de dag en probeer dat te minderen. Wanneer ik er zonnebrand in zou smeren wordt het echt te snel vet... Een hoedje is een optie, alleen wat is dan een leuke die ik gewoon op straat kan dragen? Een pet draag ik wel eens naar stal maar voor gewoon overdag vind ik dat geen gezicht...

Wat zijn er nog meer voor opties? Het gaat voornamelijk om gewoon buiten/op straat/op een terrasje/ed want op stal heb ik of een cap op of doe ik wel een petje op.

Bedankt alvast voor het meedenken! +:)+

Mjetterd

Re: Haarscheiding verbrand, wat is de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:50

Je haar niet in een scheiding dragen :).
Wanneer je je haar na achteren draagt, zal je hoofhuid niet kunnen verbranden.
Bijvoorbeeld in een staart, vastzetten met een knip of schuifje.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:54

Je hebt speciale zonnebrand voor je haar. Volgens mij wordt het daardoor niet vet.

Ik heb het ook wel eens. Meestal me haar kn een staart en dan gebeurd het ook niet.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:58

Een bandana in doen :-) of inderdaad geen scheiding in je haar maken.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:00

Inderdaad, zonnebrand voor je haar. Ik heb een fijne van de kapper. Is een spray, wordt je haar niet vet van.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:01

geen scheiding maken, insmeren met after sun, petje dragen waar mogelijk en veel schaduw opzoeken.
En verder, ik zou mensen gewoon uitleggen dat je knar verbrand is en dat je t nu probeert te vorkomen(en dat het er wat minder mooi uit kan zien).

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:02

Je haar in een hoge knot doen? Helpt bij mij wel goed :D

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 11:13

Ik ga eens op zoek naar de zonnebrandspray voor in je haar! Dat klinkt goed.

Geen scheiding maken is ook een goed idee, daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Het staat wel minder leuk, maar alles beter dan steeds verbranden!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:22

Een staart in doen met al je haar naar achter. Mijn haar valt altijd in een scheiding maar ik heb nu een vlecht of staart in waardoor mijn hoofdhuid niet in de zon komt. Bij 1 zonnestraal ben ik verbrand :P
Of een leuk zomerhoedje of een bandana.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:25

Idd de zonnebrand voor in je haar. Tegen de jeuk en het branderige gevoel nu, kan je een avocado prakken en op je hoofdhuid masseren. Werkt erg verkoelend en zorgt dat je hoofdhuid niet uitdroogt. daarna lekker uitspoelen met de koude kraan en een milde shampoo.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:30

Oh, als er een goedkope zonnebrand voor in je haar is dan wil ik die ook wel aanschaffen. Mijn kleine man is hoogblond en een petje op in het zwembad schiet natuurlijk ook niet op. Smeer nu gewoon de Nivea factor 50 in zn haar, maar dat is echt een plakbende met als gevolg dat het haar ook vrij vies wordt van zand enzo.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 11:50

Iris82 schreef:
Oh, als er een goedkope zonnebrand voor in je haar is dan wil ik die ook wel aanschaffen. Mijn kleine man is hoogblond en een petje op in het zwembad schiet natuurlijk ook niet op. Smeer nu gewoon de Nivea factor 50 in zn haar, maar dat is echt een plakbende met als gevolg dat het haar ook vrij vies wordt van zand enzo.

Ik heb net heel even gezocht maar nog niets gevonden wat echt bedoelt is voor op je hoofdhuid...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:19

Iris82 schreef:

Er is zonnebrand van nivea speciaal voor kinderen in een spuitfles ( blauw flesje, product is groene kleur). Dat is een dunnere vloeistof die gemakkelijker opensmeert.het zal nog altijd plakken,maar minder dan dat dik wit spul uit de tubes dat als je je insmeert je nog een uur wit bent.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:21

voor geen scheiding ben je dit jaar te laat, je zou eczeemshampoo kunnen gebruiken dat verzacht de huid.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:22

Ik kan vanavond even kijken of ik de fles nog heb, maar volgens mij heb ik alles in navulverpakkingen overgegoten ivm bagage/vliegtuig. Wat ik heb, heb ik toen bij de kapper gekocht en was niet heel goedkoop. Als ik google begrijp ik dat het Kruidvat ook zoiets zou hebben.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:22

aha, ik herken dit wel, ik dacht dat ik de enige was.... :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:23

Zelfs zonder scheiding krijgt mijn hoofdhuid het voor elkaar om te verbranden. Ik doe een pet op als het erg zonnig is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:30

Ik heb nog 2 opties niet gelezen.
Je haar regelmatig van "coupe" veranderen zodat het langzaam aan bruin kan worden, voorkom dus dat steeds het zelfde stukje word blootgesteld aan het zelfde stukje hoofdhuid.
En zoek zoveel mogelijk de schaduw op ;)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:37

Beste optie gewoon geen scheiding maken en haar in een staart doen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:38

Ik heb een flesje van de kruidvat volgens mij! Spuit flesje met spf 20 speciaal voor je haar/hoofdhuid. Koste een euro of 4. Echt ideaal! Want geen scheiding etc is wel beter voor je hoofdhuid maar nog steeds slecht voor je haar zelf

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 13:06

Evony schreef:
Ik heb een flesje van de kruidvat volgens mij! Spuit flesje met spf 20 speciaal voor je haar/hoofdhuid. Koste een euro of 4. Echt ideaal! Want geen scheiding etc is wel beter voor je hoofdhuid maar nog steeds slecht voor je haar zelf

Dan ga ik daar van de week eens ff kijken, thnx!

Coupe regelmatig wisselen of gewoon haar achterover in een staart ga ik zeker doen. Leuk is anders maar nuttig is het wel.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:19

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:21

Duhelo schreef:
Iris82 schreef:

Er is zonnebrand van nivea speciaal voor kinderen in een spuitfles ( blauw flesje, product is groene kleur). Dat is een dunnere vloeistof die gemakkelijker opensmeert.het zal nog altijd plakken,maar minder dan dat dik wit spul uit de tubes dat als je je insmeert je nog een uur wit bent.

Is dat niet aftersun ?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:26

Die zonnebrandcreme voor paarden, zou die niet meer geschikt zijn voor de hoofdhuid?

Anders, je hebt ook invisible zonnebrandspay, maar of dat in je haar werkt?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:27

Ossie96 schreef:
Evony schreef:

Dan ga ik daar van de week eens ff kijken, thnx!

Coupe regelmatig wisselen of gewoon haar achterover in een staart ga ik zeker doen. Leuk is anders maar nuttig is het wel.

Ik heb even na gekeken en is idd van de kruidvat! Stond gewoon bij de zonnebrand.